www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Lubbers De Jong

Red Hat vereenvoudigt gebruik Java in de cloud met JBoss Enterprise Application Platform op Microsoft Azure

Amsterdam, 26 mei 2021 - Red Hat, Inc., leverancier van open source oplossingen,introduceert Red Hat JBoss Enterprise Application Platform (JBoss EAP) op Microsoft Azure. Hiermee kunnen organisaties de voordelen van een cloud-gebaseerde architectuur benutten voor het moderniseren van hun bestaande Jakarta EE (voorheen Java EE) applicaties en het bouwen van nieuwe applicaties op Azure. JBoss EAP is nu beschikbaar als een native oplossing in Azure, die volledig geconfigureerd en klaar voor gebruik wordt geleverd. JBoss EAP zal binnenkort ook beschikbaar zijn als een volledig ondersteunde runtime in Azure App Service, die wordt beheerd door Microsoft.

Java blijft een immens populaire programmeertaal, met een geschatte 8 miljoen ontwikkelaars wereldwijd en een gestage groei van het gebruik van Jakarta EE om applicatieontwikkeling voor de cloud te versnellen. JBoss EAP is een open source Jakarta EE-compliant applicatieserver, en biedt Java-ontwikkelaars krachtige beheer- en automatiseringsmogelijkheden waarmee zij hun productiviteit kunnen verbeteren, en een lichtgewicht architectuur voor het bouwen en implementeren van moderne cloud-native applicaties.

Door JBoss EAP naar Azure te brengen, vergemakkelijkt Red Hat de overstap naar de cloud en geeft het organisaties meer keuze en flexibiliteit in hun toekomstplannen. Klanten kunnen bestaande applicaties naar Azure brengen - inclusief JBoss EAP-applicaties die op locatie draaien of andere Jakarta EE-applicaties die op verschillende applicatieservers draaien - en zelf kiezen hoe ze bedrijfskritische, op Java gebaseerde applicaties in de cloud willen beheren.

Met JBoss EAP op Microsoft Azure, kunnen klanten:
  • Moderne Jakarta EE-apps ontwikkelen. Door JBoss EAP te gebruiken met de brede en aanvullende diensten van Azure, kunnen klanten cloud-native applicaties ontwikkelen die flexibel, schaalbaar en veiliger zijn. Ze kunnen deze bouwen op JBoss EAP en profiteren daarmee van ondersteuning via Red Hat Runtimes.
  • JBoss EAP in de omgeving draaien die het beste aansluit op hun behoeften draaien. JBoss EAP is zowel beschikbaar als gehoste als een door de klant beheerde oplossing. Klanten kunnen applicaties met JBoss EAP draaien op Azure virtual machines (VM's) via de Azure Marketplace, of een gehoste JBoss EAP-oplossing via Azure App Service (public preview), met flexibele prijzen op aanvraag. Voor klanten die op zoek zijn naar container-gebaseerde oplossingen, wordt JBoss EAP ook ondersteund op Azure Red Hat OpenShift.
  • Kosten besparen. Java-applicaties naar de cloud verplaatsen, kan bijdragen aan het verlagen van de kosten die gepaard gaan met het beheren van on-premise datacenters, inclusief IT-infrastructuur, besturingssystemen en opslag. Op die manier kunnen grote, initiële kapitaaluitgaven worden verschoven naar meer voorspelbare operationele uitgaven.
  • Meer vertrouwen krijgen. JBoss EAP on Azure biedt de gecombineerde open source-expertise van Red Hat en de kracht van de publieke cloud van Microsoft, en wordt door beide bedrijven gezamenlijk ondersteund.
Quotes

Rich Sharples, senior director, Product Management bij Red Hat
"Red Hat en Microsoft zijn al lang strategische partners. Red Hat JBoss Enterprise Application Platform blijft de basis van Red Hat's inzet voor enterprise Java, en Red Hat is een vertrouwde leider in zowel open source als Java. Door JBoss EAP op Azure aan te bieden, combineren we het beste van onze expertisegebieden en stellen we klanten in staat om succesvol te kiezen hoe ze applicaties in de cloud willen beheren."

Martijn Verburg, principal group manager bij Microsoft
"Als twee van de grootste namen op het gebied van bedrijfssoftware is het gewoon logisch dat we zo'n sterke relatie met Red Hat hebben. JBoss EAP naar Azure-klanten brengen, biedt ze niet alleen een snellere time-to-market en de mogelijkheid om concurrerend blijven. Het levert ze bovendien meer opties op voor het bouwen, implementeren en beheren van een security-gerichte cloud-omgeving die voldoet aan de huidige bedrijfsbehoeften en zich tegelijkertijd aanpast aan toekomstige veranderingen."

###

Aanvullende informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo, and JBoss are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric