www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Whizpr

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

Amsterdam, 5 mei 2021 - Dell Technologies presenteert oplossingen en partnerships die moeten zorgen voor meer waarde uit data aan de edge. Dit nieuwe aanbod is onderdeel van de edge-strategie van het bedrijf om volledig geïntegreerde technologie te leveren waardoor workloads in meerdere clouds en applicaties kunnen draaien en beheerd kunnen worden.

Edge-apparaten zorgen voor een groeiende hoeveelheid data. Gartner voorspelt dat in 2022 zeker 50 procent van de enterprise-data buiten het datacenter of de cloud wordt gecreëerd. Dell Technologies speelt een leidende rol in deze shift naar de edge en bouwt daarbij voort op bewezen ervaringen met gedistribueerde computing, schaalgrootte en supply chain.

“Data is de valuta van de digitale wereld en het is tijd dat klanten hiermee naar de bank gaan”, zegt Jeff Boudreau, president en general manager Infrastructure Solutions Group van Dell Technologies. “De edge streeft in rap tempo het datacenter en public clouds voorbij als de locatie waar organisaties waardevolle inzichten vergaren. Door compute, storage en analytics naar de plek te brengen waar data wordt gemaakt, kunnen we data-inzichten in real time en nieuwe mogelijkheden voor de business realiseren.”

Nieuwe oplossingen en partnerships:
  • Dell EMC Streaming Data Platform: Een upgrade aan het Dell EMC Streaming Data Platform (SDP) biedt krachtige, real time analytics aan de edge. Dankzij de nu nog kleinere omvang is SDP ideaal voor het vergaren, opslaan en analyseren van data in real time aan de edge. Een pretpark gebruikt SDP om alerts te versturen naar medewerkers wanneer een attractie onderhoud nodig heeft. Het park kan de attractie snel repareren in plaats van dat het op een later tijdstip te maken krijgt met hoge reparatiekosten.
  • Dell Technologies manufacturing edge-oplossingen: De Dell Technologies Manufacturing Edge Reference Architecture met PTC helpt productiebedrijven om inzichten te verkrijgen uit workstations, computers, mobiele apparaten en andere endpoints binnen de productieomgeving. Met toegang tot edge-data op één plek, kunnen deze bedrijven de betrouwbaarheid van productielijnen verhogen, operationele kosten reduceren en beter geïnformeerde real time beslissingen nemen.
Dankzij een integratie met APEX Private Cloud biedt het een high-availability edge framework as-a-Service, waarmee bedrijven applicaties kunnen virtualiseren en containeriseren waardoor ze complexiteit verlagen en tijd besparen. Productiebedrijven profiteren van een consistente cloud-ervaring en betalen alleen voor wat ze gebruiken.

“PTC’s oplossingen helpen bedrijven de manier waarop ze ontwerpen, produceren en service verlenen binnen de gehele lifecycle te transformeren. De edge is hierbij het nieuwe innovatiefront geworden”, zegt Jonathan Kateman, senior vice president M&A and Technology Partnerships van PTC. “Met Dell Technologies’ oplossing voor manufacturing kunnen klanten alles uit hun Industrial IoT-omgevingen halen middels de inzet van de APEX Private Cloud.”

Duos Technologies gebruikt Dell Technologies edge-infrastructuur voor het revolutionaliseren van spoorwegen
Duos Technologies zet Dell Technologies-infrastructuur en diensten in voor artificial intelligence-oplossingen aan de edge. Duos Technologies heeft hiermee de inspectie van treinstellen 120 keer sneller gemaakt.

In 2020 vervoerden honderden treinen in Noord-Amerika dagelijks goederen met een geschatte waarde van 700 miljard dollar. Het traditionele inspectieproces duurde gemiddeld acht minuten per treinstel, wat zorgde voor ongeplande stops die spoorwegbedrijven jaarlijks miljoenen kosten. Duos Technologies ontwierp de Railcar Inspection Portal om dit proces te stroomlijnen. Op basis van ruggedized Dell EMC PowerEdge-servers en Dell EMC PowerVault storage arrays, kan deze oplossing meer dan 120 treinstellen die op full speed rijden controleren in acht minuten tijd. Deze real time analytics helpt klanten bij het verhogen van de veiligheid, accuraatheid van onderhoud en het reduceren van kosten.

Over Dell Technologies

Dell Technologies (NYSE:DELL) helpt organisaties en individuen bij het bouwen van een digitale toekomst en het transformeren van hoe zij werken, leven en spelen. Het bedrijf biedt klanten het breedste en meest innovatieve technologie- en dienstenportfolio voor het datatijdperk.

Dell Technologies
Marcel van der Geld
T. 06 30 02 32 81
E. marcel.geld(at)dell.com