Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
INFLUX PR#Herken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Waar is uw ERP-data het meest veilig?

Security speelt een belangrijke rol in de discussies rond de keuze tussen on-premise en cloud ERP-oplossingen. In onze observatie wordt de on-premise variant vaak door meerdere organisaties nog steeds als de wat veiligere optie beschouwd. Simpelweg vanwege de nabijheid van die gegevens en het idee van controle. Een interessante vraag is natuurlijk of die veronderstelling juist is en hoe de realiteit van vandaag eruit ziet. Kortom: waar is uw ERP-data het meest veilig, in uw eigen datacenter of in de public cloud?

Databeveiliging

Databeveiliging krijgt tegenwoordig veel aandacht. Dat is terecht omdat er veel partijen zijn die er belang bij hebben uw gegevens in te zien, te controleren of zelfs te gijzelen. In de huidige zeer concurrerende markten worden organisaties om verschillende redenen gedwongen om super voorzichtig met hun gegevens om te gaan. Maar waar zijn uw waardevolle gegevens het meest veilig? Laten we deze vraag onderzoeken vanuit een traditionale on-premise situatie.

1. Niveau van professionaliteit
Bedenk welk niveau van professionaliteit dat uw organisatie nodig heeft. Hackers gebruiken steeds geavanceerdere manieren, uw organisatie moet daar in mee groeien om daar tegen te kunnen weren. Idealiter bent u deze hackers altijd een stap voor. Houd daarom rekening met het niveau van het IT-personeel, hun ervaring en mentaliteit, de omvang van de budgetten en het vermogen om vacante posities snel in te vullen.

2. Diepte van kennis
Hoe deskundig is uw IT-personeel? Wat was de laatste keer dat jullie frisse nieuwe ideëen aangereikt kregen door het aannemen van een nieuwe, jonge collega? Wat is de omvang van jullie budget voor training en inspiratie? Is dat genoeg om het huidige innovatie tempo bij te houden? Wat was de ontwikkeling van deze budgetten in de afgelopen jaren?

3. Breedte van kennis en ervaring
Bekijk de breedte van de kennis en ervaring in uw organisatie. In welke mate zijn jullie in staat om alle applicaties, databases, besturingssystemen en rapportagetools te dekken die uw organisatie vandaag de dag gebruikt? En? Bent u tevreden met het antwoord?

4. Fysieke toegang tot eigen servers
Hoe accuraat is het toegangsbeheer tot jullie serverruimte? Hoeveel verschillende mensen hebben toegang? Heeft u enig idee wat collega's en externe leveranciers in deze kamer uitvoeren? Is er (camera)beveiliging en wie houdt daar toezicht op? Vergeet alstublieft niet de werknemers van het schoonmaakbedrijf die na sluitingstijd werken.

5. Audits
Tot slot de audits. Hoe vaak per jaar laat uw organisatie een professionele EDP-audit uitvoeren? Geleverd door een extern bedrijf dat jullie vertelt waar de zwakke plekken in de beveiligingsstrategie zijn. Eenmaal in kaart gebracht is het natuurlijk wel belangrijk dat deze adviezen ook worden opgevolgd.

Waar ligt uw focus?

Ruwe schattingen geven aan dat zo’n 40 procent van alle bedrijven die on-premise oplossingen gebruiken, geen dagelijkse back-up van hun gegevens maken. Is dat schokkend nieuws voor u? Weet u zeker dat uw organisatie tot die andere 60 procent behoort? Laten we deze drie feiten onder ogen zien: 1) In de wereld van vandaag is gegevensbeveiliging van vitaal belang. 2) Jullie hebben een bedrijf te runnen en moeten op jullie klanten, medewerkers en de gewenste resultaten focussen. En 3) gegevensbeveiliging is niet jullie core business.

Joint Enterprise Defense Infrastructure-contract

In 2020 won Microsoft het imposante Joint Enterprise Defense Infrastructure-contract dat werd gegund door het Pentagon, het hoofdkwartier van de Amerikaanse strijdkrachten. Waarschijnlijk een van de organisaties die betrouwbaarheid het hoogst in het vaandel heeft staan van alle organisaties wereldwijd. Dit cloud gebaseerde contract zou de nervositeit weg kunnen nemen dat bij veel bedrijven nog steeds leeft over beveiliging in de cloud. Microsoft heeft 3.500 cyber-security ingenieurs in dienst en investeert $1 miljard per jaar aan cyberbeveiliging.

Het lijkt dus overbodig om uit te leggen dat de beveiliging in de Microsoft datacenters vele malen beter is dan die in de serverruimte van het gemiddelde MKB-bedrijf. Hoe zit dat bij uw organisatie?
Laatste van Xperit Solutions B.V.
Microsoft: cloud omzet stijgt en Dynamics 365-groei versnelt

Xperit onderdeel van AXELIO, een nieuwe groep Microsoft-partners

Visie op ERP - Snel, goedkoop en goed. De juiste ERP-project doelen?
BT lanceert Eagle-i, een nieuw transformationeel beveiligingsplatform dat cyberaanvallen voorspelt en voorkomt

Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage
Xperit Solutio.. contact

Logo Xperit Solutions B.V.

+31(0)342 70 10 40
  info@xperit.nl
  www.xperit.nl
Xperit Solutio.. sociaal

Xperit Solutio.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix