www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Lubbers De Jong

Charlesbank Capital Partners voltooit strategische investering in Ivanti

Met steun van investeerders Clearlake, Charlesbank en TA, zet Ivanti zijn leiderschap voort in IT Automatisering en versnelt M&A-strategie

Den Bosch, 31 mei 2021 – Ivanti, het automatiseringsplatform dat elke IT-verbinding slimmer en veiliger maakt, kondigt de afronding aan van de strategische investering van Charlesbank Capital Partners, LLC ("Charlesbank"), waarmee het zijn groei wil versnellen. Charlesbank, een toonaangevende private investeringsmaatschappij die meer dan $8 miljard aan kapitaal beheert, heeft zich aangesloten bij bestaande investeerders Clearlake Capital Group, L.P. ("Clearlake") en TA Associates ("TA") als institutionele aandeelhouder in Ivanti. De voorwaarden van de transactie zijn niet bekendgemaakt.

Ivanti levert oplossingen voor de automatisering van IT- en beveiligingsoperaties. Klanten kunnen hiermee hun IT-infrastructuur in kaart brengen, beheren, beveiligen en onderhouden, van cloud-omgevingen tot edge devices. De software van Ivanti wordt gebruikt door meer dan 40.000 klanten in verschillende industrieën op vijf continenten. De oplossingen stellen beheerders in staat om hun IT-middelen on-premises, in de cloud en aan de edge te detecteren, de IT-dienstverlening te verbeteren,en risico's te verlagen door middel van inzichten en automatisering.

Met het extra kapitaal van Charlesbank kan Ivanti zijn marktleidende positie verder uitbreiden door middel van productinnovatie en overnames. Eerder werd het het Ivanti Neurons automatiseringsplatform nog uitgeroepen tot winnaar in de Globee® Awards en het staat daarnaast op de shortlist voor zowel de 2021 SC Awards Europe als de Computing AI & Machine Learning Awards.

Ivanti blijft onder leiding staan van CEO en Chairman Jim Schaper en het huidige management team.

"Charlesbank deelt dezelfde waarden en toewijding om klanten te bedienen als Ivanti," zegt Jim Schaper, Ivanti Chairman en CEO. "Charlesbank werd aangetrokken tot Ivanti vanwege het positieve momentum dat we hebben, en omdat ze geloven in onze visie. Deze investering stelt ons in staat onze organische groei te versnellen, aangevuld met voortdurende strategische overnames en het uitbreiden van ons portfolio aan oplossingen."

Charlesbank, Clearlake en TA zullen gelijkwaardig vertegenwoordigd zijn in de Raad van Bestuur van Ivanti. UBS Investment Bank en Citigroup traden op als financieel adviseurs voor Ivanti. Citigroup en UBS Investment Bank traden ook op als kapitaalmarktadviseurs voor Ivanti. Sidley Austin LLP trad op als juridisch adviseur voor Ivanti, en Ropes and Gray LLP vertegenwoordigde Charlesbank.

Over Ivanti
Het Ivanti-automatiseringsplatform maakt elke IT-verbinding tussen apparaten, infrastructuur en mensen slimmer en veiliger. Van pc's en mobiele apparaten tot virtuele desktopinfrastructuur en het datacenter, Ivanti ontdekt, beheert, beveiligt en onderhoudt IT-middelen vancloudtotedgein de hele onderneming - en levert tegelijkertijd gepersonaliseerde werknemerservaringen. In de 'everywhereenterprise' stromen bedrijfsgegevens vrijelijk tussen apparaten en servers, waardoor werknemers in staat zijn om productief te zijn waar en hoe ze ook werken. Het hoofdkantoor van Ivanti is gevestigd in Salt Lake City, Utah en heeft kantoren over de hele wereld. Voor meer informatie, ga naar www.ivanti.nl en volg @GoIvanti.
Laatste van Ivanti
Ivanti erkend als enige visionair in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ for Unified Endpoint Management Tools

Ivanti breidt cybersecurity-aanbod uit met Neurons for Zero Trust Access

Ivanti neemt RiskSense over om Patch Management-markt te versterken
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials