Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: MCS PR

Pure Storage herdefinieert storage voor moderne applicaties met uitgebreid Portworx-platform

Nieuwe release Portworx Enterprise levert storage-as-code, georkestreerd via Kubernetes, voor een consistente ervaring binnen elke infrastructuur en cloud

Amsterdam, 17 mei 2021 - Pure Storage kondigt de release aan van Portworx Enterprise 2.8. Met nieuwe integraties binnen Pure's portfolio van producten en diensten en met VMware Tanzu, kunnen klanten Portworx nu gebruiken om hun Kubernetes-gebruik zeer eenvoudig op te schalen. Tot de nieuwe mogelijkheden behoren dynamische storage provisioning op FlashArray en FlashBlade en uniforme zichtbaarheid en support via Pure1. Hiermee maakt Portworx het mogelijk om containerised workloads naadloos te laten draaien in de cloud, op bare metal infrastructuren, Pure Storage arrays en zelfs op concurrerende storage-oplossingen.

Gartner voorspelt dat in 2025 40% van de infrastructuur- en IT-operation managers hybride cloud-storagearchitecturen zullen implementeren, vergeleken met 15% in 2021. Klanten voeren nu hybride cloudstrategieën in, maar hebben nog steeds een consistente omgeving nodig om hun moderne applicaties te draaien. Dat betekent dat ze hetzelfde niveau van opslag en data management functies nodig hebben, ongeacht of ze zich in de cloud of on premise bevinden.

Met de nieuwste release van Portworx Enterprise 2.8 krijgen klanten dezelfde cloud-achtige ervaring voor Kubernetes-applicaties, waar ze zich ook bevinden, met brede ondersteuning voor het Kubernetes-ecosysteem. Nieuwe mogelijkheden zijn onder andere:

Portworx levert de eenvoudigste manier om Kubernetes-applicaties te draaien met een schaalgrootte en een veerkracht op enterprise-niveau: release 2.8 van Portworx Enterprise gaat aanzienlijk verder dan de mogelijkheden van andere opslagoplossingen die beperkt zijn tot de ‘connector’ benadering gefaciliteerd door de Kubernetes Container Storage Interface (CSI). Deze beperking resulteert in functies die niet verder komen dan de kleinste gemene deler en een beperkte schaal. Met een Kubernetes-native software-aanpak die is gebouwd om schaalgrootte en veerkracht op enterpriseniveau te ondersteunen, combineert Portworx cloud-native storage management en data protection services met Pure Storage FlashArray en FlashBlade.

Wanneer gebruikers nu container-native volumes ter beschikking stellen via Portworx, worden opslagvolumes of bestandssystemen automatisch aangemaakt op FlashArray en FlashBlade. Dit maakt echte storage-as-code mogelijk. Hierdoor kunnen klanten hun moderne applicaties beheren op een Kubernetes-native manier, terwijl ze profiteren van de enterprise-mogelijkheden van hun Pure-arrays. Deduplicatie en compressie leveren datareducties tot 10:1, afhankelijk van de workload. Meer dan 40.000 array tonen een betrouwbaarheid aan van 99,9999%

Voorspellende capaciteiten van Pure1, nu voor Kubernetes-apps die op Portworx draaien: met de nieuwste Portworx-release worden meetgegevens over Kubernetes cluster- en volumegebruik die door Portworx zijn verzameld naar Pure1 gestuurd. Dit biedt een uniforme zichtbaarheid en support-ervaring voor de Kubernetes-applicaties, met Portworx in de Pure1-portal. Hierdoor kan de klant zijn implementaties end-to-end zien en issues met Kubernetes-applicaties oplossen. Omdat Pure1 data verzamelt die nodig zijn om implementatiepatronen te begrijpen, kunnen klanten bovendien profiteren van de voorspellende support functies van Pure1. Dit wordt aangedreven door de Meta AI-engine om afwijkingen te detecteren en oplossingsadviezen te geven voordat issues tot uitval leiden.

Bescherm Kubernetes-applicaties en bereik snel herstel met Portworx en FlashBlade: PX-Backup is gevalideerd om samen te werken met FlashBlade - Pure's unified fast file and object platform – voor het bieden van high-performance back-up en recovery van Kubernetes-gebaseerde workloads. Door PX-Backup te combineren met FlashBlade, kunnen klanten al hun Kubernetes-applicaties beschermen, inclusief data en configuratie, en profiteren van FlashBlade's snelle restore tot 270 TB/uur. Pure heeft een Reference Architecture voor de deze oplossing gepubliceerd.

Een betere container-native storage-ervaring met VMware Tanzu en voor elk CSI-compatibel opslagsysteem: De nieuwste release breidt Portworx-ondersteuning voor toonaangevende Kubernetes-platforms uit met toevoeging van VMware Tanzu-ondersteuning (TKG) via de native Tanzu CSI-driver. Bovendien ondersteunt Portworx Enterprise 2.8 de nieuwste CSI-specificatie, waardoor Portworx een consistente, Kubernetes-native ervaring kan bieden voor applicaties die draaien op elke enterprise storage die CSI ondersteunt.

Een uniforme ervaring voor alle Kubernetes-apps die op Pure draaien: met deze release kunnen Pure FlashArray- en FlashBlade-klanten Portworx Enterprise 2.8 gebruiken om de hoogste niveaus van prestaties, schaal, automatisering, dataprotectie en databeveiliging te bereiken voor productie-applicaties die op Kubernetes draaien. Klanten die met Kubernetes willen beginnen zonder al deze geavanceerde vereisten, kunnen vanaf deze zomer profiteren van een nieuw aanbod. De eerste generatie van Pure’s Kubernetes-aanbod, Pure Service Orchestrator (PSO), wordt onderdeel van Portworx Essentials, Portworx's freemium-aanbod.

Portworx Enterprise 2.8 is beschikbaar in juni 2021. Meer informatie: https://portworx.com/portworx-enterprise-2-8.

Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt moderne organisaties data om te zetten in zakelijk voordeel. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis en helpt klanten data te benutten, terwijl de complexiteit en de kosten van het beheer van de onderliggende infrastructuur worden verminderd. Pure levert een moderne data-ervaring waarmee organisaties naadloos via meerdere clouds kunnen opereren met een geautomatiseerd storage-as-a-service model. Met een gecertificeerde NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage in de rapporten van analisten:
Voor meer informatie:
MCS PR, Pure Storage Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: purestorage@mcspr.nl.

Pure Storage, het ‘P’ logo, AIRI, Evergreen, FlashBlade, FlashStack en Pure1 zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.
Laatste van Pure Storage
Pure Storage breidt as-a-Service-aanbod uit ter ondersteuning van bedrijfsresultaten

Pure's Evergreen abonnement op innovatie bereikt nieuwe mijlpaal: meer dan 7.000 upgrades sinds 2015

Pure Storage helpt partners met het versterken van hun business