www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Unisys neemt Unify Square over voor $152,5 miljoen

Overname creëert bedrijfsbrede oplossing voor optimale samenwerking

Hoofddorp – Unisys, wereldwijd bedrijf in IT-oplossingen, neemt Unify Square, leverancier van veilige samenwerkings- en communicatieplatformen, over voor $152,5 miljoen. Unisys financiert de transactie in contanten. Met de overname kan Unisys het Unified Communications as a Service (UCaaS)-aanbod van Unify Square inzetten om haar digitale werkplekdiensten, gericht op de optimale werknemerservaring, verder te ontwikkelen.

Naadloze, snelle en bedrijfsbrede samenwerking
Door de overname zijn Unisys en Unify Square in staat om hun klanten te helpen met:
  • Een versnelde transformatie. Bedrijven kunnen hun digitale werkplektrajecten versnellen door snel en naadloos over te stappen van legacy on-premise communicatieplatformen naar moderne, cloudgebaseerde samenwerkingstoepassingen.
  • Proactieve evaluatie van ervaringen door realtime analyse. Bedrijven kunnen nu actief de ervaring van werknemers op meerdere platformen beoordelen, analyseren en verbeteren en tegelijkertijd IT-prestaties verbeteren.
  • Uitgebreide governance en beheer. Dankzij de ingebouwde compliance- en beveiligingsmogelijkheden bieden de Unify Square-oplossingen een beleidskader en robuuste functionaliteit voor het maken van beleidsregels voor de samenwerkingsplatformen. Deze dekken alle scenario’s betreffende security- en lifecycle management af.
"Met de overname van Unify Square verhoogt de winstgevendheid van de digital workplace-tak van Unisys", zegt Peter Altabef, voorzitter en CEO van Unisys. "De UCaaS-markt waarin Unify Square actief is, behoort tot één van de snelst groeiende marktsegmenten voor digitale werkplekdiensten. Door de overname kan Unisys hoogwaardigere oplossingen leveren die de productiviteit en medewerkerstevredenheid ten goede komen."

"Unisys en Unify Square hebben een gedeelde visie op hoe bedrijven zich gemakkelijker aanpassen aan de nieuwe realiteit van een hybride personeelsbestand", zegt John Case, CEO van Unify Square. "Het doel van Unify Square is om voor onze enterprise klanten een complete set aan software en diensten te creëren die een naadloze, veilige ervaring biedt aan werknemers. Samen met Unisys krijgen we een unieke kans om meer ondernemingen te helpen in deze nieuwe digitale werkomgeving."

Amy Loomis, onderzoeksdirecteur voor IDC's Future of Work Agenda practice: "Werkgevers moeten investeren in de ontwikkeling, ondersteuning, beleidsregels en procedures van de werkplekinfrastructuur. Dit stelt werknemers in staat om altijd, overal en vanaf elk apparaat veilig toegang te krijgen tot de mensen, tools en gegevens die ze nodig hebben. De overname van Unify Square door Unisys biedt werkgevers de software, diensten en support die ze nodig hebben om de hybride werkmodellen van de toekomst te ondersteunen."

De overnameprijs is onder voorbehoud van gebruikelijke aanpassingen op basis van de slotkas, de schuldenlast en het werkkapitaal. Voor toelichtingen en definities met betrekking tot de financiële kerngetallen van Unisys, inclusief aangepaste EBITDA en aangepaste vrije kasstroom, verwijzen we naar de Unisys 1Q21 earnings release op de website. Clearsight Advisors, Inc. trad op als exclusief financieel adviseur van Unify Square.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie

Over Unify Square
De software en diensten van Unify Square optimaliseren en verbeteren 's werelds grootste samenwerkings- en communicatie-implementaties en helpen bedrijven hun vergaderingen, chats en gesprekken te beheren en te beveiligen. De PowerSuite™ software van het bedrijf creëert een dashboard dat inzichten blootlegt en samenwerkingsplatformen helpt beheren - het optimaliseert en transformeert prestaties en de effectiviteit van de gebruikers. Unify Square is een wereldwijde elite partner van Microsoft en Zoom. De oplossingen van Unify Square hebben waarde geleverd aan meer dan 6 miljoen samenwerkingsplekken, bij meer dan 275 bedrijven in meer dan 50 landen, en in de meeste belangrijke industrieën. Unify Square heeft haar hoofdkantoor in Bellevue, Washington, en heeft tevens kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Zwitserland, India, Australië en Litouwen.
Laatste van Unisys
Consortium geleid door Unisys met Uni Systems en Wavestone verbetert gegevensbeveiliging en versterkt slimme grenscontrole voor de EU

Helft van de Nederlanders ziet eigen online kluis zitten

Unisys neemt Unify Square over voor $152,5 miljoen
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen

Logo Marcommit
Unisys contact

Logo Unisys

+31 232071010
  www.unisys.nl
Unisys sociaal

Unisys tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric