www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Clarity Benelux

Eaton lanceert universele PowerXL DG1 General Purpose frequentieregelaars

Zaltbommel, 26 mei 2021 - Powermanagementbedrijf Eaton lanceert een serie frequentieregelaars: de PowerXL DG1 General Purpose. Dankzij de modernere functionaliteiten en de vele communicatieprotocollen, is deze serie op dit moment de beste allrounder van Eatons productportfolio.

De DG1 General Purpose frequentieregelaars zijn toepasbaar in een breed scala aan applicaties, zoals in multi-pomp-, ventilator- en transportbandtoepassingen. De DG1 bevat een ingebouwde pompregeling, waardoor hij extra effectief is bij verschillende soorten pomptoepassingen. De regelaars dekken met netspanningen van 230V, 400V tot 500V, en 525V tot 600V het vermogensbereik van 0,75kW tot 630kW af. Via een WLAN-module is het ook mogelijk om deze te integreren in industriële draadloze netwerken (IIoT).

“Hiermee sluit de lancering in Benelux perfect aan op de behoefte van de huidige markt”, voegt Geurt van Bennekom, Field Product Manager Benelux bij Eaton, toe. “Door zijn brede inzetbaarheid, de veelvoud aan communicatiemogelijkheden en moderne functionaliteiten is de DG1 een echte alleskunner”.

De frequentieregelaars zijn hierdoor efficiënter, robuuster, compacter, en veiliger. De DG1 General Purpose bevat daarnaast de volgende functionaliteiten:

• De hoogste kortsluitvastheid (100 kA);
  • Het beste algoritme voor energiebesparing;Twee onafhankelijke, trapsgewijze PID regelaars die naar wens kunnen worden geconfigureerd;
  • Een STO (Safe Torque Off) veiligheidsfunctie;Een robuuste vermogenseenheid met een nominaal temperatuurbereik van -30° C tot +50° C zonder derating;
  • Uitgebreide onboard interfaces en communicatieprotocollen, zoals Modbus RTU, Modbus TCP, Ethernet IP en Bacnet MS/TP;
  • Mogelijkheid om bestaande in- en uitgangen uit te breiden met twee extra slots.
Bezoek voor meer informatie over de Eaton PowerXL DG1 General purpose frequentieregelaars www.eaton.nl/dg1.

Over Eaton
Eaton’s powermanagement-divisie is wereldwijd toonaangevend, met diepgaande expertise van regionale toepassingen op het gebied van stroomdistributie en circuitbescherming, stroomkwaliteit, back-up en energieopslag, beheer en automatisering, persoonlijke veiligheid en beveiliging, structurele oplossingen en omgevingsoplossingen voor gecompliceerde of gevaarlijke omgevingen. Eaton levert diensten binnen het gehele proces, via verschillende kanalen en een geïntegreerd digitaal platform voor inzichten. Op die manier levert Eaton de energie voor wat er echt toe doet in industrieën over de hele wereld, en helpt het bedrijf klanten bij het oplossen van hun grootste uitdagingen op het gebied van power management.

Eaton’s missie is om de kwaliteit van leven en het milieu te verbeteren door gebruik te maken van technologieën en diensten voor energiebeheer. Eaton biedt duurzame oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie veiliger, efficiënter en betrouwbaarder te beheren. De omzet van Eaton in 2020 bedroeg $17.9 miljard en de producten van het bedrijf worden in meer dan 175 landen verkocht. Eaton heeft ongeveer 92.000 medewerkers. Meer informatie is te vinden op Eaton.com.

Voor meer persinformatie:
Eaton Persdesk
Tijs Manniën
eaton@clarity.pr
Laatste van Eaton
Eaton bereikt met eerste DC grid in Nederland nieuwe mijlpaal in energietransitie

Eaton lanceert vernieuwd Licentiepartnerschap voor paneelbouwers

Eaton lanceert universele PowerXL DG1 General Purpose frequentieregelaars

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric
Logo Momentive (voorheen SurveyMonkey)