Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Onderzoek Auth0: bedrijven voldoen niet aan klantverwachtingen op het gebied van inlogervaringen

Behoefte aan gemak en beveiliging stimuleert klanten om op zoek te gaan naar moderne identiteitstechnologie

Amsterdam, 1 June 2021Auth0, het moderne identiteitsplatform, deelt de resultaten van zijn internationale onderzoek naar Customer Identity and Access Management (CIAM), ‘ The Login Experience Customers Want’. Het onderzoek, dat werd uitgevoerd door Auth0 en marktonderzoeksbureau YouGov, laat zien dat de meeste organisaties niet voldoen aan de klantverwachtingen op het gebied van inlogtechnologie. Bovendien wordt in het onderzoek duidelijk welke impact een inlogervaring heeft op de algehele ervaring die een consument heeft met een bedrijf.

Uit het onderzoek blijkt dat Europese consumenten behoefte hebben aan meer keuze als het op inlogtechnologieën aankomt – en hier ook actief naar op zoek gaan. Bijna de helft (49 procent) van de ondervraagde consumenten geeft aan zich sneller voor een app of online dienst te registreren als een bedrijf multi-factorauthenticatie (MFA) aanbiedt. 47 procent zegt zich te willen registreren als een bedrijf beschikt over Single Sign-On (SSO), waarbij één ID en wachtwoord wordt gebruikt voor meerdere gerelateerde diensten, gevolgd door biometrie (46 procent), social logins (37 procent) en passwordless inloggen (34 procent).

Ondanks de vraag naar alternatieven en de algemene frustratie rondom het gebruik van traditionele wachtwoorden, bieden de meeste organisaties deze inlogopties niet aan. Hoewel 46 procent van de ondervraagde Europese bedrijven wel SSO-mogelijkheden heeft, biedt slechts een kwart (28 procent) MFA aan. Daarnaast biedt slechts 27 procent passwordless inloggen als optie, 26 procent social logins en 15 procent biometrie. Van diezelfde Europese bedrijven zegt 12 procent van de IT- en marketingbeslissers dat ze geen een van deze inlogtechnologieën aanbieden.

Als je de resultaten uit het onderzoek op internationaal niveau vergelijkt, gaan Europese organisaties gelijk op met hun tegenhangers uit Azië-Pacific als het aankomt op SSO-inlogmogelijkheden. Maar ze lopen ver achter in het aanbieden van technologieën als social logins, biometrie en MFA. Met name op het gebied van MFA valt er voor Europese bedrijven veel winst te behalen. Slechts 15 procent biedt biometrie aan, vergeleken met 34 procent in Singapore en Australië.

Kris Imbrechts, regional director, Northern & Southern Europe bij Auth0: “Wat we in de Benelux zien, is dat klanten liever inloggen met hun nationale identiteit of socialmedia-accounts dan met wachtwoorden. Als geen van die opties beschikbaar is, bestaat de kans dat ze afhaken en dus naar een alternatief uitwijken die deze mogelijkheden wel aanbieden. In heel Europa zijn consumenten op zoek naar applicaties die hun een makkelijke en veilige inlogervaring bieden. Met een modern identiteitsplatform kunnen bedrijven niet alleen voldoen aan de klantvraag, ze kunnen ook experimenteren met verschillende inlogopties om te ontdekken wat het best werkt voor hun doelgroep.”

Auth0, dat onlangs is overgenomen door Okta, biedt een modern identiteitsplatform dat organisaties helpt te voldoen aan de behoeften van hun gebruikers op het gebied van beveiliging, privacy en gemak. Meer informatie is te vinden op Auth0 identity OS.

Onderzoeksmethodologie
Het onderzoek ‘The Login Experience Customers Want’ is tussen 23 februari en 1 maart 2021 online uitgevoerd door Auth0 en marktonderzoeksbureau YouGov. Het onderzoek bestond uit twee enquêtes. Er deden meer dan 8.000 consumenten en 1.200 IT- en marketingbeslissers mee die werkzaam zijn bij bedrijven die app/online services bieden aan klanten (exclusief eenmanszaken) in zes internationale markten: Australië, Duitsland, Frankrijk, Japan, Singapore en het Verenigd Koninkrijk. De data voor het consumentenonderzoek zijn afgestemd op basis van leeftijd, geslacht en regio voor een goede afspiegeling van de meest recente bevolkingsschattingen in elke markt.

Over Auth0
Auth0’s moderne aanpak van identiteit helpt organisaties om voor elke gebruiker veilige toegang te bieden tot elke applicatie. Het Auth0-platform is een zeer flexibel identity operating system dat zo eenvoudig kan zijn als ontwikkelingsteams willen en zo flexibel als nodig is. Auth0 beveiligt elke maand miljarden inlogactiviteiten en biedt gemak, privacy en beveiliging zodat klanten zich kunnen concentreren op innovatie. Ga voor meer informatie naar https://auth0.com of volg @auth0 op Twitter.
Laatste van Auth0
Auth0 WebAuthn Passwordless biedt nieuwe niveaus van gemak en beveiliging voor moderne authenticatie

9 op de 10 consumenten recyclet wachtwoorden
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Logo LVTPR
Auth0 contact

Logo Auth0

Auth0 sociaal

Auth0 tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials