www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Clarity Benelux

Eaton lanceert vernieuwd Licentiepartnerschap voor paneelbouwers

Selecte eindgebruikers kunnen gedurende de gehele levensduur bouwen op praktische en technische ondersteuning

Zaltbommel, 14 juni 2021- Powermanagementbedrijf Eaton lanceert een nieuwe versie van het Licentiepartnerschap voor licentiepaneelbouwers. Naast het werven van projecten ondersteunt Eaton hen nu ook in het gehele servicetraject. De samenwerking heeft als doel xEnergy Main hoofdverdelers zo lang mogelijk, efficiënt en effectief te laten functioneren.

Laagspanningsverdelers zijn kapitaalintensieve producten. Het is dan ook zaak dat de levensduur wordt geoptimaliseerd. Bij grotere projecten kan dit uitdagingen met zich meebrengen. Flexibiliteit is essentieel om te voldoen aan lokale eisen, maar om waar dan ook snel en accuraat op hulpverzoeken te reageren, is een grote, solide support-organisatie nodig. Vanuit die gedachte bundelt Eaton daarom de krachten met lokale paneelbouwers.

“Doorgaans zijn partnerschappen gericht op het verkoopproces, maar dat is voor ons niet genoeg”, zegt Bert ter Hedde, Service Unit Manager bij Eaton. “Onze samenwerking houdt niet op bij de levering van een installatie, maar volgt de gehele levensduur van de installatie.”

In het kader van dit partnerschap onderhoudt Eaton de installaties, worden systemen geüpgraded (ook wanneer bijvoorbeeld normen worden gewijzigd) en gereviseerd om de levensduur te behouden of te verlengen. Daarnaast biedt Eaton 24/7 ondersteuning in geval van calamiteiten en levert het bedrijf dankzij actief revisiebeheer passende oplossingen voor nieuwe én oude systemen.

De samenwerking biedt hiermee onderscheidend vermogen voor paneelbouwers: service en onderhoud wordt gewaarborgd door de fabrikant. Het geeft hen in potentie ook de kans om nieuwe markten aan te boren. Eindgebruikers waar de energievoorziening cruciaal is - zoals ziekenhuizen en datacenters - kunnen dankzij het schaalvoordeel van Eaton altijd rekenen op tijdige ondersteuning.

Ter Hedde: “We zetten ons altijd in om een win-win-situatie te creëren voor onze lokale partners die ook op lange termijn waardevol is. Dat begint bij klantwerving, maar voegt pas echt waarde toe door ook service-ondersteuning te bieden. Daarbij verzekeren we niet alleen dat eindgebruikers tevreden blijven, maar ook dat herhaalorders terugkomen bij de initiële bouwers. Zo bouwen we aan een langdurige, standvastige relatie om samen de markt optimaal te bedienen.”

Over Eaton
Eaton’s powermanagement-divisie is wereldwijd toonaangevend, met diepgaande expertise van regionale toepassingen op het gebied van stroomdistributie en circuitbescherming, stroomkwaliteit, back-up en energieopslag, beheer en automatisering, persoonlijke veiligheid en beveiliging, structurele oplossingen en omgevingsoplossingen voor gecompliceerde of gevaarlijke omgevingen. Eaton levert diensten binnen het gehele proces, via verschillende kanalen en een geïntegreerd digitaal platform voor inzichten. Op die manier levert Eaton de energie voor wat er echt toe doet in industrieën over de hele wereld, en helpt het bedrijf klanten bij het oplossen van hun grootste uitdagingen op het gebied van power management.

Eaton’s missie is om de kwaliteit van leven en het milieu te verbeteren door gebruik te maken van technologieën en diensten voor energiebeheer. Eaton biedt duurzame oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie veiliger, efficiënter en betrouwbaarder te beheren. De omzet van Eaton in 2020 bedroeg $17.9 miljard en de producten van het bedrijf worden in meer dan 175 landen verkocht. Eaton heeft ongeveer 92.000 medewerkers. Meer informatie is te vinden op Eaton.com.

Voor meer persinformatie:
Eaton Persdesk
Tijs Manniën
eaton@clarity.pr
Laatste van Eaton
Eaton bereikt met eerste DC grid in Nederland nieuwe mijlpaal in energietransitie

Eaton lanceert vernieuwd Licentiepartnerschap voor paneelbouwers

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric
Logo Momentive (voorheen SurveyMonkey)
Logo Zoom