www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: DelanoPR

Novick coronapager helpt met naleven anderhalvemetermaatregel

Iedereen zal herkennen dat het soms lastig is om anderhalve meter afstand te houden. Novick lanceert daarom de ‘coronapager’, een draagbare afstandsmeter die middels Bluetooth helpt om afstand te houden. De lichtgewicht pager maakt mensen met een licht- of geluidssignaal duidelijk dat ze zich binnen anderhalve meter van elkaar bevinden.

Anderhalve meter afstand houden, is namelijk niet altijd vanzelfsprekend, omdat niemand voortdurend alert is op die cruciale maatregel. En het voelt ongemakkelijk om een ander te vragen afstand te houden of een stapje achteruit doen. Dat maakt het voor bedrijven, (zorg)instellingen en evenementorganisaties moeilijk om op een verantwoorde manier bij te dragen aan de anderhalvemetermaatschappij. De technologie van Novick biedt hierbij uitkomst.

Afstand inschatten en naleven grote uitdaging
Novick is volgens product manager Paulus Bakx ideaal voor drukke en onoverzichtelijke locaties, zoals kantoren, beursgebouwen, productieomgevingen, winkels en horeca. Hij wijst op een grootschalig onderzoek van het RIVM en de GGD, waaruit blijkt dat maar liefst twee derde van de mensen last heeft van anderen die te dichtbij komen. “Het inschatten én bewust blijven van deze afstanden is en blijft een grote uitdaging. Ook op de werkvloer”, legt Bakx uit. “Dan is het wel zo prettig om in elk geval niet de hele tijd zélf te hoeven opletten of je wel genoeg afstand houdt tot collega’s, klanten en bezoekers.”

Signaalfunctie helpt zorgpersoneel
De signaalfunctie – binnen een 180 graden range aan de voorzijde van de gebruiker – maakt de Novick ook uitermate geschikt voor omgevingen met mensen die zelf niet in staat zijn om coronamaatregelen bewust na te leven. “Deze pager ondersteunt onze zorgmedewerkers bij de begeleiding van onze cliënten met een verstandelijke beperking”, laat een woordvoerder van Logeeropvang Villa Lalala weten. “Het signaal maakt cliënten eerder bewust van het overschrijden van de anderhalve meter. Op deze manier voelen cliënten zich meer verantwoordelijk en hoeven de medewerkers niet continu zelf alert te zijn.”

Laagdrempelig en veilig
Kort na de lancering hebben tientallen bedrijven de Novick aangeschaft, waarbij de ordergroottes uiteenlopen van tien tot honderd stuks. Het gebruik van de lichtgewicht (slechts 35 gram) en gebruiksvriendelijke ‘wearable’ is een kwestie van omhangen en aanzetten. Keycord om de nek en klaar. “Er zijn geen andere devices of applicaties mee gemoeid en deze veiligheidstool slaat geen gegevens op”, legt Bakx uit. “Met de Novick is het voor iedereen mogelijk om op een laagdrempelige manier rekening te houden met voldoende afstand en zodoende veilig te werken. Het signaal stopt als de afstand tussen de gebruikers weer anderhalve meter is. En dankzij de knoopcel batterij gaat de Novick bij dagelijks gebruik zo’n twee tot drie maanden mee.”

Beschikbaarheid en prijs
De Novick is verkrijgbaar in kleine en grote aantallen en kost 19,90 euro ex. btw per stuk, inclusief een lanyard of bevestigingsclip. De Novick is binnen drie dagen leverbaar.

Informatienovick.nl
Laatste van novick
Novick coronapager helpt met naleven anderhalvemetermaatregel

Logo DelanoPR
novick contact

Logo novick

novick sociaal

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.