www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

Lexmark introduceert Cloud Bridge

Connectiviteitspakket zorgt voor meer flexibiliteit op de werkplek met eenvoudige toegang tot geavanceerde MPS- en cloud-diensten.

NaardenLexmark, wereldwijd leider in oplossingen voor beeldverwerking, is gestart met de uitrol van Lexmark Cloud Bridge. Dit is een connectiviteitspakket dat de flexibiliteit op de werkplek vergroot. Lexmark Cloud Bridge breidt de toegang tot geavanceerde Managed Print Services (MPS)-functies uit voor enterprise-klanten in complexe netwerkomgevingen. Daarnaast brengt het pakket krachtige remote fleet management-mogelijkheden via Cloud Services naar meer partners en apparaten.

“Klanten verwachten dezelfde MPS-ondersteuning op elk apparaat, in elke netwerkomgeving en op elke locatie. Onze partners moeten over de juiste middelen beschikken om op dezelfde manier ondersteuning op afstand te bieden”, aldus Peter van Broekhoven, Managing Director Lexmark Benelux. “We hebben Lexmark Cloud Bridge ontwikkeld om geavanceerde MPS-functionaliteit eenvoudig en veilig via de cloud naar alle netwerkomgevingen te brengen - van zakelijke hoofdkantoren en gedistribueerde omgevingen tot het thuiskantoor.”

Het Lexmark Cloud Bridge-connectiviteitspakket maakt geavanceerde printdiensten mogelijk in elke netwerkomgeving. Met Lexmark Cloud Bridge kunnen klanten en partners:
  • De IT-last en kosten van de printinfrastructuur verlagen
  • De uptime van apparaten verhogen dankzij voorspellend onderhoud
  • Printers veilig houden met cloud-gebaseerde configuratie- en firmware-update
  • Inzicht in het printerpark verkrijgen via een centraal portaal en interactieve analyses
  • Beheer op afstand van zeer verspreide printerparken mogelijk maken
Het pakket omvat een Native Agent die standaard wordt geleverd op veel nieuwere Lexmark-apparaten. Daarbij een Printer Agent die wordt uitgevoerd op printers die niet IoT-native zijn. Maar ook een Fleet Agent die wordt uitgevoerd op een server of pc om flexibel lokale data samen te voegen met een server-gebaseerde oplossing. En tenslotte een Local Agent die een directe verbinding tussen pc en printer ondersteunt. De Lexmark Cloud Bridge-architectuur kan worden uitgebreid om te voldoen aan toekomstige connectiviteitseisen.

De unieke positie van Lexmark in de branche als leverancier van end-to-end-technologie maakt deze probleemloze verbinding tussen apparaten en backend-systemen mogelijk. Of het nu gaat om de print engine, de communicatie tussen apparaten of het wereldwijde IoT-systeem, de geavanceerde technologie-architectuur van Lexmark zorgt voor een geïntegreerde connectiviteitsoplossing die klanten geavanceerde diensten biedt. Het maakt niet uit waar zij zich bevinden of hoe complex hun netwerk is.

“Met het Lexmark Cloud Bridge-connectiviteitspakket kunnen we onze toonaangevende printdiensten altijd en overal veilig leveren aan elke printomgeving - van een wereldwijd printerpark van 100.000 apparaten tot een enkel apparaat in een thuiskantoor", aldus van Broekhoven. "De Lexmark Cloud Bridge-architectuur biedt een sterke nieuwe basis waarmee we kunnen voldoen aan de behoeften van onze klanten en partners, nu en in de toekomst.”

Aanvullende informatie
Over Lexmark
Lexmark creëert innovatieve IoT- en cloud-geschikte imaging-oplossingen die klanten overal ter wereld helpen om hun doelen op het gebied van printeenvoud, beveiliging, kostenbesparingen en duurzaamheid te behalen.

Lexmark en het logo van Lexmark zijn merken van Lexmark International, Inc. die in de Verenigde Staten en/of andere landen zijn gedeponeerd.
Laatste van Lexmark International
Lexmark introduceert Cloud Bridge

Earth Day: duurzaamheid begint bij de fabrikant volgens Lexmark

Lexmark voegt nieuwe mfp’s met ondersteuning voor cloud fax toe aan de Lexmark Go Line-serie