www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Zeekhoe Communicatie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

• Aanbieder van telematica-oplossingen breidt dienstenaanbod uit naar zakelijke klanten in Hongarije via een nieuwe aanwezigheid in Boedapest.
  • Met deze stap breidt Webfleet Solutions zijn Europese marktleiderschap in de transportsector uit; inmiddels zijn ruim 200.000 zware bedrijfsvoertuigen met zijn telematicaplatform verbonden.
  • De dochteronderneming van Bridgestone kondigt plannen aan om zijn dienstenaanbod uit te breiden naar landen in Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Azië.
Amsterdam/Boedapest – 11 mei 2021 - Webfleet Solutions, de grootste aanbieder van telematicaoplossingen van Europa, breidt zijn activiteiten uit naar Hongarije. Via een uitbreiding in Boedapest zal de dochteronderneming van Bridgestone op maat toegesneden oplossingen en diensten aanbieden die tegemoetkomen aan de behoeften van lokale bedrijven met wagenparken. Als eerste stap is het bekroonde platform voor wagenparkbeheer WEBFLEET nu verkrijgbaar in de Hongaarse taal. De oplossing biedt daarnaast integratie met HU-GO, het Hongaarse systeem voor elektronische tolheffing.

Met deze uitbreiding versterkt Webfleet zijn Europese marktleiderschap in de transportsector. Er zijn inmiddels ruim 200.000 zware bedrijfsvoertuigen verbonden met WEBFLEET. “Het merendeel van al het goederenverkeer vindt in Hongarije plaats op de weg. Dit is mede te danken aan de goed ontwikkelde infrastructuur in de regio”, zegt Taco van der Leij, vice president Webfleet Solutions Europe. “Als marktleider in verbonden transportoplossingen hebben we er vertrouwen in dat klanten in Hongarije baat zullen hebben bij onze telematica-technologie. Deze biedt ondersteuning voor hun verbonden bedrijfsprocessen en de digitalisering van het beheer van hun wagenpark”.

Webfleet Solutions voorziet transportbedrijven van maatoplossingen die de efficiëntie en veiligheid van hun wagenpark verbeteren en hen helpen om aan de eisen van de wet- en regelgeving te blijven voldoen. Een daarvan is Driver Terminals voor Android, dat bestuurders van vrachtwagens voorziet van mogelijkheden voor navigatie en orderverwerking en toegang tot externe applicaties. Brancheleidende diensten voor het op afstand downloaden van tachograafgegevens helpen zo met de compliance in aanvulling op de standaard telematicafunctionaliteit voor monitoring van de ritten en kilometerstanden. Het platform van WEBFLEET biedt integratie met de voorkeursoplossingen van bedrijven, waaronder transport management systems (TMS).

De uitbreiding naar Hongarije wordt aangestuurd door Dariusz Terlecki, sales director Webfleet Solutions Poland & Eastern Europe. Zijn team in Warschau zal alle Hongaarse activiteiten coördineren en overzien. “Onze aanwezigheid in Hongarije, een land met een centrale ligging, een robuuste transportsector en een enorm ontwikkelingspotentieel, zal onze positie binnen de regio versterken”, zegt Terlecki. “In Oost-Europese landen is het aandeel van internationaal transport enorm hoog. De beschikbaarheid van geavanceerde telematica-oplossingen voor het verbeteren van de efficiëntie van de activiteiten van het wagenpark en het verhelpen van nieuwe problemen zal welkom nieuws zijn voor lokale bedrijven en de hele economie in de regio.”

Wat de Hongaarse markt extra aantrekkelijk maakt, is de sterke lokale aanwezigheid van Bridgestone. Het bedrijf beschikt daar over een productiefaciliteit, een verkooporganisatie en een uitgebreid distributie- en partnernetwerk.

“Onze toetreding tot de organisatie van Bridgestone bood ons nieuwe kansen en een basis voor business development”, zegt Terlecki. “We willen zoveel mogelijk profiteren van samenwerkingen.  Het betreden van de Hongaarse markt is een logische en natuurlijke stap in de uitbreiding van het producten- en dienstenaanbod van Bridgestone in deze markt.”

Het betreden van de Hongaarse markt markeert het begin van de totstandkoming van de wereldwijde groeiplannen van Webfleet Solutions. Het bedrijf wil diensten introduceren in nieuwe regio’s zoals Noord-, Midden- en Zuid-Amerika, het Midden-Oosten en Azië. De coronacrisis heeft ervoor gezorgd dat de digitale transformatie in bijna alle sectoren en markten in een stroomversnelling is geraakt. Webfleet wil tegemoetkomen aan de groeiende vraag van klanten door zijn geavanceerde telematica-oplossingen in een toenemend aantal landen beschikbaar te stellen.

Over Webfleet Solutions - een dochteronderneming van Bridgestone
Webfleet Solutions is een van 's werelds toonaangevende aanbieders van telematica-oplossingen, gewijd aan wagenparkbeheer, voertuigtelematica en aangesloten autodiensten. Zijn belangrijkste Software-as-a-Service oplossing WEBFLEET wordt door bedrijven van elke omvang gebruikt om de prestaties van voertuigen te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de algehele efficiëntie van het wagenpark te verhogen. Daarnaast biedt Webfleet Solutions diensten voor de verzekerings-, verhuur- en lease-industrie, auto-importeurs en bedrijven die tegemoetkomen aan de behoeften van zowel bedrijven als consumenten. Webfleet Solutions heeft wereldwijd meer dan 50.000 klanten en levert diensten aan automobilisten in meer dan 100 landen, waardoor zij het sterkste lokale ondersteuningsnetwerk in de sector hebben net zoals een breed scala aan sectorspecifieke toepassingen en integraties van derden. Zijn klanten profiteren elke dag van de hoge normen op het gebied van betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van zijn ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde service, die in november 2018 opnieuw met goed gevolg werd geaudit.

Webfleet Solutions is onderdeel van Bridgestone Europe NV/SA ("Bridgestone"), een dochteronderneming van Bridgestone Corporation, een leider in geavanceerde oplossingen en duurzame mobiliteit.

Ga voor meer informatie naar webfleet.com. Volg Webfleet Solutions op Twitter @WebfleetNews. Meer informatie over Bridgestone in de regio EMIA is te vinden op www.bridgestone-emia.com en in de perskamer van Bridgestone.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Webfleet Solutions
Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET

Webfleet Solutions en project44 zetten telematicaoplossingen voor de transportsector in de schijnwerpers

Omgevingsdienst IJmond stapt over op elektrisch rijden met WEBFLEET
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Webfleet Solut.. contact

Logo Webfleet Solutions

Webfleet Solut.. sociaal

Webfleet Solut.. tweets

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf