www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

Kandidaat maakt keuze nieuwe werkgever mede op basis van kwaliteit van het IT-systeem

Met de groeiende rol van informatietechnologie in ons dagelijks leven is het geen verrassing dat we allemaal de waarde van goede IT-tools waarderen. Dat speelt natuurlijk in ons privéleven, maar meer nog in de zakelijke omgeving. Tenslotte brengen moderne office workers grote delen van hun werkdag achter hun pc of laptop door - vooral wanneer ze vanuit huis werken. Een recente studie toont aan dat office workers veel waarde hechten aan goed geïmplementeerde systemen. Ongeveer 80 procent van de respondenten geeft aan dat informatietechnologie bepaalt of hij of zij optimaal kan werken. Slechte systemen en slechte implementaties zijn in toenemende mate een reden om niet voor een nieuwe baan te kiezen of een bestaande werkgever te verlaten.

IT maakt of breekt arbeidsrelatie

De kwaliteit van de IT bij een werkgever kan een arbeidsrelatie maken of breken. Voor een derde van de jongste generatie medewerkers, de zogenaamde millennials, is positieve feedback over de IT-situatie in een organisatie een reden om daar te gaan werken. Voor een derde van alle werknemers kunnen technische stress en beperkende IT-systemen frustrerend genoeg zijn om juist een andere baan te vinden.

‘2021 State of Work’ studie

De ‘2021 State of Work’ studie van Workfront, een dochteronderneming van Adobe, laat zien dat er verschillen zijn tussen landen en generaties als het gaat om beslissingen over IT-frustratie of positieve ervaringen. 37 Procent van alle millennials neemt de kwaliteit van de IT-systemen mee in een beslissing om ergens te gaan werken, vergeleken met 26 procent van generatie X. Britse en Amerikaanse werknemers geven aan in de helft van de gevallen te willen vertrekken als informatiesystemen hen frustreren en tegenwerken tegen iets meer dan een kwart van de Duitse werknemers.

IT belangrijk voor verbetering productiviteit

Het is geen verrassing dat kenniswerkers goed ontworpen informatiesystemen belangrijk vinden voor hun werk. Ongeveer 80 procent geeft aan dat informatietechnologie (zeer) belangrijk is om hun productiviteit te verbeteren. Alleen betrokken managers worden als waardevoller beschouwd. Een derde geeft aan dat hij of zij productiever en betrokken zou kunnen zijn als IT betere ondersteuning zou bieden. Voorbeelden van deze ondersteuning zijn betere informatievoorziening voor planning & prioritering, voor samenwerking op afstand, met een intuïtieve gebruikersinterface en door alledaagse routinetaken te automatiseren.

Goed samenwerken

IT wordt ook belangrijk gevonden om goed te kunnen samenwerken. Ongeveer 60 procent van de respondenten zegt afhankelijk te zijn van informatietechnologie. Bijvoorbeeld door samenwerking, werkmanagement, communicatie en planning & organisatie. En 80 procent van de ondervraagden vindt teamwerk essentieel om te blijven.

Met de voortdurende vergrijzing van hun teams, is het winnen van de harten van jonge en getalenteerde nieuwe medewerkers voor veel organisaties van cruciaal belang. Dus als u succesvol wilt zijn in de ‘war for talent’, is het logisch om er voor te zorgen dat in uw organisatie de IT-oplossingen, de bedrijfsprocessen en de interne samenwerking op orde zijn.

Business Central basis voor productiviteit en samenwerking

Als ERP-platform is Business Central de basis om de productiviteit in uw organisatie te verbeteren. Het verbindt uw financiële, verkoop-, service-, project-, opslag- en productieteams met elkaar om u te helpen sneller aan te passen, slimmer te werken en beter te presteren.
Laatste van Xperit Solutions B.V.
WAM Denim: RFID en Business Central ondersteunen een ambitieuze groeistrategie

Partnership Xperit / BIRDS

Microsoft Dynamics 365 ERP-leider volgens Nucleus Research
Xperit Solutio.. contact

Logo Xperit Solutions B.V.

+31(0)342 70 10 40
  info@xperit.nl
  www.xperit.nl
Xperit Solutio.. sociaal

Xperit Solutio.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo