www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Descartes neemt Portrix Logistics Software over

Overname versterkt tariefbeheer in het Global Logistics Network

AmersfoortDescartes, marktleider op het gebied van softwareoplossingen voor de supply chain en logistiek, heeft Portrix Logistics Software overgenomen. Portrix levert al meer dan tien jaar multimodale oplossingen voor tariefbeheer aan logistieke dienstverleners. Het van origine Duitse bedrijf stroomlijnt en automatiseert complexe processen voor het beheer van wereldwijde verzendtarieven. De overname is een logische stap voor Descartes, gezien de toenemende vraag naar geïntegreerde end-to-end oplossingen. Descartes heeft Portrix voor 22 miljoen euro overgenomen.

Integratie met Global Logistics Network en kernsystemen
Het hoofdproduct van Portrix, Global Price Management (GPM), wordt door klanten ingezet voor de routing van wereldwijde verzendingen, tariefbeheer, prijsbeleid en de bepaling van capaciteit. De oplossingen van Portrix worden veelal geïntegreerd met kernsystemen die snelle, nauwkeurige en complete verzend- en prijsopties vereisen. Voorbeelden zijn CRM- en transportbeheersystemen en online boekingsplatforms, zoals Descartes Kontainers. Door de overname worden klanten van Portrix lid van het Global Logistics Network van Descartes, waardoor ze nog meer mogelijkheden voor handen hebben om hun logistieke activiteiten te optimaliseren.

“Voor logistieke dienstverleners die de gedigitaliseerde klantervaring hoog in het vaandel hebben staan, zijn geautomatiseerde tools voor tariefbeheer van groot belang”, zegt Henning Voss, medeoprichter van Portrix en nu VP Product Management en Rate Management Solutions bij Descartes. “Naarmate het momentum voor digitalisering versnelt, blijft de vraag naar onze oplossingen groeien. We zien hoofdzakelijk een toename in de vraag naar een geïntegreerde oplossing van Descartes Kontainers en Portrix. Hierdoor voelt de samensmelting met Descartes natuurlijk aan voor het bedrijf en onze klanten. We kijken ernaar uit om onze bestaande samenwerking met Descartes naar een hoger niveau te tillen.”

Edward J. Ryan, CEO van Descartes: “Onze investering in Portrix, gecombineerd met onze recente investeringen in Kontainers en QuestaWeb, stelt ons in staat om een gedifferentieerd end-to-end-product aan te bieden. Dit biedt uitkomst voor logistieke dienstverleners die hun activiteiten willen digitaliseren met een vooraf geïntegreerde oplossing. Onze best of breed tariefbeheer- en online boekingstools ondersteunen klanten die hun activiteiten willen verbeteren en tegelijkertijd hun investeringen in het bestaande backofficesystemen willen behouden.”
Laatste van Descartes
Descartes breidt last mile-dienstverlening uit met overname GreenMile

Descartes neemt Portrix Logistics Software over

Superfood retailer KoRo in zee met Descartes om aan hoge ordervolumes te voldoen