www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems wint felbegeerde Duitse Innovatieprijs 2021

CmCloudContainers brengen bewezen beveiligingstechnologie naar de cloud

Karlsruhe, mei 2021 - Wibu-Systems, pionier op het gebied van softwarebescherming en licentietechnologie, heeft de Duitse Innovatieprijs 2021 toegekend gekregen voor het product CmCloudContainers. De felbegeerde prijs wordt elk jaar uitgereikt door de German Design Council aan vooruitstrevende ondernemingen die met innovatie producten en technologieën waarde toevoegen aan het leven van mensen. Dit jaar riep de zeskoppige jury, afkomstig uit de industrie en de academische wereld, CmCloudContainers van Wibu-Systems uit tot de winnaar vanwege de bijdrage aan een veiliger en meer zekerheid biedend bestaan in de digitale cloud.

CmCloudContainers zijn het derde en nieuwste lid van de CodeMeter-licentiecontainerfamilie. Samen met hardware CmDongles en software CmActLicenses zorgen de volledig cloudgebaseerde containers voor effectieve bescherming van intellectueel eigendom in een digitale wereld waarin alles met alles verbonden lijkt.  Elk containertype kent toepassingen waarvoor het bij uitstek geschikt is: CmDongles, met hun ingebouwde smartcardchips, zijn mobiele en veilige dragers voor licentiesleutels; CmActLicenses leveren vanuit logistieke overwegingen groot gebruiksgemak; CmCloudContainers bieden gebruikers optimale vrijheid. Zonder het risico licentierechten te verliezen of gebonden te zijn aan een specifiek eindpunt, hebben gebruikers van CmCloudContainers altijd en overal vrij toegang tot hun software, zolang ze maar verbinding kunnen maken met de cloud. Terwijl de transitie naar mobiliteit en het thuiswerken in hoog tempo doorgaat, ervaren ondernemingen overal de voordelen van niet-locatie gebonden werkplekken en flexibele inzet van IT-voorzieningen.

Het nieuwe containerformaat is ontworpen om de bredere clouddiensten van Wibu-Systems te begeleiden, inclusief speciale CodeMeter Cloud-servers, en past daarmee perfect bij de veelzijdige licentietechnologie. Het bedrijft bereikt een nieuwe mijlpaal in de evolutie van conventionele softwarebescherming naar ’business enabler’, gefaciliteerd door middel van ’embedded’ systemen en eindgebruikersapparaten in zowel slimme fabrieken als slimme woningen. Of het nu gaat om hardwaredongles of cloudservers, de beschermings- en licentiemogelijkheden van CodeMeter-technologie zijn intelligent en flexibel genoeg om de meest geavanceerde en innovatieve bedrijfsmodellen mogelijk te maken, inclusief abonnementen, opties voor betalen naar gebruik en Software-as-a-Service concepten.

Al jarenlang houdt Wibu-Systems vast aan volledige compatibiliteit. De nieuwe cloudgebaseerde containers passen perfect in het bestaande CodeMeter-ecosysteem. De middelen en het proces voor het beschermen en licentiëren van software blijven ongewijzigd; ontwikkelaars en leveranciers kunnen de beschermingsaanpak van hun keuze blijven gebruiken. Met behulp van de populaire CodeMeter Protection Suite of de CodeMeter Core API versleutelen, beschermen en licentiëren zij hun producten, waarbij de verdeling van de licenties kan verschillen. Bij verzending zonder fysieke dongle of licentiebestand vertrouwt het proces op speciale inloggegevens voor elke cloudgebruiker. CmCloudContainers laten zich handmatig of automatisch aanmaken in de cloud met de licentie voor de software van een specifieke gebruikersgroep. De leden daarvan hebben vervolgens toegang tot deze software via inloggegevens, verzonden vanuit een bestaand ERP- of e-commerceplatform. Met optionele integratie van een Single-Sign-On-systeem is het hele proces van het maken en beheren van CmCloudContainers te integreren in een bestaand applicatielandschap. Daarmee houdt men de hele workflow zo slank mogelijk en niet belastend voor zowel de softwareleveranciers als de gebruikers.

Zoals de toekenning van de German Innovation Award 2021 aantoont, zijn CmCloudContainers meer dan een perfecte aanvulling op het bestaande CodeMeter-universum. Ze vertegenwoordigen ook een belangrijke stap in de richting van het echt beveiligen van software in de cloud en nemen daarmee de resterende zorgen weg van ontwikkelaars en gebruikers die sceptisch staan tegenover de cloud.  Voor Rüdiger Kügler, VP Sales en Security Expert bij Wibu-Systems, is de Duitse innovatieprijs een teken van erkenning van de passie en inspanning die het bedrijf in de productontwikkeling stopt. ”Op deze manier brengen wij de voordelen van onze oplossingen naar de gehele samenleving. Onze vaardigheden maken de digitale wereld veiliger en gemakkelijker te navigeren. "

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Hazenweg 80, 7556 BM in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Wibu-Systems maakt de cloud veiliger en wint de German Innovation Award 2021

Meer afbeeldingen zijn te verkrijgen via: https://www.wibu.com/photo-gallery.html.

© Copyright 2021, WIBU-SYSTEMS AG. All rights reserved. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective organizations and companies.
Laatste van WIBU-SYSTEMS
PROCENTEC stuwt beveiliging van industriële netwerken naar een hoger niveau

Wibu-Systems wint felbegeerde Duitse Innovatieprijs 2021

Logo People First Group