Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Marlene ten Ham gestart als directeur Thuiswinkel.org

Vandaag is Marlene ten Ham begonnen als nieuwe directeur van Thuiswinkel.org tijdens de Algemene Ledenvergadering van de belangenvereniging voor digital commerce in Nederland. Zij geeft aan in het komende jaar extra aandacht te gaan besteden aan online consumentenvertrouwen, veiligheid en een goed ondernemersklimaat, waar een eerlijk online speelveld, duurzaamheid en digital skills hand in hand gaan.

Paul Nijhof, voorzitter Thuiswinkel.org: “Met trots verwelkomen wij Marlene als nieuw boegbeeld van de sector. Marlene kent de sector en onze vereniging als geen ander. De rol die zij speelde in de groei en zichtbaarheid van digital commerce in Europa is een goede basis voor de richting die we met Thuiswinkel.org op willen gaan. We hebben er alle vertrouwen in dat zij verder gaat bouwen aan een sector die toekomstproof is.”

Marlene ten Ham heeft de afgelopen zeven jaar Ecommerce Europe, de Europese koepelorganisatie voor digital commerce, geleid en kent Thuiswinkel.org vanuit die rol ook goed. “Thuiswinkel.org en de Nederlandse digital commercesector lopen in Europa voorop qua ontwikkelingen. Ik kijk er dan ook naar uit om verder te werken en te bouwen aan een sterk e-commerceklimaat en het faciliteren van groei, innovatie en eerlijke concurrentie”, vertelt Marlene ten Ham.

Uitdagingen voor de sector
De sector heeft een uitdagend jaar achter de rug, waarbij veel leden een enorme groei hebben doorgemaakt, maar er ook webwinkels zijn die het erg zwaar hebben gehad. Nu de wereld langzaam weer iets normaler wordt, is het tijd om gas te geven en vooruit te gaan met de hele sector. “Er zijn veel nieuwe online shoppers bijgekomen, maar dat betekent helaas ook dat er nieuwe manieren van fraude opduiken. Consumentenvertrouwen en veiligheid in de sector is waar we op door moeten pakken”, vertelt Marlene ten Ham.

Digital skills groot aandachtspunt
Om de groei in de sector mogelijk te maken, geeft Marlene ook aan meer aandacht te willen besteden aan digital skills. “We zijn bijvoorbeeld met de e-learnings van e-Academy al goed op weg, maar we werken er hard aan om komend jaar te groeien tot meer dan 50 e-learnings. Het is essentieel dat studerend en werkend talent zichzelf blijft ontwikkelen om zo mee te kunnen gaan in de snelheid van de sector.”

Duurzaamheid is essentieel onderwerp
Het is de ambitie om de groei van de digital commercebranche mogelijk te maken zonder groei in ecologische footprint, een derde thema waar Marlene ten Ham mee aan de slag gaat. “De sector zet in op reductie van CO2-uitstoot, duurzame ontwikkelingen en innovaties en circulaire business modellen. Met het programma Bewust Bezorgd neemt Thuiswinkel.org hierin een leidende rol.”

Eerlijk speelveld voor de hele sector
Een laatste belangrijk thema voor de sector is het eerlijke online speelveld, waarbij met name wordt gekeken naar de rol van marketplaces en platformen en de wet- en regelgeving die vanuit Europa komt. “Thuiswinkel.org is dé gesprekspartner op dit gebied, voor zowel ondernemers als platformen, in Brussel en Den Haag. Wij delen daar onze visie met als doel voor alle online ondernemers het speelveld eerlijker te maken”, besluit Marlene ten Ham.

Marlene ten Ham is vanaf vandaag officieel algemeen directeur van de vereniging. Zij volgt Wijnand Jongen op die Thuiswinkel.org na meer dan 20 jaar aan het einde van het jaar verlaat.
Laatste van Thuiswinkel.org
Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Vooral Nederlandse e-commercemarkt profiteert van groei online uitgaven

Marlene ten Ham gestart als directeur Thuiswinkel.org
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf