www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: MCS PR

Nieuw onderzoek onthult de grootste uitdagingen op het gebied van applicatiebeveiliging

Organisaties hebben te maken met kwaadaardige bots, slecht beveiligde API’s en supply chain-aanvallen

• De afgelopen 12 maanden hebben organisaties gemiddeld twee keer een data-inbraak gezien ten gevolge van een applicatie-kwetsbaarheid
  • Bijna de helft (44%) van de respondenten zegt dat botaanvallen in de afgelopen 12 maanden hebben bijgedragen aan een data-inbraak, waarbij misbruik is gemaakt van een kwetsbaarheid in een van de applicaties van de organisatie
  • De grootste uitdagingen op het gebied van applicatiebeveiliging zijn: kwaadaardige bots (43%), aanvallen op de software supply-chain (39%), detectie van kwetsbaarheden (38%) en het beveiligen van API's (37%)
Venlo, 18 mei 2021 - Barracuda onderzoekt in een nieuw rapport - The state of application security in 2021 – hoe het staat met de beveiliging van web applicaties. Daarvoor zijn 750 beslissers die verantwoordelijk zijn voor de applicatieontwikkeling en -beveiliging ondervraagd over datalekken, de belangrijkste kwetsbaarheden in applicatiebeveiliging en de belangrijkste functionaliteiten die nodig zijn om zich te verdedigen tegen multi-vector aanvallen.

Over het algemeen blijkt dat er meer moet worden gedaan om applicaties te beschermen tegen dreigingen. Daarbij gaat het met name om bescherming tegen complexe dreigingen zoals botaanvallen, API-aanvallen en supply chain-aanvallen.

Enkele bevindingen uit het rapport:
  • Gemiddeld hebben de respondenten de afgelopen 12 maanden twee keer een succesvolle data-inbraak meegemaakt, als direct gevolg van een applicatie-kwetsbaarheid
    • Bijna drie kwart (72%) van de respondenten zegt dat hun organisatie ten minste één data-inbraak heeft meegemaakt door een kwetsbaarheid in een applicatie
    • Een derde (32%) zegt dat hun organisatie twee keer data-inbraken heeft meegemaakt ten gevolge van een kwetsbaarheid in een applicatie
    • 14% heeft daardoor zelfs drie data-inbraken meegemaakt
  • De uitdagingen op het gebied van applicatiebeveiliging gaan verder dan het beveiligen van meerdere aanvalsvectoren
    • Respondenten noemden als hun grootste uitdagingen op het gebied van applicatiebeveiliging kwaadaardige bots (43%), aanvallen op de software supply-chain (39%), detectie van kwetsbaarheden (38%) en het beveiligen van API's (37%)
  • Botaanvallen waren in de afgelopen 12 maanden de meest waarschijnlijke oorzaak van succesvolle data-inbraken in applicaties
    • 44% van de respondenten zegt dat botaanvallen hebben bijgedragen aan een succesvolle data-inbraak in de afgelopen 12 maanden, waarbij misbruik is gemaakt van een kwetsbaarheid in een van de applicaties van de organisatie
“Applicaties worden meer en meer een van de belangrijkste aanvalsvectoren. De snelle overstap naar thuiswerken in 2020 heeft deze trend alleen maar versterkt”, zegt Alain Luxembourg regional manager Benelux bij Barracuda. “Organisaties hebben moeite om het tempo van deze aanvallen bij te houden, met name als het gaat om complexe dreigingen. Bijvoorbeeld botaanvallen, API-aanvallen en supply chain-aanvallen. Ze hebben hulp nodig om deze zwakheden in hun security effectief aan te pakken.”

De enquête is uitgevoerd door onafhankelijk marktonderzoeker Vanson Bourne en bevat de antwoorden van 750 beslissers rond applicatiebeveiliging, die verantwoordelijk zijn voor applicatieontwikkeling en -beveiliging van hun organisatie. De respondenten waren afkomstig van organisaties met 500 of meer werknemers in de VS, EMEA en APAC.
Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 200.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
Barracuda neemt SKOUT Cybersecurity over

Barracuda MSP Day 2021: er liggen enorme kansen voor MSP’s

Barracuda Cloud Application Protection 2.0 beschermt webapps tegen complexe aanvallen