www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet biedt nieuwe oplossingen voor bescherming 5G-omgevingen en integratie met SASE

De Fortinet Security Fabric biedt bescherming voor 5G-omgevingen, integratie met SASE en toegang op basis van zero trust met de nieuwe FortiGate 7121F en de draadloze WAN-connectiviteit van de FortiExtender 511F-5G

Utrecht,  12 mei 2021 -  Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, introduceert vandaag de FortiGate 7121F en FortiExtender 511F-5G. Deze nieuwe oplossingen maken een snellere en veiligere overstap naar 5G mogelijk. De next-generation firewall FortiGate 7121F wordt van kracht voorzien door SPU ASIC’s die Fortinet in eigen beheer heeft ontwikkeld. De appliance combineert de hoogst mogelijke beveiligingsprestaties voor 5G-netwerken met toegang op basis van zero trust. De FortiExtender 511F-5G biedt draadloze WAN-connectiviteit voor SD-WAN- en SASE-toepassingen.

5G-toepassingen breiden het aanvalsoppervlak uit
5G stelt bedrijven en mobiele operators in staat om te innoveren en voor digitale transformatie te zorgen. Om het potentieel van deze technologie volledig te realiseren wordt er een nieuw 5G-ecosysteem ontwikkeld door onder meer leveranciers van operationele technologie (OT) en industriële besturingssystemen. Het doel is om nieuwe applicaties en diensten af te leveren die industriële bedrijven helpen met het voltrekken van deze transformatie. Dit uitgebreide 5G-ecosysteem creëert echter nieuwe netwerkranden en breidt het digitale aanvalsoppervlak uit, waardoor er nieuwe beveiligingsrisico’s ontstaan. Deze moeten worden verholpen om downtime te voorkomen, lage latency te waarborgen en voor optimale betrouwbaarheid en schaalbaarheid te zorgen zonder concessies te doen aan de beveiliging en compliance.

Bescherming van alle randen van private en publieke 5G-netwerken
Om een oplossing te bieden voor dit probleem combineert de nieuwe FortiGate 7121F netwerk- en beveiligingstechnologie om een security-driven networking-aanpak mogelijk te maken. Dit draagt bij aan volledig overzicht, maximale schaalbaarheid en geavanceerde bescherming van bedrijfskritische applicaties binnen gedistribueerde en hybride 5G-omgevingen. Fortinet biedt met zijn Security Fabric integrale beveiliging van private en publieke 5G-netwerkomgevingen in combinatie met flexibele connectiviteit en de aanlevering van bedreigingsinformatie.

Ultrasnelle 5G-verbindingen voor SD-WAN en SASE
5G biedt ultrasnelle internetverbindingen met lagere latency voor organisaties met medewerkers die vanaf alle mogelijke locaties werken. De nieuwe FortiExtender 511F-5G biedt connectiviteit onder de 6 GHz ter ondersteuning van SD-WAN- en SASE-toepassingen. De appliance kenmerkt zich door een eenvoudige installatie en integratie met de brancheleidende Secure SD-WAN-oplossing van Fortinet. Hij voorziet daarnaast in flexibele WAN-connectiviteit voor hybride WAN’s die aan een verbeterde gebruikservaring bijdraagt. De FortiExtender biedt daarnaast de mogelijkheid van thin edges op basis van 5G-verbindingen met FortiSASE voor beveiliging en inspectie van het netwerkverkeer vanuit de cloud. Organisaties in diverse markten, waaronder retail, operationele technologie en de gezondheidszorg, kunnen daarmee profiteren van ultrasnelle en veilige draadloze WAN-verbindingen.

Integrale beveiliging voor bedrijven en mobiele operators met de Security Fabric
De FortiGate 7121F en andere brancheleidende next-generation firewalls uit de Fortigate-reeks vormen een integraal onderdeel van de Fortinet Security Fabric. Ze bieden industriële bedrijven en mobiele operators meerwaarde door consistente beveiliging te brengen naar private en publieke 5G-netwerken, operationele technologie, multiaccess edge computing (MEC) en publieke en private clouds. Daartoe bieden ze onder meer:
  • Uitgebreide beveiliging en procesoptimalisatie voor industriële bedrijven: De Security Fabric van Fortinet biedt schaalbare beveiliging van het RAN tot de kern van het netwerk tot MEC-omgevingen. Dit helpt industriële bedrijven om digitale innovaties af te leveren, de flexibiliteit, beveiliging, compliance en prestaties te verbeteren en einde te maken aan latency.
  • Mogelijkheden voor de ontwikkeling van onderscheidende diensten: Mobiele operators zetten de Fortinet Security Fabric in voor de ontwikkeling van onderscheidende diensten met toegevoegde waarde voor zakelijke afnemers van hun private en publieke 5G-netwerken. Ze doen daarnaast een beroep op Fortinet voor de beveiliging van hun eigen private en publieke 5G-netwerken. Fortinet biedt hen een security gateway voor het radiotoegangsnetwerk, roaming cybersecurity, een reductie van kwetsbaarheden rond API’s die voor het 5G core-netwerk worden gebruikt en overzicht op, en automatisering van de beveiliging.
  • Efficiënte processen: Het Fabric Management Center van Fortinet stroomlijnt alle netwerk- en beveiligingsprocessen en vereenvoudigt de workflows. Dit is onder meer mogelijk dankzij de integratie van de Security Fabric met meer dan 400 Open Fabric Ecosystem-partners voor uiteenlopende technologische gebieden, zoals cloud computing, OT, IoT en SD-WAN.
FortiGate 7121F NGFW: ultraschaalbare beveiliging van grootzakelijke kwaliteit
De FortiGate 7121F wordt van kracht voorzien door in eigen beheer ontwikkelde SPU’s. De appliance biedt op diverse punten brancheleidende prestaties, zoals de hoogste Security Compute Rating in de categorie next-generation firewalls. De Security Compute Rating is een benchmark die in de vorm van een vermenigvuldigingsfactor de prestaties van de FortiGate Network Firewall vergelijkt met het branchegemiddelde voor concurrerende producten in dezelfde prijsklasse. De FortiGate 7121F biedt twee keer snellere prestaties dan het branchegemiddelde qua bescherming tegen cyberbedreigingen en 19 keer snellere prestaties voor de ontsleuteling van SSL-verbindingen. Met dat laatste kunnen organisaties een einde maken aan blinde vlekken rond het netwerkverkeer.

Hieronder volgt een vergelijkend overzicht van de prestaties van FortiGate 7121F en die van de belangrijkste firewalls op de markt.

Opmerking 1: FGT-7121F met tien kaarten, geen ondersteuning
Opmerking 2: Resultaten gebaseerd op een “optimale combinatie” van DPC- en NPC-kaarten, geen diensten en ondersteuning
Opmerking 3: Geschatte prestaties voor een à la carte configuratie op basis van 3 SM 56-kaarten
Opmerking 4: Geschatte prestaties met een volledig uitgeruste SRX5800 (7 x SPC en 3x IOC4- SRX5K-IOC4-MRAT, 1x SRX5K-MPC3-100G10G en 1x RX5K-IOC4-10G)

-Bart de Wijs, head of Cyber Security bij ABB: “5G biedt volop potentieel voor innovatie en digitale transformatie in diverse verticale markten. Het realiseren van door 5G ondersteunde industriële toepassingen vraagt echter om een groter onderling verbonden ecosysteem op basis van uiteenlopende componenten en leveranciers. Dit is nodig voor de beveiliging van alle operationele technologie en IIoT-apparatuur met 5G-ondersteuning, het 5G-netwerk zelf en specifieke industriële besturingssystemen, applicaties en tools. Integraal overzicht op de beveiliging, automatisering en toepassing van beveiligingsregels is van cruciaal belang voor een volledige inzet van 5G in diverse branches en het realiseren van de ingrijpende verbeteringen die deze technologie mogelijk maakt.”

John Maddison, executive vice president Products en CMO bij Fortinet: “Fortinet heeft fors geïnvesteerd in de ontwikkeling van zijn aanbod van security-oplossingen voor 5G. Met de introductie van ’s werelds snelste next-generation firewall helpen we operators met het beveiligen van hun draadloze en internet-interfaces. Zij profiteren daarbij van een prijs-prestatieverhouding die tien keer hoger ligt dan de huidige benchmarks. De nieuwe 5G FortiExtender biedt daarnaast uitgebreidere opties voor WAN-connectiviteit en volledig integratie met de policy engine van FortiGate SD-WAN.”

Over Fortinet
Fortinet beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties compleet beheer van en inzicht in hun  groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen het Fortinet Security Fabric-platform pak de meest kritieke beveiligingsuitdagingen aan en beschermt gegevens over de gehele digitale infrastructuur. Dit geldt voor zowel voor netwerk-, applicatie- als (multi)cloud of edge-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 500,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Fortinet is zowel een technologiebedrijf als een leerbedrijf. Fortinet Network Security Expert (NSE) Training Instituut biedt een van de grootste en breedste trainingsprogramma's voor cybersecurity in de industrie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Onderzoek Fortinet: ruim twee derde van alle organisaties was doelwit van minstens één ransomware-aanval

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Fortinet gaat een miljoen mensen gratis helpen bij opleiding tot security-professional
BT lanceert Eagle-i, een nieuw transformationeel beveiligingsplatform dat cyberaanvallen voorspelt en voorkomt

Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix