Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Lubbers De Jong

Red Hat brengt Red Hat Universal Base Image naar Docker Hub

Amsterdam,28 mei 2021- Red Hat, Inc., leverancier van enterprise open source oplossingen,kondigt de beschikbaarheid aan van Red Hat Universal Base Image op Docker Hub als "Verified Publisher"-images. Dit brengt de kracht, betrouwbaarheid en verbeterde beveiliging van het toonaangevende enterprise Linux-platform naar het grootste en meest gemakkelijk toegankelijke register voor container-images. Dit maakt het voor organisaties eenvoudiger om cloud-native applicaties te bouwen op basis van geteste en vertrouwde componenten van Red Hat Enterprise Linux.

Red Hat Universal Base Images (UBI) zijn Open Container Initiative (OCI)-compliant, vrij te herdistribueren, containergebaseerde besturingssysteem-images die complementaire runtime-languages en packages bevatten. UBI-images zijn gebouwd op basis van Red Hat Enterprise Linux en bieden een steviger basis voor cloud-native en moderne applicaties die in containers worden gebouwd, omdat de kerncomponenten de veilige en betrouwbaardere eigenschappen van Red Hat Enterprise Linux behouden.

Voorheen kon UBI alleen worden verkregen uit de Red Hat-containercatalogus. Dit wordt nu uitgebreid naar Docker Hub, waardoor het nog eenvoudiger wordt om UBI-gebaseerde containers overal te bouwen en te implementeren. Ontwikkelaars krijgen hiermee toegang tot het enige container-image dat is gebouwd op basis van het beproefde, geteste en vertrouwde Linux-platform dat door meer dan 90 procent van de Fortune 500 wordt gebruikt, met lifecycle support van Red Hat. En omdat UBI vrij distribueerbaar is, kunnen containertoepassingen worden gebouwd, naar een breed scala aan registerservers worden gepusht, met andere gebruikers worden gedeeld en zelfs op niet-Red Hat-platforms worden ingezet.

UBI is beschikbaar in verschillende configuraties en groottes, elk op maat gemaakt voor bestaande en opkomende enterprise IT use cases. Op dit moment omvatten deze varianten:
  • Standard, dat de benodigde runtimes en YUM repositories biedt om UBI-gebaseerde containers te bouwen, te implementeren en te delen.
  • Minimal, een UBI-image dat alleen de essentie biedt die nodig is voor een lichtgewicht Red Hat Enterprise Linux-image.
  • Multi-service, ontworpen voor container-images die bedoeld zijn om meerdere applicatieservices te draaien door ook systemd op te nemen.
  • Micro, nieuw aangekondigd met Red Hat Enterprise Linux 8.4 dat de kleinste UBl-footprint levert voor edge computing en andere toepassingen op afstand.
Docker Hub is 's werelds grootste en populairste repository van container-images, met 13,4 miljoen maandelijks actieve ontwikkelaars. Docker Hub biedt een scala aan content-bronnen, waaronder veel van de meest populaire open source softwareproducten, Docker Official Images, software van onafhankelijke softwareleveranciers (ISV's) en door de community gemaakte images. Gebruikers krijgen toegang tot gratis publieke repository’s voor het opslaan en delen van images. Ook kunnen ze een abonnementsplan kiezen voor het gebruik van private repository’s, grote volumes en nog veel meer.

Red Hat UBI is nu beschikbaar als een Verified Publisher image op Docker Hub.

Quotes

Stefanie Chiras, senior vice president en general manager, Red Hat Enterprise Linux Business Unit bij Red Hat
"Wij zien dat de toekomst van computing wordt gebouwd op Linux, en we willen dat deze cloud-native evolutie wordt gebaseerd op ons toonaangevende enterprise Linux-platform, Red Hat Enterprise Linux. Red Hat Universal Base Image biedt bruikbare en herdistribueerbare content voor de volgende golf van moderne applicaties. Door UBI beschikbaar te maken op Docker Hub, 's werelds grootste repository voor Linux-containers, breiden we ons bereik uit om een nog bredere groep ontwikkelaars en applicatieleiders te bereiken."

Donnie Berkholz, vice president, producten bij Docker
"Bij Docker stellen we ontwikkelaars in staat om moderne applicaties te creëren door de steeds complexer wordende levenscycli van applicaties te vereenvoudigen. De beschikbaarheid van Red Hat UBI op Docker Hub brengt het bereik van Red Hat Enterprise Linux naar 's werelds grootste container-image register. Dit maakt het nog makkelijker voor 13,4 miljoen ontwikkelaars die Docker gebruiken om innovatieve bedrijfsapplicaties te bouwen, te delen en te draaien met verbeterde beveiliging, schaalbaarheid en ondersteuning van een open source leider."

###

Aanvullende informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hatis een toonaangevende leverancier vanopensourcesoftwareoplossingenvoor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybridecloud-, container- enKubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren,cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. Debekroondesupport-, training- enconsultingdienstenmaken van Red Hat eenvertrouwde adviseur van deFortune500. Als een strategische partner voorcloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten enopensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo and Red Hat Enterprise Linux are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat
Red Hat sluit zich aan bij OS-Climate

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Red Hat versterkt automatisering van hybride cloudomgevingen met nieuwste versie van Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Experis