www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

DataRobot neemt Zepl over en breidt enterprise AI-platform uit met functies voor ervaren data scientists

Self-service notebook faciliteert democratisering van AI en samenwerking in AI-projecten

DataRobot, snelgroeiende leverancier van enterprise AI, heeft cloud data science en analytics-platform Zepl overgenomen. Dat maakte het bedrijf bekend tijdens de virtuele AI Experience Worldwide conferentie. Dankzij de acquisitie kunnen ervaren data scientists profiteren van nieuwe mogelijkheden binnen het enterprise AI-platform van DataRobot.

"We hebben altijd geweten dat we, om voorloper te zijn op de AI-markt, alle gebruikersvan AI-systemen moeten omarmen, van analisten en citizen data scientists die de voorkeur geven aan een GUI tot ervaren data scientists die graag coderen", zegt Dan Wright, CEO van DataRobot. “Door de overname van Zepl geven we ervaren data scientists meer flexibiliteit om ons enterprise AI-platform te gebruiken binnen hun bestaande workflows, inclusief de mogelijkheid om hun eigen code toe te passen. Door Zepl te integreren in het DataRobot-platform willen we data science binnen ieder bedrijf verder democratiseren en onze ‘code-centric’ roadmap aanzienlijk versnellen."

Zepl is opgericht door de makers van Apache Zeppelin, een open source notebook voor data en analytics dat meer dan 500.000 keer is gedownload door data scientists die werkzaam zijn bij enkele van de grootste merken ter wereld. Zepl biedt een self-service data science notebook-oplossing voor geavanceerde data scientists om verkennend, code-centric werk uit te voeren in Python, R en Scala met functies voor onder meer samenwerking, versiebeheer en beveiliging.

DataRobot integreert Zepl in zijn enterprise AI-platform als een cloud-native self-service notebook om de productiviteit, efficiëntie en samenwerking van verschillende professionals te stimuleren. Dit biedt extra flexibiliteit voor data scientists die zelf willen coderen. Zij kunnen hun eigen taken en specifieke modellen creëren, waarmee de out-of-the-box-mogelijkheden van DataRobot worden uitgebreid.

Met de integratie van Zepl kunnen bedrijfsanalisten modellen bouwen met de kracht van de automatisering van DataRobot. Vervolgens kunnen ze binnen het platform samenwerken met hun ervaren data science collega's om het model indien gewenst verder aan te passen. Ook zorgt het voor een transparanter beeld van de code achter DataRobot-blauwdrukken, waardoor het vertrouwen in en de uitlegbaarheid van modellen binnen het platform verder worden vergroot.

"We hebben Zepl gecreëerd voor de ‘code-first’ data scientist. Hierbij geven we ervaren gebruikers de tools, het maatwerk en de flexibiliteit die nodig zijn voor uitzonderlijke resultaten", aldus Dan Maloney, CEO van Zepl. "Door onze self-service notebook-oplossingen te integreren in het al gebruiksvriendelijke platform van DataRobot, versterkt het bedrijf zijn positie als het de facto enterprise AI-platform voor verschillende gebruikers met elk vaardigheidsniveau."

Naast de overname onthult DataRobot ook andere verbeteringen aan het platform waaronder Composable AI, gericht op de meest geavanceerde data scientists. Kijk hier voor meer informatie over de verbeteringen.

Over DataRobot
DataRobot is de marktleider op het gebied van enterprise AI en levert wereldwijd AI-technologie en ondersteunende diensten waarmee organisaties met slimme inzichten een voorsprong krijgen op hun concurrentie. Het enterprise AI-platform van DataRobot democratiseert data science met end-to-end automatisering voor het bouwen, implementeren en beheren van machine learning-modellen. Het platform creëert meerwaarde door AI op schaal te leveren en continu de prestaties te optimaliseren. De bewezen combinatie van geavanceerde software en AI-implementatie, training en ondersteunende diensten stelt elke organisatie in staat - ongeacht de grootte of branche - om betere resultaten te behalen met AI.

DataRobot heeft kantoren over de hele wereld en ontving financiering van 's werelds grootste investeringsmaatschappijen. DataRobot staat in de Forbes 2020 Cloud 100-lijst en de Forbes 2019 en 2020 Most Promising AI Companies, en is uitgeroepen tot leider in de IDC MarketScape: Worldwide Advanced Machine Learning Software Platforms Vendor Assessment.

Ga voor meer informatie naar www.datarobot.com, word onderdeel van de DataRobot Community, beluister de More Intelligent Tomorrow podcast en volg DataRobot op Twitter en LinkedIn.
Laatste van DataRobot
DataRobot introduceert schaalbare integratie met Snowflake’s Snowpark

DataRobot kondigt nieuwe functies aan voor platform om AI verder te democratiseren

DataRobot actief in AI-initiatief World Economic Forum