www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: AxiCom

Proofpoint levert geavanceerde Data Loss Prevention voor Microsoft Teams

Het bedrijf wordt een gecertificeerde Teams security en compliance partner voor data loss prevention

Amsterdam – Proofpoint Cloud App Security Broker (Proofpoint CASB) is nu een gecertificeerde data loss prevention (DLP) partner voor Microsoft Teams. Dat is bekendgemaakt door Proofpoint, Inc., (NASDAQ: PFPT), een toonaangevend bedrijf op het gebied van cyberbeveiliging en compliance. Organisaties kunnen nu wereldwijd verzekerd zijn van realtime databeveiliging en compliance terwijl miljoenen gebruikers samenwerken in Teams. Proofpoint CASB is beschikbaar als onderdeel van Proofpoint’s Information Protection platform. Dit is Proofpoints derde bedrijfskritische integratie met Teams na de introductie van de Content Capture and Enterprise Archiving-integratie in 2020 als onderdeel van Proofpoint’s Compliance platform.

"We zijn er trots op dat we een van de eerste Microsoft Teams security- en compliance-partners zijn op het gebied van DLP, content capture en archivering", zegt Ryan Kalember, executive vice president Cybersecurity Strategy bij Proofpoint. "Teams compliance is een must-have voor sterk gereguleerde sectoren. Teams DLP is essentieel voor alle organisaties nu hun gebruikers steeds meer vertrouwen op het Teams-platform om samen te werken en gevoelige informatie te delen."

Proofpoint CASB biedt een extra optie voor DLP in Teams naast de mogelijkheden binnen Microsoft 365. Proofpoint's geavanceerde DLP-mogelijkheden voor Teams stellen organisaties in staat om:
  • DLP toe te passen op Teams-berichten en gedeelde bestanden om gereguleerde gegevens en intellectueel eigendom te beschermen. Gebruikers waarschuwen wanneer gevoelige informatie wordt verwijderd
  • Vertrouwelijke documenten in Teams en in andere cloud-apps te bewaken en daarbij gevoeligheidslabels voor Microsoft Information Protection toe te passen
  • Naleving van wetgeving op het gebied van gegevensbescherming en residentie te handhaven, waaronder HIPAA, PCI DSS en GDPR
"In de huidige decentrale werkomgeving stelt Microsoft Teams werknemers in staat om verbonden en productief te blijven", zegt Hammad Rajjoub, Director, Product Marketing, Microsoft Compliance Ecosystem bij Microsoft Corp. "De integraties met Proofpoint helpen ervoor te zorgen dat onze gezamenlijke klanten kunnen voldoen aan beveiligings- en compliancebehoeften, terwijl werknemers overal vandaan kunnen werken."

Proofpoint CASB maakt deel uit van het Information Protection-platform van de organisatie, dat een unieke, mensgerichte aanpak biedt om gegevensverlies tegen te gaan in e-mail, cloud-apps en endpoints. Met ondersteuning voor alle DLP-kanalen op basis van een gemeenschappelijk dataclassificatieraamwerk, combineert Proofpoint Information Protection telemetrie op basis van inhoud, gedrag en bedreigingen met verfijnde analyses. Beveiligingsteams wereldwijd vertrouwen op Proofpoint om het volledige spectrum van datalekscenario's bij kwaadwillende, nalatige en gecompromitteerde gebruikers aan te pakken. De gestandaardiseerde waarschuwingen helpen gebruikers ook om waarschuwingen beter te prioriteren, sneller te reageren en een kortere time to value te realiseren.

Daarnaast kunnen klanten binnenkort Proofpoint Content Capture en Enterprise Archive vinden op Microsoft AppSource.

Voor meer informatie over Proofpoint Cloud App Security Broker (CASB) for Teams, ga naar: https://www.proofpoint.com/us/blog/information-protection/proofpoint-introduces-advanced-dlp-microsoft-teams.

Meer informatie over Proofpoint Information Protection is te vinden op: https://www.proofpoint.com/us/products/information-protection.

Over Proofpoint
Proofpoint, Inc. (NASDAQ: PFPT) is een toonaangevend cybersecurity-bedrijf dat de belangrijkste activa en grootste risico’s van organisaties beschermt: hun werknemers. Proofpoint helpt bedrijven over de hele wereld met zijn geïntegreerde suite van cloud-oplossingen om gerichte bedreigingen te stoppen, hun data te beschermen en hun gebruikers minder vatbaar te maken voor cyber- aanvallen. Toonaangevende organisaties van elke omvang, inclusief meer dan de helft van de Fortune 1000, vertrouwen op Proofpoints mensgerichte oplossingen voor security en compliance om hun belangrijkste security- en compliance-risico’s te beperken. Dit geldt voor e-mail, cloud, sociale media en het web.

Meer informatie is beschikbaar op www.proofpoint.com.

Leg contact met Proofpoint: Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube

Proofpoint is een gedeponeerd handelsmerk of handelsnaam van Proofpoint, Inc. in de V.S. en/of andere landen. Alle andere handelsmerken in deze publicatie zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Laatste van Proofpoint
Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Operation SpoofedScholars - in gesprek met TA453
Proofpoint contact

Logo Proofpoint

info-bnl@proofpoint.com
  www.proofpoint.com
Proofpoint sociaal

Proofpoint tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.

www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl