www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Deel dit nu via
PR: carolijn peelen bv

Food Management Platform Apicbase haalt € 4M op

AMSTERDAM / ANTWERPEN, 19 mei 2021 - Apicbase, leverancier van restaurant management software, kondigt aan dat het 4 miljoen euro ophaalde in een Serie A-financieringsronde, geleid door Volta Ventures, samen met bestaande investeerders NewionAAA Fund en business angels van het eerste uur.

Het Belgische SaaS-bedrijf, opgericht in 2017, ontwikkelt een food & beverage management platform voor horeca- en foodbedrijven, en legt consistent sterke groeicijfers voor.

De digitalisering van de horecasector neemt een hoge vlucht en daarop biedt Apicbase een doortastend antwoord. Het bedrijf laat jaar na jaar 100% groei optekenen. Ook in het voor horecabedrijven zware corona-jaar viel deze groei niet stil. Vandaag maken restaurantketens, dark kitchen netwerken en grote cateringbedrijven wereldwijd gebruik van het platform om hun back-of-house-operaties aan te sturen.

Apicbase vereenvoudigt de supply chain van grote horecabedrijven. Het centraliseert de vele keukenprocessen in de Cloud, automatiseert de berekeningen, maakt grote hoeveelheden data inzichtelijk en voorspelt de inkoopvolumes, ongeacht het aantal locaties of concepten dat de horecaonderneming beheert. Apicbase vormt een single source of truth voor F&B-beheer en integreert naadloos met andere platformen zoals POS-systemen, accountancy en payroll.

Het personeel hoeft niet langer meerdere apps, spreadsheets of tools te controleren om kostprijsberekeningen te maken of recepten in te kijken. Apicbase automatiseert het voorraadbeheer voor alle vestigingen en de gebruikers kunnen rechtstreeks inkopen bij hun leveranciers vanuit de software.

Zo vermindert de werklast en neemt de kans op fouten aanzienlijk af. Het management beschikt over een dashboard met nauwkeurige data om op te sturen; met name om verspilling te vermijden en de marges te verhogen. Apicbase is onmisbaar geworden voor zowel het management als de werkvloer.

Apicbase zal het verse kapitaal gebruiken om drie product pijlers te versterken: gebruiksvriendelijkheid, forecasting via artificiële intelligentie en schaalbaarheid voor enterprise-klanten.

Carl Jacobs, CEO en co-founder: “De kapitaalverhoging gebruiken we om het platform te laten groeien en de specifieke uitdagingen van grote ondernemingen op te lossen. We werven volop talent aan. Tegen eind 2022 willen we verdubbelen in aantal medewerkers en openen we kantoren in New York, Londen en Amsterdam.”

Pieter Wellens, CTO en co-founder: “Vandaag zijn we productleider in onze niche, die positie willen we bestendigen door te blijven innoveren. Nu al kan Apicbase heel precies de aankopen en productieplannen van meerdere vestigingen voorspellen. Maar we blijven de software slimmer en gebruiksvriendelijker te maken. Zo rollen we stelselmatig bijkomende AI-features uit die meer variabelen in de berekeningen opnemen voor nog krachtigere prognoses.”

Koen De Waele, Venture Partner Volta Ventures: “Als Volta Ventures kijken we heel hard uit om Apicbase te ondersteunen in hun internationale expansie. De groei van de laatste jaren alsook de uitrol van verschillende enterprise klanten in de diverse segmenten van de hospitality sector toont aan dat Apicbase daadwerkelijk het kloppend hart is in hospitality, zowel in de keuken als in de boardroom.”

Over Apicbase
Apicbase is een F&B-managementplatform voor multi-unit restaurants, ghost kitchens, meal-kitbedrijven en grootschalige catering. Klanten zijn onder meer La Place, Be Burger, Sodexo, Not So Dark, Citizen M hotels en Tastyoo by Delhaize.

Meer informatie: www.apicbase.com

Beeld

MT Apicbase, vlnr Tom Moreels (Operations & Finance Director) - Leyla Dahan (HR Director) - Joris Brabants (Marketing & Customer Success Director) - Carl Jacobs (Co-founder & CEO) - Pieter Wellens (Co-founder & CTO)

Carolijn Peelen, +31 653280936, carolijn@peelen.nu
Laatste van APICBASE
Food Management Platform Apicbase haalt € 4M op
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties

Logo carolijn peelen bv
APICBASE contact

Logo APICBASE

APICBASE sociaal

APICBASE tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix