Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Marcel van der Heijden en Wouter Goossens treden toe tot Fortino Capital

Fortino Capital versterkt aanwezigheid op Nederlandse venture markt

Fortino Capital, de toonaangevende Europese investeerder in bedrijfssoftware, versterkt het Nederlandse team met Marcel van der Heijden en Wouter Goossens. Van der Heijden en Goossens vervoegen het team van Fortino als Partner en Investment Director en zijn gevestigd in het nieuwe Amsterdamse kantoor van de investeerder. Met de toetreding van van der Heijden en Goossens haalt Fortino Capital Partners zeer ervaren investeerders in huis, met uitgebreide kennis en ervaring om techondernemers optimaal te ondersteunen.

Marcel van der Heijden(53) richt zich als Partner bij Fortino Capital Partners op het uitbreiden van de Venture Capital (VC) activiteiten van het bedrijf. Voordat van der Heijden toetrad bij Fortino was hij als Partner verbonden aan Speedinvest sinds 2013 waar hij Speedinvest hielp te groeien van een 10M initieel fonds tot een pan-Europese investeerder met ongeveer 500M EUR under management. De eerste zes jaar was van der Heijden werkzaam in het kantoor van Speedinvest in San Francisco. Eerder richtte hij het techbedrijf Dynamic Systems Research (DSR) op en werkte hij in diverse managementfuncties bij onder meer Vodafone en Microsoft.Bij Fortino is Marcel co-lead van het venture investeringsteam en leidt hij het venture team in Amsterdam.

Wouter Goossens(34) versterkt als Investment Director de Venture Capital activiteiten van Fortino. Goossens is één van de drie oprichters van ING Ventures, het pan-Europees fintech corporate venture capital fonds van ING, waar hij als Director verantwoordelijk was voor de uitbreiding van de investeringsportefeuille. Gedurende zijn periode bij ING Ventures heeft Wouter zes investeringen geleid en tevens nam hij als strategisch partner zitting als board member bij verschillende portefeuillebedrijven zoals Twisto, TradeIX, Cobase en TransFICC.

Duco Sickinghe, managing partner Fortino Capital:
"Wij zijn verheugd zowel Marcel als Wouter bij Fortino Capital Partners te kunnen verwelkomen. Met hun onmiskenbare kennis en ervaring als ondernemer en board advisor, naast hun kennis van de investeringsbehoefte van, en financiële mogelijkheden voor techondernemers, bieden zij waardevolle inzichten en ondersteuning aan de bedrijven in onze portefeuille. Ook hebben zij de juiste netwerken en ervaring om Fortino Capital nog verder te versterken en internationaal uit te breiden. Samen met Sebastian Jorna vormen zij een ijzersterk VC team in Nederland.
Laatste van Fortino Capital Partners
FORTINO CAPITAL SLUIT 2de VC FONDS AF OP 105 MILJOEN EURO

Marcel van der Heijden en Wouter Goossens treden toe tot Fortino Capital

Fortino Capital Partners benoemt Wouter van de Bunt als nieuwe partner in Nederland