www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Laad ‘m op en laat ‘m aan: NL-Alert campagne stimuleert 75-plusser om de mobiele telefoon aan te laten staan

9 op de 10 Nederlanders ontvangen een NL-Alert bij een noodsituatie. Ook onder 75-plussers stijgt het bereik van NL-Alert. Het bereik onder 75-plussers ligt met ruim 7 op 10 ontvangers wel iets lager. Dit verschil wordt bijvoorbeeld veroorzaakt doordat zij vaker hun mobiele telefoon uit hebben staan. Om 75-plussers beter te waarschuwen en te informeren bij noodsituaties, start de overheid vandaag de campagne ‘Laad ‘m op en laat ‘m aan’. De campagne legt 75-plussers uit waarom het verstandig is om de mobiele telefoon aan te laten staan voor de ontvangst van NL-Alert.

Het overgrote deel (93%) van de 75-plussers heeft een mobiele telefoon. Bijvoorbeeld voor een gevoel van veiligheid (83%) of om contacten met vrienden, kinderen en kleinkinderen te onderhouden (70%). In principe kan NL-Alert alle 75-plussers met een mobiele telefoon bereiken. Toch ontvangen slechts 7 op de 10 75-plussers een NL-Alert bij een noodsituatie. Dat komt doordat de mobiele telefoon lang niet altijd aanstaat, blijkt uit doelgroeponderzoek. Een krappe meerderheid van de 75-plussers (55%) heeft zijn of haar mobiel altijd aanstaan. 45% zet het toestel bewust uit, bijvoorbeeld tijdens het eten.

Door het uitstaan van de mobiele telefoon bestaat de kans dat NL-Alert wordt gemist. 6 op de 10 ouderen vertrouwen erop dat ze op andere manieren worden geïnformeerd bij een noodsituatie. Bijvoorbeeld via buren of familie uit de buurt. Tegelijkertijd blijkt dat dit relatief weinig gebeurt. Ook vragen relatief weinig 75-plussers (29%) aan hun buren of directe omgeving om geïnformeerd te worden bij een noodsituatie.

Laad ‘m op en laat ‘m aan
Om NL-Alert te ontvangen, moet je mobiele telefoon opgeladen zijn én aanstaan. NL-Alert wordt alleen tijdens de noodsituatie verstuurd en komt niet binnen wanneer de mobiele telefoon op een later moment weer wordt aangezet. NL-Alert werkt daarmee anders dan een sms-bericht of voicemail. Staat je mobiele telefoon uit, dan mis je het NL-Alert. Om een NL-Alert te ontvangen is het dus belangrijk dat je mobiele telefoon aanstaat. Laad ‘m op en laat ‘m aan.

NL-Alert klinkt anders dan een sms of WhatsApp-bericht. Voor het ontvangen van NL-Alert hoef je verder niets in te stellen op je mobiele telefoon. Het is gratis en anoniem, je telefoonnummer blijft onbekend. Naast NL-Alert op je mobiel, zie je NL-Alert ook als je onderweg bent: op steeds meer digitale reisinformatieschermen van het openbaar vervoer en digitale reclameborden.

NL-Alert testbericht
Wil je weten hoe het is om een NL-Alert te ontvangen? Op maandag 7 juni rond 12:00 uur zendt de overheid een NL-Alert testbericht uit. Aan de hand van het testbericht ervaar je hoe een NL-Alert klinkt en eruitziet. Zorg er dus voor dat je mobiele telefoon opgeladen is en aanstaat, zodat je het NL-Alert kunt ontvangen.

Geen NL-Alert ontvangen, wel geïnformeerd*
“Ineens stond mijn bovenbuurman Paul weer voor de deur. Ik dacht dat hij iets was vergeten nadat we die ochtend een kopje koffie hadden gedronken”, zegt Marja (82). “Dat bleek niet het geval. Paul had een NL-Alert ontvangen over een brand bij het tuincentrum verderop en vroeg of ik dat ook had ontvangen. Nee, zei ik, mijn mobiele telefoon stond nog uit na de koffie van vanmorgen. Gelukkig was Paul behulpzaam en hielp hij mij met het dichtdoen van de ramen. De volgende keer laat ik mijn mobiel aanstaan, zodat ik zeker weet dat ik NL-Alert ontvang.”

*dit is een fictief ervaringsverhaal

Het belang van NL-Alert
NL-Alert is het alarmmiddel van de overheid dat je waarschuwt en informeert over noodsituaties. Denk aan een grote brand, terroristische aanslag of onverwacht noodweer. In een NL-Alert staat uitgelegd wat er aan de hand is, wat je moet doen en waar je meer informatie en updates kunt vinden. Ontvang je een NL-Alert op je mobiele telefoon? Dan weet je meteen wat er bij jou in de buurt aan de hand is, wat je moet doen en kun je anderen hierbij helpen.

EU-subsidie
Deze campagne is mede mogelijk gemaakt dankzij een subsidie van het Fonds voor interne veiligheid van de Europese Unie in het kader van ‘Balancing Security and Mobility’.
Laatste van NL-Alert
NL-Alert testbericht op maandag 7 juni

Bereik NL-Alert stabiel, 9 op 10 Nederlanders ontvangt NL-Alert controlebericht
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
NL-Alert contact

Logo NL-Alert

NL-Alert sociaal

NL-Alert tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials