www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Marcommit

Vertiv™ VRC-S integreert rack PDU, UPS, koeling en monitoringssystemen om de installatie te vereenvoudigen en versnellen

Breda - Vertiv (NYSE: VRT), wereldwijde leverancier van bedrijfskritische infrastructuur en connectiviteitsoplossingen, heeft de Vertiv™ VRC-S geïntroduceerd in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA). Dit microdatacenter is volledig in de fabriek ontwikkeld en is ontworpen voor een snelle, eenvoudige installatie aan de edge van het netwerk en andere, kleine IT-locaties. De Vertiv VRC-S bevat een rack Power Distribution Unit (rPDU), de Vertiv™ Liebert® GXT5 noodstroomvoorziening (UPS), monitoringsensoren en -software, en het nieuwste Vertiv™ VRC rack koelsysteem in een efficiënte, allesomvattende IT-behuizing.

“Het kiezen en implementeren van een microdatacenter is nog nooit zo snel en eenvoudig geweest. Bovendien kan het virtueel worden ervaren met onze nieuwe augmented reality (AR) app”, zegt Alex Pope, Vice President integrated rack solutions bij Vertiv in EMEA. “De Vertiv VRC-S is een zeer efficiënte plug-and-play-oplossing die op locatie kan worden geleverd met geïntegreerde UPS en pre-wired monitoring voor eenvoudige aansluiting op stroomvoorziening en netwerk. De UPS voedt zowel de in-rack koeling en back-up ventilatie als de stroomdistributie voor IT-assets. Dit nieuwe productaanbod is het resultaat van de Vertiv roadmap voor innovatie en de laatste investeringen in R&D. Hierdoor zullen steeds meer edge-ready microdatacenter-oplossingen op de markt komen.”

Vertiv VRC-S is beschikbaar in een aantal standaardmodellen die binnen enkele dagen geleverd en binnen enkele uren geïnstalleerd kunnen worden. Dit maakt het systeem geschikt voor edge-implementaties in detailhandel en distributie, transport, gezondheidszorg en voor toepassingen in de lichte industrie. Het microdatacenter komt virtueel tot leven met de Vertiv XR app. Deze nieuwe AR-gedreven mobiele applicatie stelt gebruikers in staat om alle componenten van de unit op een levensechte manier te verkennen. Daarbij worden ook de operating modes en belangrijkste functies onthuld die onzichtbaar zijn voor het blote oog, maar unieke end-to-end systeemfunctionaliteit leveren.

Microdatacenters zijn ontworpen om edge computing-toepassingen te ondersteunen. Dat wil zeggen: overal waar kritische computing resources op een klein oppervlak nodig zijn. Microdatacenters – ter grootte van een standaard IT-rack – kunnen worden gebruikt in omgevingen zoals kantoren, klinieken, winkels of andere commerciële of industriële ruimtes. Dit in tegenstelling tot prefab, modulaire datacenters, die meestal grote op zichzelf staande installaties zijn die buiten hoofdgebouwen of op afgelegen locaties worden ingezet. De Vertiv VRC-S is vooraf ontworpen en in de fabriek geïntegreerd om een maximale betrouwbaarheid, efficiëntie en implementatiesnelheid te bieden.

De Vertiv™ VRC-S-behuizing maakt gebruik van een uniek hot/cold gangpad in het rack. Dit zorgt voor een efficiënte luchtstroom en voorkomt warme plekken. De koelunit is speciaal ontworpen voor edge computing IT-belastingen. Door gebruik te maken van ventilatoren waarbij de snelheid wordt geregeld in combinatie met een compressor met variabele snelheid, past de unit de koelcapaciteit aan de werkelijke warmteafgifte aan. Hierdoor wordt het energiegebruik tot een minimum beperkt. De Vertiv™ Liebert® GXT5 on-line dubbel geconverteerde hoogrendements-UPS zorgt voor de stroomcontinuïteit van alle geïntegreerde componenten, inclusief het 3,5 kW koelsysteem en de back-upventilatie. De Vertiv™ Geist™ rPDU zorgt voor de stroomverdeling met schakeling op uitgangsniveau. Daarnaast omvat Vertiv™ Intelligence Director software voor bewaking en beheer op afstand van het volledige voedings- en koelsysteem. Dit gebeurt via een enkel IP-adres voor eenvoudige bewaking, controle en voorspellend onderhoud op afstand.

De Vertiv VRC-S wordt geleverd met een garantie van drie jaar voor het gehele systeem. Installatie- en preventieve onderhoudsdiensten zijn beschikbaar via lokale, in de fabriek opgeleide Vertiv-serviceprofessionals en partners.
Laatste van Vertiv

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric