www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Lubbers De Jong

Internationaal IT-consultancybureau Xebia neemt coMakeIT over om klanten te ondersteunen bij voortdurende innovatie

Hilversum, 28 mei 2021- Xebia, een wereldwijd opererend IT-consultancybureau, neemt software engineer coMakeIT over om klanten te ondersteunen bij continue innovatie en groei.

CoMakeIT, dat in 2006 in Nederland werd opgericht, biedt product- en softwarebedrijven de kennis, mensen en tools die nodig zijn om hun ambitieuze bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Momenteel ligt de primaire focus van coMakeIT op softwarebedrijven helpen om duurzame groei te bereiken door het bieden van de juiste technologie, talent, en team ondersteuning. CoMakeIT heeft diepgaande kennis van softwareontwikkeling, productengineering, applicatie modernisering, digitale transformatie en werving en selectie en opereert vanuit kantoren in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, India en Australië.

Xebia is een snelgroeiende digitale leider die erom bekend staat bedrijven wereldwijd te helpen bij hun digitale transformatie door hoogwaardige IT-consultancy te bieden vanuit kantoren in Nederland, India, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Dubai. Het bedrijf heeft met succes verschillende merken gelanceerd en blijft uitbreiden in lijn met Xebia’s ‘buy and build’-strategie: samenwerken met thought leaders om samen meer voet aan de grond te krijgen in het digitale domein. Met de overname van coMakeIT ziet Xebia ernaar uit om haar managed services uit te breiden en te beschikken over de middelen om de softwareontwikkeling van klanten te versnellen.

Steven ten Napel, CEO en oprichter coMakeIT: “Wij zijn zeer waardegedreven. Net als Xebia draait het bij coMakeIT om 'mensen eerst'. Onze bedrijfscultuur en ons werkveld lijken erg op elkaar, wat ons tot een perfecte match maakt. Samen kunnen we klanten straks beter helpen bij het oplossen van uitdagingen op het gebied van schaalbaarheid, het implementeren van moderne technologie en het realiseren van groei.”

Anand Sahay, CEO Xebia Global Services: “Xebia is een gevestigde leider op het gebied van digitale transformatie, software engineering, cloud, DevOps en architectuur. De overname van coMakeIT zal Xebia helpen om te voldoen aan de cloud-native en platform-development behoeften van de ISV-markt en wereldwijd groei in dat domein te realiseren. Samen met coMakeIT zien we daarnaast ook mogelijkheden om toekomstbestendige producten voor onze ISV-klanten te bouwen en innovatieve software voor deze platforms te ontwikkelen om daarmee aan de behoeften van ISV’s te voldoen. Dit creëert een zeer sterke propositie voor ISV's en ons vermogen om met hen samen te werken.”

De juiste technologie en de juiste talenten zijn cruciaal voor groei in een digitale wereld. Xebia zal met coMakeIT de lange-termijn klantrelaties kunnen versterken met uitgebreide managed services en coMakeIT krijgt toegang tot Xebia’s diepgaande kennis van alle digitale transformatie domeinen. Naast dezelfde waarden hebben beide, van oorsprong Nederlandse bedrijven, ervaring met het uitbreiden van hun aanwezigheid naar bijvoorbeeld India en zullen zij samen wereldwijd bedrijven blijven helpen groeien.

### Einde persbericht

Over Xebia
Xebia, de snelgroeiende digitale leider, geeft al meer dan 20 jaar hoogwaardig advies aan bedrijven wereldwijd bij hun digitale transformatie en levert diensten en oplossingen op het gebied van cloud, data, kunstmatige intelligentie, DevOps- en software. Xebia heeft met succes verschillende merken gelanceerd (Xebia, GoDataDriven, Binx, Xpirit, Qxperts, Appcino, Stackstate, Instruqt, Xebia Academy) en blijft uitbreiden met een 'buy and build'-strategie: samenwerken met thought leaders om samen meer voet aan de grond te krijgen in de digitale ruimte. Xebia helpt de 250 grootste bedrijven ter wereld met het omarmen van innovatie, het toepassen van de nieuwste technologieën, en het implementeren van de meest succesvolle businessmodellen. Naast hoogwaardig advies levert Xebia ook geavanceerde tools en trainingen die moderne bedrijven nodig hebben om beter, slimmer en sneller te kunnen werken. Xebia heeft 1750 werknemers. Het hoofdkantoor staat in Nederland met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Dubai en India. Ga naar www.xebia.com voor meer informatie.

Contact voor de pers
Xebia
Vivian Andringa – Chief Marketing
E-mail: vandringa@xebia.com
Laatste van Xebia
IT-consultancybureau Xebia neemt AWS-expert Oblivion over

Xebia ontwikkelt een simulatie gericht op Agile transformaties

Logo Lubbers De Jong
Xebia contact

Logo Xebia

info@xebialabs.com
  xebia.com
Xebia sociaal

Xebia tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers