www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Herken zakelijke websitebezoekers#INFLUX PR

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Nederland (18.84) scoort boven het gemiddelde (18.31) op de wereldwijde Confidence Index

Worldcom PR Group heeft de nieuwste Worldcom Confidence Index (WCI) gepubliceerd, met de resultaten voor de maand februari. De index meet het niveau van vertrouwen en bezorgdheid over verschillende onderwerpen onder 54.000 CEO’s en CMO’s in 11 industriële sectoren wereldwijd. Het nieuwe rapport toont aan dat CEO’s en CMO’s in de energiesector de op een na grootste stijging ervaren in vertrouwen sinds april 2020. Desondanks scoort de energiesector gemiddeld gezien nog steeds het laagst op dit punt. Leiders in de nutssector, de gezondheidszorg, IT, de industrie en het vastgoed scoren bovengemiddeld.

Resultaten internationaal
Wereldwijd is er een kleine stijging in het vertrouwen van leiders ten opzichte van december 2020. Door de pandemie blijft de score echter onder de gemiddeldes van 2018 en 2019. De Verenigde Staten is het land met het meeste vertrouwen (22.06), Slowakije eindigt met een score van 11.99 onder aan de ranglijst. Opvallend is de kleine verschuiving binnen de top 10; Duitsland gaat Frankrijk voorbij en heeft nu de 7e plaats ingenomen. De belangrijkste aandachtspunten onder leiders zijn vooral medewerker-gerelateerd, zoals bijscholing, omscholing en het behoud van getalenteerde medewerkers. Ook duurzaamheid is een thema dat hoog op de agenda staat bij leiders.

image

Een snel overzicht voor de maand februari:
  • Wereldwijd is ’ consumentengoederen’ de sector met het een na laagste vertrouwen. Dit wordt veroorzaakt door de zorgen over de toelevering en de noodzaak om lokaal in te kopen
  • Het vertrouwen van leiders in de IT-sector is bovengemiddeld, maar heeft met 3,2% de tweede grootste daling gekend sinds april 2020
  • Nutsbedrijven behoren tot de sector met het meeste vertrouwen, gevolgd door de gezondheidszorg
  • Bijscholing en omscholing zijn de belangrijkste onderwerpen voor leiders in alle sectoren. Leiders erkennen dat het ontwikkelen van een cultuur die medewerkers inspireert en betrokken maakt van groot belang is
  • Het belang van crisismanagement is onder leiders met 4,2% toegenomen
  • Opvallend is dat onder de CEO’s en CMO’s social media uitingen van politieke leiders sterk aan belang hebben gewonnen (6,8%) vanwege de impact op de bedrijfsvoering
  • Het meest vertrouwen hebben leiders in het toepassen van technologieën die samenwerking en innovatie faciliteren (21.65).
Europa
Van alle continenten kende Europa de kleinste groei in vertrouwen in de periode december – februari (0,02%). Desondanks ligt de Confidence Index in Europa boven het gemiddelde van alle continenten (19.53).

Verdere resultaten samengevat:
  • In vergelijking met andere continenten heeft Europa het meeste vertrouwen in het vermogen om technologieën toe te passen die samenwerking en innovatie faciliteren
  • Leiders in Europa hebben het minst vertrouwen in onderwerpen gerelateerd aan duurzaamheid
  • Bijscholing en omscholing is het belangrijkste thema onder Europese leiders.
Meest opvallende resultaten Nederland
Het vertrouwen van Nederlandse leiders ligt met een score van 18.84 boven het wereldwijde gemiddelde van 18.31. Over de periode december 2020 - februari 2021 is het vertrouwen onder Nederlandse leiders met 0,1% gegroeid. Daarmee blijft Nederland op de 18e plaats in de ranglijst staan.

image

De 3 belangrijkste onderwerpen onder Nederlandse leiders zijn bijscholing en omscholing (19,32%), het verminderen van plastic en het vergroten van duurzaamheid (16,41%) en de impact van de media (8,27%). Dit is niet veranderd ten opzichte van december 2020. Opmerkelijk is dat crisismanagement het minst hoog op de agenda staat van Nederlandse leiders (0,7%), terwijl wereldwijd het belang van crisismanagement met 4,2% is toegenomen.

image

De Nederlandse leiders hebben het meest vertrouwen in hun aanpak op het gebied van talentbehoud en hun vermogen om technologieën toe te passen die innovatie en samenwerking faciliteren. Ook uitdagingen op het gebied van economische migratie zeggen ze goed het hoofd te kunnen bieden.

Net als in het vorige rapport komt ook hier naar voren dat Nederlandse leiders minder vertrouwen hebben in hun capaciteiten omtrent verduurzaming en crisismanagement.

image

De Worldcom Public Relations Group (Worldcom) is 's werelds toonaangevende netwerk van onafhankelijke PR-bureaus, met 143 kantoren in 115 steden op zes continenten met in totaal ongeveer 2.000 medewerkers. In totaal rapporteerden Worldcom-partners vorig jaar een gecombineerde omzet van meer dan US $ 300 miljoen van 3.034 klanten. De groep werd in 1988 opgericht internationale bedrijven globaal te kunnen helpen met lokale expertise.

Volg de Worldcom PR Group op Facebook en LinkedIn.

Nederlandse perscontact: Serge Beckers, Wisse Kommunikatie, 026 445 15 23, serge.beckers@wisse-worldcom.nl
Laatste van Worldcom Public Relations Group
BT lanceert Eagle-i, een nieuw transformationeel beveiligingsplatform dat cyberaanvallen voorspelt en voorkomt

Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage
Worldcom Publi.. contact

Logo Worldcom Public Relations Group

Worldcom Publi.. sociaal

Worldcom Publi.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix