Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Extreme introduceert cloud-native platform voor netwerkinzicht voor serviceproviders

Platform biedt serviceproviders netwerktransparantie en flexibiliteit in sterk gedistribueerde 5G-omgevingen

Amstelveen, 26 mei 2021 – Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, introduceert de Extreme 9000-serie met het slimme Extreme 9920-platform voor netwerkinzicht. Het platform is gebouwd op basis van cloud-native designprincipes en een composable datapijplijn voor zeer schaalbare verkeersaggregatie, packetfiltering, replicatie en geavanceerde verwerking van netwerkpackets voor analyticstools in gedistribueerde netwerkomgevingen. Extreme 9920 voorziet in gedetailleerde data-inzichten en de flexibiliteit om aanpassingen te doen voor toekomstige netwerkverbeteringen, zodat serviceproviders snel kunnen reageren op nieuwe gebruikersbehoeften en 5G-usecases.

5G is de eerste generatie van mobiele technologieën die is gebouwd op cloud-native principes. Dit in tegenstelling tot de meeste traditionele tools voor netwerkinzicht, die niet eenvoudig zijn aan te passen aan toekomstige use cases, zoals zelfrijdende auto’s of industriële IoT. Omdat veel use cases voor 5G nog onduidelijk zijn, hebben serviceproviders behoefte aan een composable oplossing die inzicht biedt in sterk gedistribueerde omgevingen. Bovendien is het belangrijk dat de oplossing flexibel genoeg is om aan te passen aan specifieke nieuwe doelstellingen zonder dure, tijdrovende infrastructuurupgrades. Extreme 9920 is gebaseerd op de Intel Tofino™ 2 programmeerbare ASIC en biedt een zeer schaalbare architectuur die eenvoudig integreert met bestaande serviceprovider-omgevingen. De oplossing is vanaf juni 2021 algemeen beschikbaar.

Belangrijkste features
  • Flexibel, schaalbaar platform voor netwerkinzicht: met zijn hogere efficiëntie en kleinere fysieke afmetingen is de 9000-serie perfect voor serviceproviders en grote bedrijven. De aanpasbare packetbrokerservice van de 9920 biedt een hiërarchische packetmanagementarchitectuur, waardoor klanten zich kunnen aanpassen aan diverse en ontwikkelende use cases voor de mobile edge. Bovendien kunnen ze schalen voor omgevingen, inclusief grote datacenters en cloudarchitecturen.
  • Ontworpen voor cloud-native samenstellingsmogelijkheden: het platform maakt gebruik van een op microservices gebaseerd composable besturingssysteem. De gecontaineriseerde, op Kubernetes gebaseerde, geclusterde architectuur is ook te patchen zonder serviceonderbreking, waardoor de netwerkbetrouwbaarheid behouden blijft en het operationele risico wordt verminderd.
  • Beheer gebaseerd op microservices API-first designprincipes: de Extreme Visibility Manager heeft een intuïtieve grafische user interface (GUI) voor het vastleggen van nieuwe regelsets en commando’s voor alle inzichtdevices van Extreme. De oplossing biedt volledig inzicht in elk aspect van het netwerk, van een geografisch gedistribueerde omgeving met regio’s en zones tot de services die op het systeem draaien. Klanten kunnen de oplossing eenvoudig integreren met bestaande systemen voor operationele ondersteuning – zonder dure infrastructuur te vervangen.
Aanvullende quotes

Nabil Bukhari, Chief Technology Officer en Chief Product Officer, Extreme Networks
“Met deze nieuwe slimme oplossing voor netwerkinzicht vermindert Extreme complexiteit en minimaliseert het de kans op fouten. De oplossing helpt serviceproviders eenvoudiger aanpassingen door te voeren en te schalen voor nieuwe use cases, zonder vooraf elk specifiek scenario te definiëren. Onze expertise in het bouwen van zeer schaalbare, composable oplossingen voor inzicht zorgt ervoor dat Extreme uniek gepositioneerd is om te voorzien in het inzicht dat serviceproviders nodig hebben om zich voor te bereiden op een gedistribueerde, dynamische en datagedreven toekomst.”

Camille Mendler, Chief Analyst, Enterprise Services bij Omdia
“5G is een krachtige technologie die vraagt om al net zo krachtige tools voor het beheer ervan. Om het meeste uit hun 5G-investering te halen, hebben bedrijven en serviceproviders volledig inzicht nodig in hun netwerk – voor diepere data-inzichten en controle. Een flexibel en op maat te maken platform voor netwerkinzicht, zoals dat van Extreme, is aan te passen aan en te schalen voor de realtime performancebehoeften van opkomende 5G-usecases en -scenario’s.”

Extra bronnen

Over Extreme Networks

Extreme Networks, Inc. (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Download hier aanvullend beeldmateriaal
Laatste van Extreme Networks
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials