www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Influx PR & Communicatie

Onderzoek Pega toont aan: belangrijke rol voor Decisioning Tools bij verbetering klantervaringen in een post-COVID wereld

AMSTERDAM, 12 mei 2021 Realtime decisioning technologie kan een cruciale rol spelen in het tevreden houden van klanten, het verminderen van klantverloop en het verbeteren van de klantervaring. Dit blijkt uit onderzoek van Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier die complexiteit binnen organisaties doorbreekt. Onderzoeksbureau Savanta voerde het wereldwijde onderzoek uit en ondervroeg 3.500 beslissers in elf landen en zes sectoren.

Hoewel het onderzoek laat zien dat realtime decisioning tools belangrijker zijn dan ooit, blijken er toch ook nog wel belemmeringen te bestaan om deze technologie breed in te zetten en maximaal te benutten. De belangrijkste bevindingen zijn:

Realtime decisioning helpt bij het realiseren van business prioriteiten
Achtenzestig procent van de respondenten ziet tegemoetkomen aan toenemende klantverwachtingen als topprioriteit. Dit is een behoorlijke uitdaging gezien het feit dat 46% van de organisaties meldt dat een flink percentage klanten niet ingaat op communicatie-uitingen en 43% ziet een hoog klantverloop. Bovendien geeft 49% van de organisaties toe dat steeds meer klanten klachten en problemen melden. Wel melden degenen die al realtime-oplossingen gebruiken, tevredenere klanten (63%), minder klantverloop (61%) en zelfs een toename in nieuwe klanten (55%).

1:1 engagement en realtime oplossingen beiden steeds belangrijker
82 procent van alle respondenten die bekend zijn met realtime besluitvorming, is het erover eens dat door de COVID-19 pandemie het gebruik van realtime decisioning technologie belangrijker is geworden. Daarnaast vindt 77% dat ze, om echt succesvol te kunnen zijn, hun klanten individueel op basis van hun gedrag en persoonlijke voorkeuren moeten benaderen. (Dit percentage ligt iets hoger dan de 75% uit een Pega onderzoek in 2019 bij dezelfde vraag). Drieënzestig procent geeft aan het eens te zijn dat ‘massamarketing’ richting klanten tot het verleden behoort (vergeleken met 60% in 2019). Dit laat zien dat de trend richting individuele interactie met klanten aanhoudt.

De grootste belemmering voor acceptatie is de mens en niet de technologie
Als grootste uitdaging bij het implementeren van realtime decisioning, noemt 78% van de organisaties die momenteel geen realtime tools gebruiken, mensgerelateerde problemen. Zo zegt 31% dat er te weinig werknemers zijn die de nodige technologieën en processen willen toepassen en 30% geeft aan dat te weinig mensen beschikken over de noodzakelijke vaardigheden. Bij 29% van de ondervraagden ontbrak het aan steun van senior leidinggevenden. Van de ondervraagden die momenteel geen gebruik maken van realtime decisioning, noemt 58% problemen met de technologie zelf of de uitvoering als grootste uitdaging voor acceptatie. 29% wijt het aan het gebrek aan data of analytische mogelijkheden. Zesentwintig procent noemt de beperkingen op het gebied van regelgeving en/of naleving en 23% ziet slechte of verouderde technologie als een obstakel.

Veel organisaties benutten hun realtime decisioning tools niet maximaal
Van de organisaties die op dit moment realtime technologie inzetten, gebruikt slechts 38% het echt continu. Dit betekent dat ze ondanks de voordelen, de decisioning technologie nog niet maximaal benutten. Door de technologie echt realtime te gebruiken en niet per uur, dagelijks of wekelijks, kan het ze veel meer concrete voordelen opleveren.

"De wereld wordt elke dag kleiner en digitaler. Organisaties moeten alles op alles zetten om een klantervaring te leveren die opvalt in een steeds drukker wordende markt”, aldus Rob Walker, general manager, 1:1 customer engagement, Pegasystems. “Je krijgt maar een kans voor een goede indruk. Realtime decisioning tools helpen organisaties die kansen te grijpen, omdat de tools rekening houden met de directe context van een klant. Die context wordt gebruikt om daar waar nodig de relevantie van een aanbod te vergroten. Het is nu tijd om realtime besluitvorming te omarmen. Bedrijven blijven zo de concurrentie een stap voor en kunnen de klant een hyper-gepersonaliseerde ervaring bieden door relevant te zijn.”

Het onderzoek realtime decisioning, real results is te downloaden via: https://www.pega.com/results-are-real-time

Over Pegasystems
Pega levert innovatieve software die complexiteit binnen organisaties doorbreekt, waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen en hun werk beter kunnen organiseren. Pega helpt organisaties hun grootste problemen op te lossen: het maximaliseren van customer lifetime value, het stroomlijnen van dienstverlening en het verhogen van de operationele efficiëntie. De kracht van Pega-technologie is de realtime AI in combinatie met Intelligent Automation. De schaalbare architectuur en het low-code platform helpen organisaties wendbaar te blijven in de wereld van vandaag én die van morgen. Voor meer informatie over Pegasystems (NASDAQ: PEGA): www.pega.com

Redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: info@influx-pr.com

Alle handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Pegasystems
Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Pegasystems benoemt Nawal Hamarass tot Vice President Benelux & Nordics

Pega lanceert nieuw partnerprogramma voor meer klantwaarde en snellere ROI
BT lanceert Eagle-i, een nieuw transformationeel beveiligingsplatform dat cyberaanvallen voorspelt en voorkomt

Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Logo Influx PR & Communicatie
Pegasystems contact

Logo Pegasystems

info@pega.com
  www.pega.com
Pegasystems sociaal

Pegasystems tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix