www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers

TIE Kinetix stimuleert het gebruik van real-time statusupdates voor elektronische facturatie via PEPPOL

E-retourberichten zorgen voor betere communicatie en financiële transparantie

Breukelen, Nederland - 27 mei 2021 om 8 uur CEST - TIE Kinetix (Euronext: TIE), de leider in 100% digitalisering van de supply chain, kondigt vandaag aan dat zij het gebruik van e-retouren, volgens de Peppol BIS Invoice Response 3.0 standaard, gaat stimuleren. Door het gebruik van deze e-retourberichten krijgt de verzender van een factuur automatisch bericht van een gewijzigde factuurstatus bij de ontvanger van de factuur. Zo weet de verzender snel of de ontvanger van de factuur de factuur heeft ontvangen, heeft goedgekeurd, heeft betaald of heeft afgekeurd en met welke reden.

Het FLOW Partner Automation platform van het bedrijf ondersteunt al jaren e-retourberichten via PEPPOL, maar de voordelen zijn grotendeels onderbelicht gebleven. Betere communicatie en daarmee een bredere toepassing zou uiteindelijk meer organisaties kunnen stimuleren om zich bij het PEPPOL-netwerk aan te sluiten.

E-retourberichten zijn eenvoudig te implementeren en leveren snel waarde op voor organisaties die de cashflow willen optimaliseren en de purchase-to-pay processen efficiënter willen inrichten. De behaalde resultaten na de implementatie zijn positief doordat deze functionaliteit de totale waarde van een aansluiting bij het PEPPOL-netwerk vergroot. Door geautomatiseerde factuurstatusupdates in real-time naar leveranciers te sturen kunnen organisaties van elke omvang het purchase-to-pay-proces onder controle krijgen.

"Inefficiënte communicatie is een groot probleem voor hedendaagse organisaties, vooral nu supply chain netwerken blijven groeien. Leveranciers willen weten wanneer ze betaald krijgen, en ze zullen u blijven bellen totdat ze het weten," zegt Jan Sundelin, CEO, TIE Kinetix. "Om onze klanten te helpen dit te voorkomen, moedigen wij hen aan gebruik te maken van onze PEPPOL e-retourbericht mogelijkheden. Het is een eenvoudige oplossing, en u bereikt er veel mee."

De e-retourfunctionaliteit van TIE Kinetix voor elektronische facturatie via PEPPOL verbeterd de communicatie snel en introduceert een nieuw niveau van financiële transparantie voor klanten die gebruik maken van e-facturatie met FLOW en hun leveranciers. Van factuur ontvangen tot betaald, leveranciers ontvangen geautomatiseerde statusupdates gedurende het hete proces. Hierdoor zijn beide partijen altijd real-time op de hoogte en zijn status-gerelateerde vragen niet meer nodig. Dit bespaart tijd, vermindert complicaties en bevordert een gezonde cashflow.

FLOW wordt voortduren geoptimaliseerd om klanten van TIE Kinetix beter te bedienen en de huidige zakelijke uitdagingen op te lossen. Slechts een select aantal gecertificeerde PEPPOL Access Points zijn in staat om de PEPPOL BIS Invoice Response 3.0 standaard te ondersteunen, en TIE Kinetix is daar één van. Dit positioneert TIE Kinetix als een leidende service provider voor organisaties die verplicht zijn e-facturen via PEPPOL te verzenden of zich op eigen initiatief bij het netwerk willen aansluiten. De
e-retourfunctionaliteit is per direct beschikbaar voor alle klanten die gebruik maken van e-facturatie met FLOW.

Meer informatie over de e-retour functie van TIE Kinetix voor elektronisch factureren via PEPPOL vindt u hier.

Neem contact op voor meer informatie:

TIE Kinetix N.V.
Patrick van Boom
De Corridor 5d
3621 ZA Breukelen

T: +31-88-369-8000
E: info@TIEKinetix.com
W: www.TIEKinetix.com

Over TIE Kinetix
Bij TIE Kinetix leveren wij Software-as-a-Service (SaaS) oplossingen aan bedrijven, (semi-) overheidsinstanties en hun zakenpartners om supply chain processen te vereenvoudigen door volledig elektronische uitwisseling van zakelijke documenten. FLOW Partner Automation, ons software platform, stelt de gebruikers in staat om slimmer samen te werken met hun zakenpartners en de communicatie te stroomlijnen door naadloze integratie met elk bestaand (IT-) systeem. Sinds 1987 ondersteunen wij alle EDI- en e-facturatiestandaarden en de communicatiemethoden die hier wereldwijd voor worden gebruikt. Ons internationale team deelt hun expertise en ervaring met onze ruim 2.500 klanten en vereenvoudigen de jaarlijkse uitwisseling van meer dan 1 miljard documenten via FLOW.

TIE Kinetix is een beursgenoteerd bedrijf (Euronext: TIE) en heeft kantoren in Nederland, Frankrijk, Duitsland, Australië en de Verenigde Staten. Ga voor meer informatie naar www.TIEKinetix.com/nl en volg ons op Linkedin, Twitter, Facebook, Xing en YouTube.

Laatste van TIE Kinetix N.V.
TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank

TIE Kinetix presenteert de Summer Release 2021 van het FLOW Platform

TIE Kinetix sluit overeenkomst met Olympia, leverancier van de Gemeente Amsterdam
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen
TIE Kinetix N... contact

Logo TIE Kinetix N.V.

+31-88-369-8000
  info@TIEKinetix.com
  tiekinetix.com/nl
TIE Kinetix N... sociaal

TIE Kinetix N... tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric