Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Ook zonder malware lekt een device data

Hoeveel mensen kunnen met u meelezen of -kijken op uw mobiele device? Niet veel zult u denken. Maar de realiteit is helaas anders. De noodzaak om commerciële en persoonlijke gegevens op mobiele computerapparatuur te beveiligen neemt dan ook toe, en enkel encryptie is niet voldoende.

80 kwetsbaarheden
We kennen allemaal de inventieve spionagetechnieken uit Hollywoodfilms en weten dat encryptie onze gegevens kan beschermen wanneer ze worden opgeslagen. Maar hoe beschermt u informatie terwijl u die leest of bewerkt?

Wist u dat uw pc, laptop, smartphone - en vrijwel elk ander elektrisch apparaat - uw gegevens deelt met iedereen die weet hoe hij ze moet oppikken? Informatie op deze apparaten wordt uitgezonden via lekkende elektrische transmissies/radiogolven. Net als bij het afstemmen op een oud televisietoestel kan de luisteraar, als hij over de juiste technologie beschikt, live bekijken wat u ziet of die ‘uitzendingen’ opnemen om ze later te bekijken. Naar schatting zijn er in de traditionele PC-opstelling met een toetsenbord, monitor, muis en een printer ongeveer 80 kwetsbaarheden waarvan kwaadwillenden gebruik kunnen maken om gegevens te bekijken. Kwetsbare gebieden zijn onder meer de CPU, de monitor, de grafische kaart, de stroomleiding en netwerkaansluitingen zoals USB-poorten.

Optimale bescherming
Het leger, overheidsdiensten en internationale organisaties zoals de NAVO zijn zich uiteraard zeer bewust van deze dreiging en gebruiken een reeks specificaties, TEMPEST genaamd, die oorspronkelijk door het Amerikaanse National Security Agency (NSA) zijn opgesteld, om hun apparatuur en de informatie daarop te beschermen. Naarmate we meer gingen digitaliseren, waren persoonlijke gegevens en commercieel gevoelige informatie niet langer in gesloten kasten te vinden, maar op mobiele apparaten. Dankzij deze ontwikkeling zijn deze technieken ook relevant geworden voor andere sectoren. Bijvoorbeeld voor de overheidssector en het bedrijfsleven om gevoelige commerciële informatie te beschermen, zoals offertes voor grote contracten, of persoonlijke informatie, zoals privé-gezondheidsgegevens.

TEMPEST certified Toughbook
Elk elektrisch apparaat kan worden aangepast om bescherming te bieden tegen dit soort bedreigingen. Eurotempest heeft gecertificeerde, deskundige testers en ultramoderne laboratoria in Nederland en Zweden om kant-en-klare IT-producten en netwerkoplossingen aan te passen of te verbeteren om aan deze TEMPEST-normen te voldoen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de TEMPEST-certified Panasonic Toughbook rugged notebooks en tablets. De details over de bescherming van de apparatuur wordt logischerwijs niet bekendgemaakt, maar er worden bepaalde onderdelen en afschermingsniveaus gebruikt om de dreiging weg te nemen.

Voor meer informatie: www.toughbook.nl

+++

Contact voor de pers
Voor meer informatie, beeldmateriaal of het aanvragen van een interview met Panasonic

Serge Beckers
PR-consultant
serge.beckers@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Head of Marketing Europe
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic
Panasonic is een wereldwijd toonaangevende onderneming die innovatieve technologieën en oplossingen ontwikkelt voor veelomvattende toepassingen op het gebied van consumentenelektronica, wonen, de autobranche en B2B-sectoren. De onderneming, die in 2018 haar 100e jubileum vierde, bestuurt 528 dochterondernemingen en 72 verbonden ondernemingen en boekte een geconsolideerde netto omzet van 61,9 miljard euro (7,49 biljoen yen) voor het financiële jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: https://www.panasonic.com/global.

Panasonic Mobile Solutions Business
Panasonic’ Mobile Solutions Business is een divisie van Panasonic System Communication Company Europe (PSCEU). Met hoofdkantoor in Wiesbaden (Duitsland), helpt Mobile Solutions Business mobiele werkers om hun productiviteit te vergroten dankzij het gamma rugged TOUGHBOOK-notebooks, zakelijke tablets en handhelds. Als Europese marktleider behaalde Panasonic in 2019 een omzetaandeel van 45% voor rugged en duurzame notebooks (VDC Research, maart 2020).
Laatste van Panasonic
Circet Benelux rust 250 Nederlandse field service engineers uit met Toughbook CF-20

Panasonic introduceert nieuwe tablet voor mobiele werkers: Toughbook G2

Digitaal verbonden op de bouwplaats met Toughbook