www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: MCS PR

Barracuda MSP Day 2021: er liggen enorme kansen voor MSP’s

Venlo, 26 mei 2021 - Vandaag, op de vierde jaarlijkse MSP Day, presenteert Barracuda het rapport ‘The Evolving Landscape of the MSP Business’, waaruit blijkt dat het komende jaar enorme kansen gaat brengen voor MSP’s. MSP Day is in 2018 in het leven geroepen door Barracuda om de managed services-industrie onder de aandacht te brengen en uit te dagen.

Het rapport laat zien dat de belangstelling voor managed services groter is dan ooit tevoren. Volgens veel deelnemers aan de survey zullen managed services het komende jaar zelfs de grootste omzetkansen bieden. Om deze kansen te benutten, zouden MSP’s moeten bepalen op welke gebieden ze zich specifiek willen richten en hun aanbod uitbreiden. Dit is vooral van belang voor startende MSP’s of voor MSP’s die vanwege de veranderende behoeften ten gevolge de coronapandemie een specifieke richting zijn ingeslagen.

Voor deze jaarlijkse survey sprak Barracuda met meer dan 400 partners over de hele wereld. Daaruit kwam naar voren dat MSPs wereldwijd voor dezelfde uitdagingen staan als het gaat om dienstverlening en het voorzien in de complexe behoeften van klanten. De survey wijst ook uit dat security de belangrijkste zorg blijft voor klanten en dat dit de belangrijkste reden is om op zoek te gaan naar managed services.

Enkele uitkomsten:
  • Toenemende zorg over security en een groeiend personeelsbestand dat thuiswerkt stimuleren de vraag naar externe serviceproviders. 80 procent van de respondenten ziet security als een grote zakelijke kans. Maar werken op afstand biedt zelfs volgens 90 procent de grootste omzetkansen.
  • Veel MSPs breiden hun servicesportfolio uit. 59% van de respondenten zegt dat ze in de afgelopen 12 maanden hun servicesportfolio hebben uitgebreid.
  • Security is nu de belangrijkste drijfveer voor services. Dit jaar worden securityproblemen genoemd als de belangrijkste reden dat mkb gebruikmaakt van managed services, gevolgd door de toenemende complexiteit van IT. In 2020 was dit nog andersom.
  • Security services worden steeds belangrijker voor MSPs. Vijf security services – endpoint security, e-mail security, netwerk security, server security en endpoint monitoring – zijn volgens MSP’s de belangrijkste services in 2021. Dit zijn er een meer dan in 2020 en vier meer dan in 2019.
  • De hybride benadering is nog steeds populair, maar services zorgen voor meer groei. 59 procent van de respondenten zegt te verwachten dat services dit jaar goed zullen zijn voor de helft of meer van hun omzet. 39 procent verwacht dat tot de helft van hun totale omzet uit services zal komen.
Gezien de snelle toename van digitale transformatie, acceptatie van thuiswerken/werken op afstand en ransomware-aanvallen - allemaal veroorzaakt door de coronapandemie en de economische onzekerheden in het afgelopen jaar – is security volgens het rapport de keuze voor MSPs om te groeien. Wanneer dit wordt gekoppeld aan een gebrek aan kennis en mankracht bij eindgebruikers en de toenemende kans dat het personeelsbestand niet meer zal terugkeren naar het ‘oude normaal’, is het duidelijk dat er voor MSP’s enorme kansen liggen in 2021 en daarna. Ze zullen ook proactief moeten zijn met betrekking tot security. Volgens de respondenten is proactiviteit een belangrijke vereiste bij de overgang naar een op security gericht servicemodel, samen met garanderen dat klanten volledig worden beschermd met de juiste oplossingen.

“Sinds de lancering van de jaarlijkse MSP Day en het Evolving MSP Landscape-rapport, hebben we gezien dat de MSP-markt zich voortdurend aanpast en nu meer kansen biedt dan ooit tevoren. Dit jaar is dat niet anders”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux bij Barracuda. “De behoefte is er, zeker onder de bedrijven die het slachtoffer zijn geworden van cybercriminaliteit omdat ze hun medewerkers de mogelijkheid bieden om thuis te werken. Het is nu aan MSP’s om contact te leggen met deze bedrijven, ze de vaardigheden en kennis te bieden die ze missen en een vertrouwde service provider te worden.”

Het volledige rapport is hier te downloaden: https://barracudamsp.com/landscape.

Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 200.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
Barracuda versterkt incident respons met automatische workflows en publieke API's

Onderzoek Barracuda onthult de grootste uitdagingen op het gebied van netwerkbeveiliging

Kwaadaardige bots zorgen voor een groot deel van het totale dataverkeer op internet

Logo MCS PR

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials