www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Wisse Kommunikatie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

De maakindustrie ondergaat wereldwijd een transformatie door de opkomst van digitale technologieën. Om een concurrentievoordeel te behouden, moet iedereen die in deze sector actief is zijn processen verbeteren, de productiviteit verhogen, de uitvaltijd tot een minimum beperken en een uitstekende productkwaliteit blijven behouden. Industriële automatisering biedt hiervoor een oplossing. In dit nieuwe scenario wordt de centrale besturing vervangen door een mens-machine-interface (HMI) die dan de fundamentele schakel vormt tussen productielijnen en operatoren.

De beschikbaarheid van nieuwe HMI-beheermethoden biedt nu de mogelijkheid om machinebesturing op een totaal nieuwe manier vorm te geven: waarom immers blijven vasthouden aan het klassieke beeld van een vaste, immobiele industriële besturingscomputer? Panasonic Toughbook heeft samen met LD Solutions, een Italiaans consultancybureau voor automatiseringstrajecen, drie belangrijke concurrentievoordelen geïdentificeerd voor het gebruik van mobiele toestellen voor toepassingen in industriële automatisering, robotica en mechatronica.

Een paradigmaverschuiving in het concept van de HMI
Terwijl in het verleden de industriële PC noodzakelijkerwijs een integraal onderdeel van de machine was, is het vandaag mogelijk om met één enkele HMI-eenheid in te grijpen op verschillende elementen of delen van het proces. De keuze voor een robuust professioneel mobiel apparaat biedt alle betrouwbaarheid van een product dat is ontworpen voor gebruik in een industriële omgeving, in combinatie met de flexibiliteit om bewerkingen uit te voeren op verschillende punten van de productielijn.

Besparing op TCO
Onderzoek van IDC toont aan hoe het uitrusten van werknemers met notebooks, tablets en robuuste handhelds, zoals een Panasonic Toughbook, in 5 jaar tijd 15% kan besparen op de Total Cost of Ownership (TCO) ten opzichte van hetzelfde proces bij de inzet van consumentenapparatuur. Dit komt omdat de goedkopere consumentenapparatuur niet ontworpen is voor de meest veeleisende werkomgevingen en niet beschikt over de levensduur, connectiviteit, weerstand tegen omgevingsfactoren en een configuratieflexibiliteit die nodig is voor de behoeften van het bedrijf. De ICT-uitgaven in consumentenapparatuur die door het bedrijf zijn gedaan, worden zo al snel nutteloos.

Italië
In Italië is er een nationaal plan voor transitie 4.0 ingezet, dat bedrijven moet stimuleren om te investeren in nieuwe materiële en immateriële kapitaalgoederen voor de technologische en digitale transformatie van productieprocessen. De keuze voor robuuste mobiele apparatuur voor gebruik als HMI beantwoordt aan de eisen van het Italiaanse plan. Machines en systemen moeten worden uitgerust met een eenvoudig en intuïtief hardware-systeem dat een foutloze werking kan garanderen, zelfs wanneer persoonlijke beschermingsmiddelen worden gedragen.

"In de loop der jaren hebben we complete oplossingen geleverd aan bedrijven die actief zijn op het gebied van mechatronica, robotica, sensoren en gebouwautomatisering," vertellen Marco Diozzi en Davide Lodi, oprichters van LD Solutions. "Vandaag vertegenwoordigen we toonaangevende automatiserings- en robotica-merken die bekend staan om de innovatie en kwaliteit van hun producten en we zijn verheugd dat we Panasonic Mobile Solutions onder hen kunnen rekenen. Bovendien voldoen de Toughbooks aan de voorwaarden van het nationale plan in Italië."

"De industriële automatiseringssector vertegenwoordigt een natuurlijke afzetmarkt voor Panasonic Toughbook," voegt Francesc Castro, Country Manager Southern Europe bij Panasonic Mobile Solutions, toe. "Het is prettig om samen te werken met een partner als LD Solutions, die dankzij zijn grote ervaring op het gebied van industriële automatisering en zijn voortdurende bijscholing over de nieuwste technologieën van industrie 4.0 in staat is om een complete service te bieden, inclusief advies, onderzoek en integratie van de meest geschikte oplossingen voor elk project ".

Voor meer informatie: www.toughbook.nl

+++

image image

Contact voor de pers
Voor meer informatie, beeldmateriaal of het aanvragen van een interview met Panasonic

Serge Beckers
PR-consultant
serge.beckers@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Head of Marketing Europe
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic
Panasonic is een wereldwijd toonaangevende onderneming die innovatieve technologieën en oplossingen ontwikkelt voor veelomvattende toepassingen op het gebied van consumentenelektronica, wonen, de autobranche en B2B-sectoren. De onderneming, die in 2018 haar 100e jubileum vierde, bestuurt 528 dochterondernemingen en 72 verbonden ondernemingen en boekte een geconsolideerde netto omzet van 61,9 miljard euro (7,49 biljoen yen) voor het financiële jaar dat eindigde op 31 maart 2020. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: https://www.panasonic.com/global.

Panasonic Mobile Solutions Business
Panasonic’ Mobile Solutions Business is een divisie van Panasonic System Communication Company Europe (PSCEU). Met hoofdkantoor in Wiesbaden (Duitsland), helpt Mobile Solutions Business mobiele werkers om hun productiviteit te vergroten dankzij het gamma rugged TOUGHBOOK-notebooks, zakelijke tablets en handhelds. Als Europese marktleider behaalde Panasonic in 2019 een omzetaandeel van 45% voor rugged en duurzame notebooks (VDC Research, maart 2020).
Laatste van Panasonic
Kibag zet met Panasonic stap naar papierloze bouwplaats

Thuiszorgmedewerkers gebaat bij hoogwaardige mobiele apparatuur

Goed ontwerp van mobiele apparatuur belangrijk om optimaal met geavanceerde software te werken
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Panasonic contact

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks