www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

De maakindustrie ondergaat wereldwijd een transformatie door de opkomst van digitale technologieën. Om een concurrentievoordeel te behouden, moet iedereen die in deze sector actief is zijn processen verbeteren, de productiviteit verhogen, de uitvaltijd tot een minimum beperken en een uitstekende productkwaliteit blijven behouden. Industriële automatisering biedt hiervoor een oplossing. In dit nieuwe scenario wordt de centrale besturing vervangen door een mens-machine-interface (HMI) die dan de fundamentele schakel vormt tussen productielijnen en operatoren.

De beschikbaarheid van nieuwe HMI-beheermethoden biedt nu de mogelijkheid om machinebesturing op een totaal nieuwe manier vorm te geven: waarom immers blijven vasthouden aan het klassieke beeld van een vaste, immobiele industriële besturingscomputer? Panasonic Toughbook heeft samen met LD Solutions, een Italiaans consultancybureau voor automatiseringstrajecen, drie belangrijke concurrentievoordelen geïdentificeerd voor het gebruik van mobiele toestellen voor toepassingen in industriële automatisering, robotica en mechatronica.

Een paradigmaverschuiving in het concept van de HMI
Terwijl in het verleden de industriële PC noodzakelijkerwijs een integraal onderdeel van de machine was, is het vandaag mogelijk om met één enkele HMI-eenheid in te grijpen op verschillende elementen of delen van het proces. De keuze voor een robuust professioneel mobiel apparaat biedt alle betrouwbaarheid van een product dat is ontworpen voor gebruik in een industriële omgeving, in combinatie met de flexibiliteit om bewerkingen uit te voeren op verschillende punten van de productielijn.

Besparing op TCO
Onderzoek van IDC toont aan hoe het uitrusten van werknemers met notebooks, tablets en robuuste handhelds, zoals een Panasonic Toughbook, in 5 jaar tijd 15% kan besparen op de Total Cost of Ownership (TCO) ten opzichte van hetzelfde proces bij de inzet van consumentenapparatuur. Dit komt omdat de goedkopere consumentenapparatuur niet ontworpen is voor de meest veeleisende werkomgevingen en niet beschikt over de levensduur, connectiviteit, weerstand tegen omgevingsfactoren en een configuratieflexibiliteit die nodig is voor de behoeften van het bedrijf. De ICT-uitgaven in consumentenapparatuur die door het bedrijf zijn gedaan, worden zo al snel nutteloos.

Italië
In Italië is er een nationaal plan voor transitie 4.0 ingezet, dat bedrijven moet stimuleren om te investeren in nieuwe materiële en immateriële kapitaalgoederen voor de technologische en digitale transformatie van productieprocessen. De keuze voor robuuste mobiele apparatuur voor gebruik als HMI beantwoordt aan de eisen van het Italiaanse plan. Machines en systemen moeten worden uitgerust met een eenvoudig en intuïtief hardware-systeem dat een foutloze werking kan garanderen, zelfs wanneer persoonlijke beschermingsmiddelen worden gedragen.

"In de loop der jaren hebben we complete oplossingen geleverd aan bedrijven die actief zijn op het gebied van mechatronica, robotica, sensoren en gebouwautomatisering," vertellen Marco Diozzi en Davide Lodi, oprichters van LD Solutions. "Vandaag vertegenwoordigen we toonaangevende automatiserings- en robotica-merken die bekend staan om de innovatie en kwaliteit van hun producten en we zijn verheugd dat we Panasonic Mobile Solutions onder hen kunnen rekenen. Bovendien voldoen de Toughbooks aan de voorwaarden van het nationale plan in Italië."

"De industriële automatiseringssector vertegenwoordigt een natuurlijke afzetmarkt voor Panasonic Toughbook," voegt Francesc Castro, Country Manager Southern Europe bij Panasonic Mobile Solutions, toe. "Het is prettig om samen te werken met een partner als LD Solutions, die dankzij zijn grote ervaring op het gebied van industriële automatisering en zijn voortdurende bijscholing over de nieuwste technologieën van industrie 4.0 in staat is om een complete service te bieden, inclusief advies, onderzoek en integratie van de meest geschikte oplossingen voor elk project ".

Voor meer informatie: www.toughbook.nl

+++

image image

Contact voor de pers
Voor meer informatie, beeldmateriaal of het aanvragen van een interview met Panasonic

Serge Beckers
PR-consultant
serge.beckers@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Head of Marketing Europe
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic
Panasonic is een wereldwijd toonaangevende onderneming die innovatieve technologieën en oplossingen ontwikkelt voor veelomvattende toepassingen op het gebied van consumentenelektronica, wonen, de autobranche en B2B-sectoren. De onderneming, die in 2018 haar 100e jubileum vierde, bestuurt 528 dochterondernemingen en 72 verbonden ondernemingen en boekte een geconsolideerde netto omzet van 61,9 miljard euro (7,49 biljoen yen) voor het financiële jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: https://www.panasonic.com/global.

Panasonic Mobile Solutions Business
Panasonic’ Mobile Solutions Business is een divisie van Panasonic System Communication Company Europe (PSCEU). Met hoofdkantoor in Wiesbaden (Duitsland), helpt Mobile Solutions Business mobiele werkers om hun productiviteit te vergroten dankzij het gamma rugged TOUGHBOOK-notebooks, zakelijke tablets en handhelds. Als Europese marktleider behaalde Panasonic in 2019 een omzetaandeel van 45% voor rugged en duurzame notebooks (VDC Research, maart 2020).
Laatste van Panasonic
Ook zonder malware lekt een device data

Technologie stimuleert de toekomstige groei van de logistieke sector

De Toughbook S1-tablet - stijlvol, compact en robuust 7” Android-device voor mobiele werknemers