Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Thales en Google breiden samenwerking uit

Verbeterde privacy en confidentiality capabilities ter ondersteuning van Google Workspace

• Google’s nieuwe Google Workspace Client-side encryptie stelt eindgebruikers in staat om eigenaar te blijven van encryptiesleutels en toegang te krijgen tot beveiliging met de ondersteuning van Thales.
  • Met de nieuwe mogelijkheden krijgen bedrijven inzicht in wie encryptiesleutels beheert en hoe deze worden gebruikt. Daarnaast wordt de identiteit van eindgebruikers beschermd die toegang hebben tot Google Workspace.
Thales heeft vandaag aangekondigd dat haar CipherTrust Manager en SafeNet Trusted Access geïntegreerd zijn met Google Workspace Client-side encryptie. Hierdoor ontstaan nieuwe privacy & confidentiality capabilities voor gebruikers van Google Workspace. Deze gebruikers kunnen met de vernieuwde mogelijkheden voor sleutelbeheer en identiteitsbescherming zorgen voor het voldoen aan regelgeving en controle over de eigen data behouden. Dit wordt mogelijk door zelf controle te houden over encryptiesleutels die worden gebruikt om Google Workspace-documenten te versleutelen.

Nu veel landen een strenge regelgeving voor databeveiliging ontwikkelen, zoals AVG en Schrems II in Europa, wordt het steeds ingewikkelder voor organisaties om door het regelgevingslandschap te navigeren. Bovendien is driekwart van de wereldwijde organisaties (74%) van plan om deels op afstand te blijven werken na de pandemie. Er is dus een toenemende behoefte aan een oplossing die dit ondersteund en zich kan aapassen aan de lokale regelgeving.

Google Workspace Client-side encryptie stelt gebruikers in staat om bestanden en mappen in Google Drive, inclusief Google Docs, Google Sheets, en Google Slides, te versleutelen. Dit wordt ondersteund door Thales’ CipherTrust Manager en SafeNet Trusted Access, met behulp van sleutels die intern door de organisatie worden beheerd. Door zowel onafhankelijk sleutelbeheer als identiteitsbescherming via een externe IDP aan te bieden, ondersteunt Thales de best practices op het gebied van cloud security. Deze vereisen dat de essentiële beveiligingsfuncties worden gescheiden van de data die ze moeten beschermen.

End-to-end security voor Google Workspace
Via dit partnership voorziet Thales organisaties van tools om niet alleen het gebruik van hun sleutels te beheren, maar ook de voorwaarden die zij stellen aan toegang tot een identity service voor Workspace-gebruikers. Organisaties zijn zo in staat om voorwaardelijke toegang te implementeren, het juiste niveau van authenticatie af te dwingen en slimme single sign-on te bieden voor gebruikers die inloggen op Google Workspace. Door de gezamenlijke oplossing van Thales en Google kunnen organisaties bepalen hoe en welke gebruikers toegang krijgen tot Google Workspace en wie encryptiesleutels kunnen gebruiken om toegang te krijgen tot een Google Workspace-bestand.

“Datasoevereiniteit wordt steeds belangrijker, dus organisaties hebben een oplossing nodig die hen daarbij kan helpen.” zegt Sebastien Cano, Senior Vice President Cloud Security en Licensing Solutions bij Thales. “Met Google Workspace Client-side encryptie houden klanten de controle over de encryptiesleutels van hun data en hebben ze naadloos toegang tot een encryptie-oplossing. Door de mogelijkheden van databeveiliging en identiteitsbescherming van Thales via Google Workspace aan te bieden, breidt deze samenwerking het gebruik en de intensiviteit van een van de beste samenwerkingstools op de markt uit.”

Thales en Google organiseren een webinar over best practices voor het beschermen van Google Workspace en hoe organisaties een ‘shared security’-model kunnen bouwen voor het beschermen van gevoelige data in de cloud. Ga naar de registratiepagina om deel te nemen.
Laatste van Thales
Thales en Google breiden samenwerking uit

Meerderheid bedrijven maakt zich na een jaar nog steeds zorgen over cybersecurity bij werken op afstand

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing