www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: ItsaRep

HMD Global groeit door naar one-stop-shop met introductie van nieuwe EMM-service HMD Enable Pro

Gebruiksvriendelijke, toekomstbestendige service draait in Google Cloud in Finland

HMD Global, home of Nokia-telefoons, introduceert een Enterprise Mobility Management (EMM)-oplossing voor IoT en zakelijk gebruik, HMD Enable Pro. Met de toevoeging van de service geeft het bedrijf vorm aan een verdere diversificatie van het dienstenaanbod. In combinatie met Nokia smartphones en HMD Connect Pro-dataroamingservice biedt HMD Global bedrijven een flexibele totaaloplossing voor hun mobiliteitsbehoeften.

Het Finse bedrijf lanceert HMD Enable Pro om aan de vraag in de snel veranderende EMM-markt te voldoen. Met de nieuwe service kunnen organisaties hun mobiele Android-apparaten beheren door benodigde apps te pushen, beveiligingsbeleid centraal in te stellen en te definiëren welk applicatiegebruik wel en niet is toegestaan. Bovendien biedt HMD Global bedrijven nu de keuze om EMM-oplossingen, connectiviteit en hardware bij één leverancier af te nemen, waarmee ze verzekerd zijn van vereenvoudigde en efficiënte ondersteuning.

Gebouwd voor eenvoud
HMD Enable Pro is gebaseerd op de nieuwste Android Enterprise-mogelijkheden. De EMM-oplossing is intuïtief en gebruiksvriendelijk, zodat ook gebruikers zonder ervaring met device management de service eenvoudig kunnen toepassen. De HMD Enable Pro-beheerconsole werkt in Chrome, Firefox en Safari, en leidt de gebruiker door het opgestelde beleid aan de hand van een simpel stappenplan. Het toevoegen van apparaten werkt eenvoudig met QR-codes en zero-touch-registratiemethoden. De service biedt een centraal dashboard met inzicht in de volledige smartphonevloot en gedetailleerd overzicht van de status van afzonderlijke devices zodat bedrijven de smartphonevloot overzichtelijk kunnen beheren.
Het toevoegen van apps gebeurt veilig vanuit de managed Google Play Store.

Ondersteuning in security
HMD Enable Pro is ontwikkeld in het eigen softwareontwikkelingscentrum van HMD Global in Tampere, Finland, en draait op Google Cloud in Hamina, Finland. Data worden opgeslagen in overeenstemming met de Europese AVG-voorschriften om de hoogste normen voor privacy en bescherming van klantgegevens te garanderen.

Voor extra gemoedsrust kunnen klanten Android SafetyNet gebruiken om een snel overzicht te krijgen van apparaten met mogelijk gecompromitteerde beveiliging. Voor gebruikers van Nokia smartphones geldt bovendien dat apparaten drie jaar lang worden bijgewerkt met de nieuwste beveiligingsdownloads. HMD Global biedt tevens een vierde jaar driemaandelijkse beveiligingspatches aan, zodat klanten HMD Enable pro nog langer kunnen blijven gebruiken.

Flexibele dienstverlening op maat
Afhankelijk van de behoeften van een bedrijf, kunnen devices in verschillende modi worden ingezet om aan hun functie te voldoen: Dedicated Device (kiosk), Fully Managed en Work Profile (bedrijfseigendom of BYOD). Hierdoor kunnen bedrijven een op maat gemaakte oplossing selecteren voor al hun EMM-behoeften op hun Android-apparaat.

Met de downloadbare app Nokia Phone OEM Config kunnen aanvullende beheerinstellingen worden geïmplementeerd die specifiek gelden voor Nokia-apparaten, zoals weergave- en locatie-instellingen. In combinatie met de Enterprise API die vanaf Nokia 2.4 op Nokia-smartphones is geïntroduceerd, biedt de nieuwe OEM Config-app meer controle over Android-software-updates. Dit biedt bedrijven langere tijd om nieuwe software te testen en grondiger beheer van de OS-versies van hun smartphonevloot.

Prijs en beschikbaarheid
HMD Enable Pro is vanaf vandaag in Nederland verkrijgbaar via HMD Global. Prijzen voor HMD Enable Pro beginnen vanaf 2,50 euro per maand/licentie (exclusief btw en andere omzetbelastingen). Meer informatie over de beschikbaarheid van HMD Enable Pro via https://www.hmdglobal.com/hmdenablepro.

“De vraag naar betrouwbare EMM-oplossingen neemt toe door digitalisering, het gebruik van commerciële IoT-apparaten, regelgeving voor de bescherming van persoonsgegevens en algemene IT-beveiligingsbehoeften. Het is tijd voor een ingrijpende verandering in de acceptatie van EMM. Dit levert enorme voordelen op voor leveranciers van IoT-oplossingen, gebruikers en ondernemingen”, zegt Andrej Sonkin, General Manager Enterprise bij HMD Global. “Met de lancering van HMD Enable Pro spelen we in op de behoefte van bedrijven om hun allround managed mobile services af te kunnen nemen bij één vertrouwde leverancier.”

Over HMD Global

HMD Global Oy, gevestigd in Espoo, Finland, is home of Nokia-telefoons en HMD-services. De missie is het bieden van toegankelijke connectiviteit voor iedereen. HMD ontwerpt en verkoopt een reeks smartphones en feature phones en een groeiend portfolio van innovatieve diensten. HMD zet zich voortdurend in voor veiligheid, duurzaamheid, betrouwbaarheid en kwaliteit en is de trotse exclusieve licentiehouder van het Nokia-merk voor telefoons, tablets en accessoires. Voor meer informatie, ziewww.hmdglobal.com.

Nokia is een gedeponeerd handelsmerk van Nokia Corporation. Qualcomm en Snapdragon zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Qualcomm Incorporated. Qualcomm Snapdragon is een product van Qualcomm Technologies, Inc. en/of dochterondernemingen daarvan. Google, Google Photos, Android en Android One, zijn handelsmerken van Google LLC. Alle specificaties, functies en andere verstrekte productinformatie kunnen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Variaties op het aanbod kunnen van toepassing zijn. Controleer de lokale beschikbaarheid.
Laatste van HMD Global

De belangrijkste trends in mobile voor de zakelijke markt

HMD Global blijft leider in Android-updates met 1000e implementatie van software-updates in drie jaar tijd
HMD Global contact