www.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Marcommit

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Integratie geeft omnichannel retailers de mogelijkheid om direct vanuit hun Lightspeed platform online ads en real time voorraadniveaus te automatiseren

Amsterdam, - Lightspeed (NYSE: LSPD) (TSX: LSPD), de toonaangevende producent van online, omnichannel ondernemersplatformen, kondigt vandaag aan dat hun platform rechtstreeks gaat integreren met verschillende Google tools. Op die manier hopen ze wereldwijd zelfstandige ondernemingen te helpen bij een veilige heropening en het uitbreiden van de mogelijkheden voor hun fysieke winkels. Nu de focus van de consumenten verschuift naar lokaal winkelen, biedt de integratie tussen Lightspeed en Google zelfstandige retailers de mogelijkheid om een aantal Google tools rechtstreeks vanuit hun Lightspeed platform te beheren – zonder aanvullende kosten.

De aankondiging valt samen met nieuwe data van Google waaruit blijkt dat consumenten meer geïnteresseerd zijn in lokaal winkelen, maar dat veel van hen hun zoekproces online beginnen. Zoekopdrachten met termen als “local” + “business(es)” zijn in het afgelopen jaar met meer dan 80 procent toegenomen, waaronder opdrachten zoals “local businesses near me” en “support local businesses”. Zoekopdrachten met betrekking tot voorraad, zoals “who has” + “in stock” zijn in het afgelopen jaar met meer dan 8.000 procent toegenomen, waaronder opdrachten zoals “who has gym equipment in stock”.

De globale samenwerking tussen Lightspeed en Google integreert drie essentiële tools direct in het Lightspeed platform: Google Lokale Winkelvoorraad Advertenties, Google Slimme Shopping Campagnes, en Google Mijn Bedrijf. Deze totale integratie is van groot belang voor omnichannel retailers, die gebruik maken van meerdere verkoopkanalen om zo een naadloze klantervaring te realiseren – online of in de winkel.

De nieuwe Google integratie omvat de volgende tools:

Google Lokale Winkelvoorraad Advertenties: Retailers kunnen lokale klanten makkelijker bereiken met lokale winkelvoorraad advertenties, rechtstreeks vanuit het Lightspeed platform. De advertenties laten shoppers in de buurt weten wat de betreffende retailer op voorraad heeft en trekken op die manier meer bezoekers naar de fysieke winkel.

Google Slimme Shopping Campagnes: De moderne consument winkelt via verschillende kanalen, op verschillende apparaten, online of offline – allemaal naadloos met elkaar verbonden. Slimme Shopping Campagnes zorgen ervoor dat producten op verschillende Google platforms naar voren komen, zodat potentiële klanten ze op ieder moment, waar ze ook zijn, kunnen tegenkomen.

Google Mijn Bedrijf: Lightspeed klanten kunnen direct vanuit hun Lightspeed backend een Google Mijn Bedrijf-vermelding aanmaken en beheren. Zo houden retailers hun klanten op de hoogte van alle laatste updates; van openingstijden tot COVID-19 veiligheidsmaatregelen.

Het direct toegankelijk maken van bovenstaande digitale tools vanuit het Lightspeed platform maakt deel uit van de strategie van Lightspeed om ondernemerschap toegankelijker te maken en zo een gelijk speelveld te creëren voor zelfstandige ondernemers. De integraties creëren een naadloze mogelijkheid voor lokale retailers om hun omnichannel ondernemingen verder uit te breiden.

“We weten dat een aanzienlijk deel van moderne verkopen begint met een zoekopdracht in Google,” aldus Lightspeed CEO Dax Dasilva, “Door onze krachten te bundelen, elimineren we samen met Google de pijnpunten die MKB’s ervan weerhouden om hun producten effectief online te promoten bij die klanten die liever lokaal winkelen. We bieden retailers een springplank om hun bedrijfsvoering te vereenvoudigen en hun onderneming op te schalen terwijl ze zich voorbereiden op de welkome terugkeer van fysiek winkelen.”

“Midden- en kleinbedrijven zijn het hardst geraakt door deze pandemie, desalniettemin zien we wereldwijde support om juist deze ondernemingen te ondersteunen,” aldus Sabrina Geremia, VP & Country Director, Google Canada. “De moderne consument winkelt zowel online als in de fysieke winkel en verwacht een naadloze winkelervaring tussen die twee kanalen. Nu we vooruitkijken en ons richten op herstel, biedt deze integratie met Lightspeed een schaalbare oplossing voor Lightspeed retailers van elke omvang, die klanten willen bereiken in deze nieuwe omnichannel realiteit.”

Dit nieuwe aanbod van Lightspeed en Google geeft retailers meer mogelijkheden om te voldoen aan klantbehoeften in 2021, welke zich primair richten op lokaal winkelen. De Google Mijn Bedrijf en Lokale Winkelvoorraad Advertentie-integraties zijn vanaf nu beschikbaar voor alle Lightspeed retailklanten. De Slimme Shopping Campagne-mogelijkheid van Lightspeed zal in de komende maanden beschikbaar komen.

Onderstaande afbeeldingen zijn geschikt voor publicatie:
Laatste van Lightspeed
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo Marcommit

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks