www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Marcommit

Sinds coronacrisis onderhandelen sollicitanten over thuiswerken, flexibele uren en vaste aanstelling

Amsterdam, 25 mei 2021 - HR-professionals zien sinds de coronacrisis een verschuiving in de eisen van kandidaten rondom (secundaire) arbeidsvoorwaarden. De meest genoemde is dat de sollicitant vaker eisen stelt met betrekking tot thuiswerken. Ruim een derde (35%) geeft dit aan. Een kwart merkt op dat potentiële kandidaten meer waarde hechten aan flexibele werkuren. Naast de roep van sollicitanten om meer flexibiliteit, is de vraag naar een vaste aanstelling ook een belangrijkere eis geworden. 23 procent van de HR-professionals merkt dit, sinds het begin van de coronacrisis, op. Deze cijfers maakt Pro Contact bekend, na onderzoek onder 361 HR-professionals.

Woonwerkafstand minder belangrijk, meer belang voor onkostenvergoeding thuiswerken
Dat sollicitanten sinds de coronacrisis andere eisen stellen aan hun nieuwe werkgever blijkt uit het feit dat minder dan een op de vijf van de HR-professionals nog gesprekken met potentiële werknemers voert over de af te leggen woonwerkafstand. Daarentegen is een onkostenvergoeding voor thuiswerken steeds vaker onderwerp van gesprek tijdens het sollicitatieproces. Reiskostenvergoeding of mobiliteitsbudget (2%) maken plaats voor een tegemoetkoming in de kosten voor thuiswerken (23%).

Willem Bos, creatief directeur bij Pro Contact: “Sinds de coronacrisis zijn we allemaal gewend geraakt aan een flexibelere manier van werken. Daarnaast heeft de pandemie ook blootgelegd dat werknemers met een tijdelijk of flexibel contract in tijden van zwaar weer kwetsbaar zijn. De onderzoeksresultaten zijn wat dat betreft een mooie afspiegeling van de gebeurtenissen van het afgelopen anderhalve jaar. Gelukkig zien we nu dat in veel markten weer gevochten wordt om extra personeel. Aan die werkgevers wil ik meegeven om zo veel mogelijk mee te gaan in de nieuwe eisen van de sollicitant en deze bijvoorbeeld ook alvast te noemen in alle uitingen binnen job marketing. Hoe transparanter je daar over bent, hoe beter.”

Over Pro Contact:
Pro Contact is expert op het gebied van recruitment process outsourcing (RPO) via social media, Google en jobboards in combinatie met een interim recruiter. RPO is een modern, goedkoop alternatief voor traditionele recruitmentvormen zoals uitzenden, detachering en werving- en selectie. Bedrijven vergroten op deze manier hun potentieel en verschijnen automatisch op de kanalen die hun doelgroep gebruikt. Binnengekomen sollicitanten worden door de recruiters van Pro Contact gescreend en gekwalificeerd, waardoor alleen geschikte kandidaten aan de klant worden aangeboden. De kandidaten komen direct bij de klant in dienst zonder een werving- en selectiefee. Met deze aanpak blijven de kosten per hire (CPH) laag. Naast job marketing campagnes staat Pro Contact haar klanten ook bij met het creëren van een unieke employer branding campagnes, het inrichten van werken-bij-sites, seo optimalisatie van vacatureteksten en het maken van vacaturevideo’s.

Contact:
Mariëlle van Schaik
pro-contact@marcommit.nl
Laatste van Pro Contact
Zeeland, Limburg en Groningen blijken hotspots voor burn-outs

Organisatie wantrouwt sollicitant die baan is verloren tijdens coronacrisis

HR-professional heeft hekel aan digitale sollicitatiegesprekken
Gelekte persoonlijke info kopen is makkelijk en goedkoop

Lightspeed lanceert ‘Lightspeed Payments’ in Nederland: Een geïntegreerde betaaloplossing voor horecaondernemers om hun dagelijkse processen te vereenvoudigen

RobotWise laat op meerdere zomerscholen ruim 700 leerlingen kennismaken met technologie

Nieuw programma van Startupbootcamp en We-Rise moet komende jaren tientallen vrouwelijke ondernemers voortbrengen

Nieuwe beleidsregel “Handhaving Besluit Eindapparaten” legt basis voor vrije keuze internetapparatuur in Nederland

Rockwell Automation en Kezzler ontwikkelen een cloudgebaseerde oplossing voor industriële traceerbaarheid

Iraanse cybercriminele groep TA456 richt zich met social media-persona “Marcella Flores” op militaire doelwitten

DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

ThoughtSpot benoemt Damien Brophy tot VP EMEA en zet regionale groei voort

TIE Kinetix verzorgt elektronische facturatie voor Rabobank
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld

Avanade viert Pride Week met nieuw beleid voor transitie en verandering van geslachtsexpressie

Worldstream lanceert software-defined portfolio met 12 IT-oplossingen ‘as-a-service’

Voergroep Zuid vindt juiste bestuurders met GrassGreener

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

Rapid Circle versterkt positie door erkenning drie categorieën Microsoft Partner of the Year Awards

Arrestaties 24-jarige software engineer en 15-jarige jongen onderstrepen mondiale karakter van phishing

Kwart werknemers: “Ik zou gelukkiger zijn als ik minder tijd hoefde te besteden aan administratie”

Cybercriminelen gebruiken exotische programmeertalen

Logo Marcommit
Pro Contact contact

Logo Pro Contact

hallo@pro-contact.nl
  pro-contact.nl
Pro Contact sociaal

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric