www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

9 op de 10 consumenten recyclet wachtwoorden

Amsterdam, 6 mei 2021 - Vandaag is het Wereld Wachtwoord Dag en ter ere daarvan introduceren de identitymanagement-experts van Auth0 de resultaten van het eerste onderzoek uit een serie internationale enquêtes. In dit onderzoek, dat werd uitgevoerd in opdracht van Auth0 en YouGov, zijn meer dan 1.200 bedrijfsmanagers en 8.000 consumenten wereldwijd gevraagd naar hun verwachtingen voor online inlog- en registratie-ervaringen.

Volgens de Europese respondenten is een van de grootste ergernissen van het aanmaken van een nieuw wachtwoord dat het wachtwoord aan specifieke eisen moet voldoen. Daarnaast storen de ondervraagden zich aan het feit dat er een nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord moet worden gemaakt voor elke applicatie of online dienst.

Door die frustraties hergebruikt nagenoeg 9 op de 10 consumenten wachtwoorden voor meer dan één account – en bijna de helft (49 procent) gaf toe dit regelmatig te doen.

Kris Imbrechts, Sales Director Northern & Southern Europe bij Auth0: “We weten al jaren dat consumenten dezelfde wachtwoorden voor meerdere accounts gebruiken. Mede daarom zien we dat cybercriminelen steeds vaker succesvol zijn.

Consumenten ergeren zich aan de standaard authenticatiemethode van een gebruikersnaam en een wachtwoord. Als mensen zijn we niet gemaakt om lange, complexe en met cijfers verweven combinaties te onthouden. We hebben dan ook eenvoudigere, snellere en veiligere manieren van authenticatie nodig. In de Benelux zien we dat de voorkeur van consumenten uitgaat naar inloggen met je eID of social media account. Met name de vraag naar nationale ID logins stijgt. De app Itsme wordt steeds meer aangehaald door bedrijven al authenticatie-optie.”

Voor consumenten
Deze bevindingen laten zien dat voor velen van ons de berichtgeving rondom het belang van wachtwoordhygiëne niet diep genoeg is doorgedrongen om de frustraties weg te nemen. Dat betekent dat onze persoonlijke gegevens, die vaak op meerdere platforms en accounts staan opgeslagen, mogelijk risico lopen. Wereld Wachtwoord Dag is de perfecte herinnering om onze apps en online accounts in kaart te brengen. En om vandaag nog wat tijd vrij te maken om een password manager te downloaden voor het creëren van sterke, unieke wachtwoorden.

Voor bedrijven
Voor bedrijven is dit een kans om naar hun klanten te luisteren en veranderingen door te voeren in het inlogproces. Technologieën zijn er om het de gebruikers makkelijker te maken en om ze tegelijkertijd te beschermen tegen fraude. Wachtwoordloze en biometrische beveiliging maken al deel uit van multifactorauthenticatie en er zijn al adaptieve technologieën op de markt die dezelfde beveiliging kunnen bieden, maar dan zonder de frustraties. Technologie moet zich aanpassen aan mensen, niet andersom. Wachtwoorden zullen zonder twijfel ruimte maken voor alternatieven die voortkomen uit het aannemen van de WebAuthn-standaard. Het is belangrijk dat bedrijven zich nu al voorbereiden op die transitie.
Laatste van Auth0
Auth0 WebAuthn Passwordless biedt nieuwe niveaus van gemak en beveiliging voor moderne authenticatie

Onderzoek Auth0: bedrijven voldoen niet aan klantverwachtingen op het gebied van inlogervaringen

9 op de 10 consumenten recyclet wachtwoorden
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo LVTPR
Auth0 contact

Logo Auth0

Auth0 sociaal

Auth0 tweets

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf