Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Snelst groeiende cloud ERP-oplossing: Dynamics 365 Business Central

Dynamics 365 Business Central blijft groeien! De cloud gebaseerde ERP-oplossing van Microsoft voor het midden- en kleinbedrijf (MKB) overschreed onlangs de grens van 15.000 klantorganisaties. Dat is een groei van liefst 1.000 nieuwe klanten per maand. Dat is twee keer zo groot als de maandelijkse groei in de voorgaande periode. Daarnaast is er een indrukwekkende groei van 200 procent van het aantal gebruikers per implementatie. Deze beide cijfers maken Dynamics 365 Business Central de snelst groeiende cloud ERP-oplossing ter wereld.

Groeitempo klantorganisaties

Dynamics 365 Business Central heeft momenteel meer dan 15.000 klantorganisaties op zijn SaaS-platform en ziet 200 procent jaarlijkse groei in gebruikers. Deze nieuwe cijfers waren afkomstig van Microsoft’s General Manager Mike Morton, die deze week sprak op het DIRECTIONS North-America evenement voor Dynamics NAV en Business Central partners. In november 2020 meldde Morton nog dat Business Central de mijlpaal van 10.000 klanten had overschreden.

Dit impliceert dus een groei van 5.000 klant organisaties in slechts 5 maanden tijd. En dat zijn maar liefst 1.000 nieuwe klanten per maand! Dit groeitempo versnelt spectaculair aangezien de maandelijkse stijging tussen oktober 2019 en november 2020 nog 500 nieuwe klanten bedroeg.

Groeitempo gebruikers

Het groeitempo in gebruikers per implementatie overtreft zelfs de groei van nieuwe klanten. En dat heeft een paar verschillende redenen, legde Morton uit. Een verklaring hiervoor is dat bestaande klanten in de loop van de tijd gebruikrechten toevoegen. Maar Microsoft ziet nu ook steeds meer grote Business Central SaaS-deals, zei hij, waarbij het gemiddelde aantal gebruikers per implementatie "aanzienlijk stijgt". Terwijl sommige nieuwe klanten nog steeds met vijf tot tien gebruiksrechten starten, zoals de meesten in de begindagen van het product deden, voegt Microsoft nu ook klanten toe met vijfhonderd gebruikers of meer.

Business Central als ruggengraat voor digitale transformatie

Al deze organisaties vertrouwen op Business Central SaaS als hun bron voor het nemen van talloze kleine dagelijkse operationele beslissingen, maar ook voor hun belangrijke strategische beslissingen. Velen van hen gebruiken deze oplossing ook als de ruggengraat van hun digitale transformatie processen.

Beste ERP-oplossing voor het MKB

Microsoft heeft een duidelijk doel voor de nabije toekomst. Het bedrijf streeft ernaar om van Dynamics 365 Business Central "de beste ERP-oplossing ter wereld voor MKB bedrijven" te maken. Eén van de aandachtsgebieden voor de afdeling ontwikkeling is het stroomlijnen van de implementatie - het zogenaamde ‘onboarding proces’ in Microsoft-termen. Doel is om het onboarding proces eenvoudiger, sneller en goedkoper te maken.

Toekomstige groei en ondersteuning on-premise

Dit verbeterde onboarding proces in combinatie met het snel groeiende aantal actief verkopende partners over de hele wereld en het constant groeiende aantal beschikbare apps biedt prima vooruitzichten op een verdere snelle groei in de nabije toekomst.

Hoewel het grote nieuws gericht is op Business Central in de cloud verzekerde Morton zijn partners tenslotte dat zowel Business Central on-premise als Dynamics NAV actief ondersteund blijven worden. "We zijn erg toegewijd aan deze producten", zei hij. "Of u nu een on-premise oplossing gebruikt of al in de cloud werkt, Microsoft staat achter u."
Laatste van Xperit Solutions B.V.
WAM Denim: RFID en Business Central ondersteunen een ambitieuze groeistrategie

Partnership Xperit / BIRDS

Microsoft Dynamics 365 ERP-leider volgens Nucleus Research
Xperit Solutio.. contact

Logo Xperit Solutions B.V.

+31(0)342 70 10 40
  info@xperit.nl
  www.xperit.nl
Xperit Solutio.. sociaal

Xperit Solutio.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo