www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Hard Rock Hotel Amsterdam American verbetert de gastenervaring met Wi-Fi 6 van Extreme

In de cloud beheerde Wi-Fi-oplossing zorgt voor veilige, betrouwbare connectiviteit en eenvoudig netwerkbeheer in en rondom het legendarische hotel

Amstelveen, 17 mei 2021Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, heeft in samenwerking met DWE ICT een volledig in de cloud beheerd Wi-Fi 6-netwerk geïmplementeerd voor Hard Rock Hotel Amsterdam American, onderdeel van de internationale hotelketen. Het nieuwe netwerk voorziet het hotel van snellere connectiviteit en veilige, betrouwbare Wi-Fi voor gasten en medewerkers. Het IT-team van het hotel profiteert bovendien van vereenvoudigd netwerkbeheer.

Het Hard Rock Hotel Amsterdam American is met zijn 173 kamers gevestigd in een van de bekendste art-nouveau-gebouwen van de stad, vlak bij het Leidseplein. Het was door de verouderde draadloze technologie van het hotel lastig om de historische plek met betrouwbare Wi-Fi uit te rusten, waardoor de gasten van het hotel moeilijk konden profiteren van moderne, digitale voorzieningen. Om aan de nieuw ontstane vraag naar contactloze diensten als gastenregistratie, roomservice, check-outs en gecoördineerde schoonmaak te kunnen voldoen, moest het hotel upgrades doorvoeren in zijn draadloze netwerk. Dankzij de implementatie van ExtremeWireless™ Wi-Fi 6-accesspoints en het ExtremeCloud™ IQ-netwerkmanagementplatform is de performance van het netwerk in het hele gebouw flink verbeterd.

Belangrijkste voordelen:

Geavanceerde Wi-Fi-connectiviteit: Het Hard Rock Hotel Amsterdam American is een van de vele hotels die te maken hebben met de ongekende vraag naar draadloze connectiviteit vanwege de groei aan apparaten die worden gebruikt door gasten en medewerkers. Ook de vraag naar op technologie gebaseerde ervaringen is de laatste tijd sterk toegenomen. De high-density Wi-Fi 6-oplossingen van Extreme zorgen voor hogere snelheden en verbeterde capaciteit, waarmee een krachtig, dekkend netwerk en minder netwerkopstopping realiteit worden. Na de implementatie van ExtremeWireless-accesspoints in en rond het hotel, zag het hotel een grote afname in het aantal helpdeskverzoeken die gingen over problemen met de Wi-Fi-verbinding. Ook heeft het hotel met deze accesspoints nieuwe diensten kunnen uitrollen, zoals een uitbreiding van de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen voor gasten om te voldoen aan de richtlijnen voor COVID-19.

Vereenvoudigd netwerkbeheer: Met ExtremeCloud IQ heeft het IT-team van het hotel nu de beschikking over een gecentraliseerde oplossing voor cloudnetwerkmanagement. Hierdoor is het proces van het implementeren, schalen en onderhouden van apparaten op het netwerk eenvoudiger. Het platform biedt bruikbare inzichten op metadata-niveau waarmee direct actie ondernomen kan worden. Hierdoor is het hotel in staat om zijn netwerkperformance optimaal vorm te geven aan de hand van hoe gasten, applicaties en apparaten het netwerk belasten. ExtremeCloud IQ ondersteunt bovendien netwerkbeheer op afstand, zodat het kleine IT-team snel kan reageren op veranderingen binnen het netwerk zonder zelf aanwezig te hoeven zijn bij elk accesspoint. Daarnaast kan het team de onbeperkte historische-data-opslag van ExtremeCloud IQ volledig benutten. Dit geeft mogelijkheden tot meer nauwkeurigheid op het gebied van machine learning en artificial intelligence, biedt meer context bij troubleshooting en helpt het team om diensten te verbeteren op basis van performancebenchmarks uit het verleden.

Aanvullende quotes

Claire van Campen, General Manager van Hard Rock Hotel Amsterdam American
“Het is voor ons het allerbelangrijkst dat onze gasten de best mogelijk ervaring hebben als ze bij ons verblijven. Dat geldt ook voor de technologie waarmee ze in aanraking komen. Met Extreme hebben onze gasten nu toegang tot naadloze Wi-Fi-connectiviteit in heel het hotel, zodat ze in contact kunnen blijven met familie, vrienden of hun werk. De nieuwe oplossing heeft daarnaast ons netwerkbeheer enorm versimpeld, waardoor ons IT-team minder stress ervaart.”

Colin Hoogerwaard, IT Advisor bij DWE-ICT
“We hebben een sterke relatie met het Hard Rock Hotel en het was een voorrecht om de implementatie van Extreme’s cloudgedreven netwerkoplossingen te ondersteunen. De oplossingen bieden niet alleen betrouwbare Wi-Fi-connectiviteit binnen en buiten het gebouw, maar zijn ook de gouden standaard van netwerktechnologie in de horeca.”

Boris Germashev, Regional Director Sales – BENELUX, Eastern Europe & Nordic bij Extreme Networks
“Het Hard Rock Hotel heeft een jaloersmakende reputatie opgebouwd voor zijn klantenservice, aandacht voor detail en fantastische klantervaringen. Deze ervaringen hebben ook betrekking op het Wi-Fi-netwerk, of ze worden er vaak door ondersteund. Extreme is trots dat het een oplossing heeft kunnen leveren aan het Hard Rock Hotel waarmee het zich ervan kan verzekeren dat gasten en medewerkers net zo onder de indruk zijn van de draadloze verbinding als van de andere diensten die het hotel aanbiedt.”

Extra bronnen
  • The Wireless Challenge for Hospitality Blogpost
  • Satisfying Guests Wi-Fi with a Personal ‘At Home Experience’ Blogpost
  • How Can You Leverage the Network to Optimize Customer Experience and Guest Access? Blogpost
  • Cloud Managed Networking for Dummies eBook
Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op  TwitterLinkedIn en  Facebook.

Extreme Networks, ExtremeSwitching, ExtremeRouting, Extreme Fabric Connect en het logo van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Extreme Networks
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo LVTPR

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf