www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Counter Content

EdTech scale-up StudeerSnel (StuDocu) haalt 50 miljoen dollar op om wereldwijde uitrol te versnellen

Partech investeert in Serie B ronde

De Amsterdamse EdTech scale-up StudeerSnel.nl (in het buitenland actief onder de naam StuDocu) heeft in de Serie B financieringsronde 50 miljoen dollar opgehaald bij Partech. StudeerSnel biedt studenten wereldwijd een platform om kennis uit te wisselen en zo hun ontwikkeling te bevorderen. StudeerSnel investeert het kapitaal in verdere expansie in nieuwe en al actieve landen en teamuitbreiding om zo hun missie te vervullen om wereldwijd alle 200 miljoen studenten in het hoger onderwijs te bedienen. Momenteel bereikt StudeerSnel 15 miljoen studenten van 2.000 universiteiten en hogescholen in ruim 60 landen.

De online contentbibliotheek van StudeerSnel is gebouwd vanuit de studentenkamers van de oprichters in Delft. Tijdens hun studententijd bedachten de oprichters, waaronder CEO Marnix Broer, dat het verzamelen van al het nuttige studiemateriaal van medestudenten veel efficiënter kon en het idee van StudeerSnel was geboren. Op het online platform kunnen studenten onderling hun studiemateriaal, zoals college-aantekeningen, samenvattingen en oefenmateriaal, delen om kennis uit te wisselen om zo efficiënt mogelijk te studeren. Investeringen opgehaald uit eerdere financieringsrondes in 2015, 2018 en 2019 gaven het startschot voor de uitbreiding naar markten als Australië, Canada, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In 2013 werd de naam StuDocu in het leven geroepen om internationale studenten beter te bedienen. Inmiddels is het platform uitgegroeid tot de internationale leider voor het delen van studiedocumenten.

Marnix Broer, CEO en mede-oprichter van StudeerSnel, is trots op de samenwerking met Partech: "Deze investering brengt ons in een nog betere positie om onze wereldwijde uitrol te versnellen en de volgende stap te zetten in onze missie om studenten over de hele wereld te helpen het meeste uit hun studie te halen. De passie en gedrevenheid van ons team in combinatie met ons sterke businessmodel heeft ons tot dit succesvolle punt gebracht. Deze investering bewijst dat we op de goede weg zijn. De scale-up ervaring van Partech biedt StudeerSnel de kans om de komende jaren nog meer studenten te bereiken met nog betere en innovatievere producten."

"StuDocu is een platform dat miljoenen studenten over de hele wereld helpt. We zijn er trots op dat we samen met dit getalenteerde team kunnen werken aan hun missie om onderwijs toegankelijker te maken voor iedereen", zegt Bruno Crémel, General Partner bij Partech. "We waren erg onder de indruk van hun data-driven cultuur en van hoe ontzettend blij studenten zijn met het platform. We kijken ernaar uit om samen te werken met Marnix enzijn team om StuDocu's wereldwijde expansie te versnellen en nog meer innovatieve manieren te ontwikkelen om studenten te ondersteunen bij het uitblinken in hun studies."

Over StudeerSnel
StudeerSnel, in het buitenland actief onder de naam StuDocu, is een van origine Nederlands platform dat wereldwijd is uitgegroeid tot een community met internationale allure. Het behoort tot de top 2 van wereldwijde EdTech platformen. Momenteel gebruiken elke maand meer dan 15 miljoen studenten StudeerSnel om toegang te krijgen tot hoogwaardig studiemateriaal. Studenten van 2.000 universiteiten stellen de beste documenten beschikbaar om te bekijken of te downloaden. De visie van StudeerSnel is alle studenten wereldwijd te helpen een eerlijk speelveld te creëren door iedereen toegang te geven tot dezelfde documenten, ook docenten, en het onderwijs naar een hoger niveau tillen. www.studeersnel.nl

Over Partech
Partech, opgericht in San Francisco en Parijs, is een van de meest actieve VC-bedrijven ter wereld en biedt kapitaal, operationele ervaring en strategische ondersteuning voor ondernemers in de seed-, venture- en groeifase. In 2020 investeerde Partech in 82 startups verspreid over 24 landen in Europa, Amerika, Afrika en Azië. https://partechpartners.com/