Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Edelman

BT start met revolutionaire glasvezel tests, de helft minder vertraging

BT kondigt de start aan van tests met een nieuw type optische glasvezel, hollow fibre, op de onderzoeks- en engineeringcampus van BT in Engeland. De testfase is in samenwerking met providers Lumenisity en Mavenir.

Met onderzoek naar hollow fibre kan men zien hoe optische glasvezels in de toekomst kunnen worden verbeterd. Hollow fibre heeft de mogelijkheid om de latentie of signaalvertraging - die wordt veroorzaakt door licht dat door glas reist - met wel 50% procent te verminderen. De nieuwe vezel heeft een met lucht gevulde centrale kern, omhuld door een buitenste ring van glas om zo de laserstraal te geleiden terwijl de signaalsnelheid dicht bij de snelheid van licht blijft.

Onderzoekers van BT maken bij de tests gebruik van een 10 kilometer lange hollow fibre kabel, geleverd door Lumenisity. Dit nieuwe type netwerkkabel heeft een holle, met lucht gevulde kern die over de hele lengte van de kabel loopt. De hollow fibre kabel wordt gebruikt om een aantal gebruiksscenario’s te testen, waaronder potentiële voordelen voor 5G-netwerken en ultraveilige communicatie, zoals Quantom Key Distributions (QKD).

Netwerken werken momenteel wereldwijd nog met single-mode optische glasvezel wat bestaat uit massieve glasvezelstrengen, waarvan de onderzoeks- en engineeringcampus van BT ook pionier was. Het glas in deze kabels transporteert snel informatie over lange afstanden omdat het licht van laserzenders door de glasvezelstrengen wordt geleid. Glas zorgt echter van nature voor een vertraging van licht. Wanneer het licht via de lucht transporteert kan de vertraging met 50% worden verminderd.

De vermindering van de vertraging biedt vele voordelen. Zo kan hollow fibre flink bijdragen aan high-frequency trading (HFT) handel en de verlaging van mobiele netwerkkosten. In samenwerking met Mavenir heeft BT aangetoond dat hollow fibre de afstand tussen straatantennes en back-end verwerking in centrales kan vergroten. Door het verminderen van vertragingen kan het gebruik van hollow fibre in het Radio Access Network (RAN) de kosten van het mobiele netwerk verlagen doordat meer 5G-antennes vanuit één centrale of kast kunnen worden bediend.

Professor Andrew Lord, BT's hoofd van Optical Network Research: “We zijn verheugd om te beginnen met het testen van hollow fibre en de kansen en voordelen te ontdekken van deze technologie in specifieke scenario’s. Hollow fibre zou een belangrijke rol kunnen spelen in de toekomst van de wereldwijde communicatie-infrastructuur en een stap voorwaarts zijn in capaciteit en snelheid, om gelijke tred te houden met de vraag naar snelle, low latency communicatie, gedreven door 5G netwerken streaming en meer.”

Mike Fake, Lumenisity’s Director verantwoordelijk voor Product Management: “Lumenisity is verheugd om de leverancier te zijn van de in het veld inzetbare CoreSmart® hollowcore-kabel voor de tests van BT. Dit is opnieuw bewijs van de impact die onze unieke low-latency, goed presterende kabels kunnen hebben op de netwerken die door onze partners worden beheerd.”

John Baker, Mavenir’s Senior Vice President Business Development: “Het vermogen om het bereik van met glasvezel verbonden radio’s uit te breiden, toont nogmaals de kracht van Open RAN en zijn ecosysteem aan. Deze verbetering zal het aantal cases dat kan worden bediend vanuit een gecontaineriseerde cloud-based Open RAN-oplossing aanzienlijk vergroten.”
Laatste van BT
BT en Microsoft kondigen strategische samenwerking aan

BT start met revolutionaire glasvezel tests, de helft minder vertraging

BT transporteert Alstom’s wereldwijde netwerk naar een digitale toekomst
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials