www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Zeekhoe Communicatie

Webfleet Solutions behaalt ISO 14001:2015-certificaat voor een duurzame verbetering van het milieu

ISO 14001:2015 is een internationaal kader dat organisaties helpt hun impact op het milieu te minimaliseren en te voldoen aan de wereldwijd geldende milieuwet- en voorschriften

Amsterdam, 10 juni 2021 – Webfleet Solutions, een van 's werelds grootste leveranciers van telematicadiensten en dochterbedrijf van Bridgestone, heeft de ISO 14001:2015-certificering behaald. ISO 14001:2015 is een norm voor milieubeheer die is ontwikkeld door de International Organization for Standardization (ISO). Het biedt een internationaal kader om organisaties te helpen hun impact op het milieu te minimaliseren en te voldoen aan de vastgelegde milieuwet- en regelgeving.

“Als onderdeel van onze groene missie, streven wij naar een duurzamere toekomst op vlak van mobiliteit door onze eigen CO2-voetafdruk te verlagen en onze klanten zelf ook te helpen hun CO2-uitstoot te verminderen", aldus Jan-Maarten de Vries, CEO van Webfleet Solutions en Bridgestone Mobility Solutions.

"We kijken voortdurend naar de hele levenscyclus van onze producten en diensten en hoe die invloed heeft op de wereldwijde omgevingen waarin ze worden gebruikt. De ISO 14001:2015-certificering weerspiegelt ons streven naar duurzaamheid. Het valideert ook de processen en best practices die we implementeren om efficiëntere en duurzamere activiteiten te creëren."

Een voorbeeld hiervan is het initiatief van Webfleet Solutions om het gebruik van plastic in specifieke verpakkingen van hardware aanzienlijk te verminderen. Het resultaat was dat het gebruik van plastic verpakkingen met maar liefst 96 procent daalde.

Webfleet Solutions werkt ook samen met de internationale NGO Justdiggit om de koolstofuitstoot van zijn toeleveringsketen en zijn faciliteiten te compenseren door herbeplantings- en herbebossingsprojecten in Afrika te ondersteunen. Via Justdiggit heeft Webfleet Solutions tot nu toe geïnvesteerd in de herbebossing van een gebied in Tanzania dat vier keer zo groot is als het centrum van Amsterdam, waardoor 51.800 ton CO2 werd omgezet naar de herplanting van meer dan 130.000 bomen.

Met het onlangs gelanceerde Green Your Fleet-platform stelt Webfleet Solutions zijn klanten ook in staat om deel te nemen aan zijn vergroeningsprogramma. Via het platform kunnen klanten eenvoudig een schatting maken van hun jaarlijkse CO2-uitstoot op basis van de omvang van hun wagenpark en het type voertuig. Vervolgens kunnen zij ervoor kiezen hun uitstoot te compenseren door Justdiggit te steunen en zo een echte positieve impact te hebben op het klimaat, de natuur en de mens.

"Onze fleet management-oplossingen helpen klanten nu al om hun impact op het milieu te verminderen. Bijvoorbeeld door brandstof te monitoren om het brandstofverbruik te verminderen, rijgedrag te analyseren om een groenere rijstijl te bevorderen en ervoor te zorgen dat de zuinigste routes worden genomen om ook zo de uitstoot te verlagen", zegt De Vries. "Het Green Your Fleet-platform biedt de mogelijkheid om nog een stap verder te gaan en onderdeel te worden van onze groene missie."

Over Webfleet Solutions - een dochteronderneming van Bridgestone
Webfleet Solutions is een van 's werelds toonaangevende aanbieders van telematica-oplossingen, gewijd aan wagenparkbeheer, voertuigtelematica en aangesloten autodiensten. Zijn belangrijkste Software-as-a-Service oplossing WEBFLEET wordt door bedrijven van elke omvang gebruikt om de prestaties van voertuigen te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de algehele efficiëntie van het wagenpark te verhogen. Daarnaast biedt Webfleet Solutions diensten voor de verzekerings-, verhuur- en lease-industrie, auto-importeurs en bedrijven die tegemoetkomen aan de behoeften van zowel bedrijven als consumenten. Webfleet Solutions heeft wereldwijd meer dan 50.000 klanten en levert diensten aan automobilisten in meer dan 100 landen, waardoor zij het sterkste lokale ondersteuningsnetwerk in de sector hebben net zoals een breed scala aan sectorspecifieke toepassingen en integraties van derden. Zijn klanten profiteren elke dag van de hoge normen op het gebied van betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van zijn ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde service, die in november 2018 opnieuw met goed gevolg werd geaudit. Webfleet Solutions biedt klanten de hoogste standaard van veiligheid, integriteit en beschikbaarheid van diensten gecertificeerd volgens ISO/IEC 27001:2013 (Audit in november 2020) en biedt de samenleving de hoogste standaard van duurzaamheid volgens ISO/IEC 14001:2015 (Audit in november 2020).

Webfleet Solutions is onderdeel van Bridgestone Europe NV/SA ("Bridgestone"), een dochteronderneming van Bridgestone Corporation, een leider in geavanceerde oplossingen en duurzame mobiliteit.Ga voor meer informatie naar webfleet.com. Volg Webfleet Solutions op Twitter @WebfleetNews. Meer informatie over Bridgestone in de regio EMIA is te vinden op www.bridgestone-emia.com en in de perskamer van Bridgestone.
Laatste van Webfleet Solutions
Webfleet Solutions en project44 zetten telematicaoplossingen voor de transportsector in de schijnwerpers

Omgevingsdienst IJmond stapt over op elektrisch rijden met WEBFLEET

Webfleet Solutions gaat partnership aan met Data2Track
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials