Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Zeekhoe Communicatie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

• Aanbieder van telematica-oplossingen breidt dienstenaanbod uit naar zakelijke klanten in Hongarije via een nieuwe aanwezigheid in Boedapest.
  • Met deze stap breidt Webfleet Solutions zijn Europese marktleiderschap in de transportsector uit; inmiddels zijn ruim 200.000 zware bedrijfsvoertuigen met zijn telematicaplatform verbonden.
  • De dochteronderneming van Bridgestone kondigt plannen aan om zijn dienstenaanbod uit te breiden naar landen in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Azië.
Amsterdam/Boedapest – 11 mei 2021 - Webfleet Solutions, de grootste aanbieder van telematicaoplossingen van Europa, breidt zijn activiteiten uit naar Hongarije. Via een uitbreiding in Boedapest zal de dochteronderneming van Bridgestone op maat toegesneden oplossingen en diensten aanbieden die tegemoetkomen aan de behoeften van lokale bedrijven met wagenparken. Als eerste stap is het bekroonde platform voor wagenparkbeheer WEBFLEET nu verkrijgbaar in de Hongaarse taal. De oplossing biedt daarnaast integratie met HU-GO, het Hongaarse systeem voor elektronische tolheffing.

Met deze uitbreiding versterkt Webfleet zijn Europese marktleiderschap in de transportsector. Er zijn inmiddels ruim 200.000 zware bedrijfsvoertuigen verbonden met WEBFLEET. “Het merendeel van al het goederenverkeer vindt in Hongarije plaats op de weg. Dit is mede te danken aan de goed ontwikkelde infrastructuur in de regio”, zegt Taco van der Leij, vice president Webfleet Solutions Europe. “Als marktleider in verbonden transportoplossingen hebben we er vertrouwen in dat klanten in Hongarije baat zullen hebben bij onze telematica-technologie. Deze biedt ondersteuning voor hun verbonden bedrijfsprocessen en de digitalisering van het beheer van hun wagenpark”.

Webfleet Solutions voorziet transportbedrijven van maatoplossingen die de efficiëntie en veiligheid van hun wagenpark verbeteren en hen helpen om aan de eisen van de wet- en regelgeving te blijven voldoen. Een daarvan is Driver Terminals voor Android, dat bestuurders van vrachtwagens voorziet van mogelijkheden voor navigatie en orderverwerking en toegang tot externe applicaties. Brancheleidende diensten voor het op afstand downloaden van tachograafgegevens helpen zo met de compliance in aanvulling op de standaard telematicafunctionaliteit voor monitoring van de ritten en kilometerstanden. Het platform van WEBFLEET biedt integratie met de voorkeursoplossingen van bedrijven, waaronder transport management systems (TMS).

De uitbreiding naar Hongarije wordt aangestuurd door Dariusz Terlecki, sales director Webfleet Solutions Poland & Eastern Europe. Zijn team in Warschau zal alle Hongaarse activiteiten coördineren en overzien. “Onze aanwezigheid in Hongarije, een land met een centrale ligging, een robuuste transportsector en een enorm ontwikkelingspotentieel, zal onze positie binnen de regio versterken”, zegt Terlecki. “In Oost-Europese landen is het aandeel van internationaal transport enorm hoog. De beschikbaarheid van geavanceerde telematica-oplossingen voor het verbeteren van de efficiëntie van de activiteiten van het wagenpark en het verhelpen van nieuwe problemen zal welkom nieuws zijn voor lokale bedrijven en de hele economie in de regio.”

Wat de Hongaarse markt extra aantrekkelijk maakt, is de sterke lokale aanwezigheid van Bridgestone. Het bedrijf beschikt daar over een productiefaciliteit, een verkooporganisatie en een uitgebreid distributie- en partnernetwerk.

“Onze toetreding tot de organisatie van Bridgestone bood ons nieuwe kansen en een basis voor business development”, zegt Terlecki. “We willen zoveel mogelijk profiteren van samenwerkingen.  Het betreden van de Hongaarse markt is een logische en natuurlijke stap in de uitbreiding van het producten- en dienstenaanbod van Bridgestone in deze markt.”

Het betreden van de Hongaarse markt markeert het begin van de totstandkoming van de wereldwijde groeiplannen van Webfleet Solutions. Het bedrijf wil diensten introduceren in nieuwe regio’s zoals Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Azië. De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat de digitale transformatie in bijna alle sectoren en markten in een stroomversnelling is geraakt. Webfleet wil tegemoetkomen aan de groeiende vraag van klanten door zijn geavanceerde telematica-oplossingen in een toenemend aantal landen beschikbaar te stellen.

Over Webfleet Solutions - een dochteronderneming van Bridgestone
Webfleet Solutions is een van 's werelds toonaangevende aanbieders van telematica-oplossingen, gewijd aan wagenparkbeheer, voertuigtelematica en aangesloten autodiensten. Zijn belangrijkste Software-as-a-Service oplossing WEBFLEET wordt door bedrijven van elke omvang gebruikt om de prestaties van voertuigen te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de algehele efficiëntie van het wagenpark te verhogen. Daarnaast biedt Webfleet Solutions diensten voor de verzekerings-, verhuur- en lease-industrie, auto-importeurs en bedrijven die tegemoetkomen aan de behoeften van zowel bedrijven als consumenten. Webfleet Solutions heeft wereldwijd meer dan 50.000 klanten en levert diensten aan automobilisten in meer dan 100 landen, waardoor zij het sterkste lokale ondersteuningsnetwerk in de sector hebben net zoals een breed scala aan sectorspecifieke toepassingen en integraties van derden. Zijn klanten profiteren elke dag van de hoge normen op het gebied van betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van zijn ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde service, die in november 2018 opnieuw met goed gevolg werd geaudit.

Webfleet Solutions is onderdeel van Bridgestone Europe NV/SA ("Bridgestone"), een dochteronderneming van Bridgestone Corporation, een leider in geavanceerde oplossingen en duurzame mobiliteit.

Ga voor meer informatie naar webfleet.com. Volg Webfleet Solutions op Twitter @WebfleetNews. Meer informatie over Bridgestone in de regio EMIA is te vinden op www.bridgestone-emia.com en in de perskamer van Bridgestone.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Webfleet Solutions
Webfleet Solutions behaalt ISO 14001:2015-certificaat voor een duurzame verbetering van het milieu

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
Webfleet Solut.. contact

Logo Avit Group
Logo ManpowerGroup