Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: MCS PR

Onderzoek Portworx by Pure Storage: Kubernetes steeds belangrijker voor behalen bedrijfsresultaten

Portworx – het meest complete Kubernetes Data Services platform - verbetert PX-Backup om veilige, self service ervaring mogelijk te maken voor de bescherming van Kubernetes-applicaties

Amsterdam, 4 mei 2021 – Volgens het jaarlijkse Kubernetes Adoption Survey van Portworx by Pure Storage, gaan ondanks de bezuinigen bedrijven op grote schaal over op Kubernetes om sneller bedrijfsresultaten behalen. Het onderzoek kijkt naar de massale adoptie en evolutie van Kubernetes-gebruik onder enterprise-gebruikers in de afgelopen 12 maanden, Ook brengt het onderzoek de impact van de pandemie op de houding van IT-gebruikers ten opzichte van hun werk in kaart. In het onderzoek, in de Verenigde Staten uitgevoerd in opdracht van Portworx, komt naar voren dat 68 procent van de IT-professionals aangeeft dat Kubernetes meer werd ingezet als gevolg van de pandemie, voornamelijk om de implementatie van nieuwe applicaties te versnellen en verder te automatiseren. Beide aspecten blijken van cruciaal belang om klanten en werknemers te brengen waar ze nu zijn. De meeste IT-professionals (52 procent) geven aan ondanks de toegenomen werkdruk, meer plezier in hun werk te hebben dan voorheen.

Voor meer inzichten in de huidige staat van Kubernetes en wat deze technologie in de toekomst zal brengen, is het volledige Portworx by Pure Storage 2021 Kubernetes Adoption Survey Report hier te downloaden.

PX-Backup 2.0 beschermt volledige Kubernetes-applicaties
Vandaag kondigt Portworx by Pure Storage de nieuwe release van zijn applicatie- en dataprotectieplatform voor moderne applicaties aan: PX-Backup 2.0. Verbeterde functies stellen ondernemingen in staat om de beveiliging te versterken met rolgebaseerde toegangscontroles, de informatievoorziening rond dataprotectie te verbeteren met een nieuw Activity Timeline Dashboard plus een zoekfunctie om het back-upproces te beheren en de Kubernetes-applicaties te beschermen die draaien op meerdere ecosysteemplatforms.

Dataprotectie wordt steeds belangrijker, maar veel organisaties worstelen ermee, vooral in complexe, gedistribueerde Kubernetes-omgevingen waar traditionele, servergebaseerde dataprotectiemethoden niet effectief kunnen worden opgeschaald. Ongeveer driekwart van de IT-professionals denkt ten onrechte dat van containergebaseerde applicaties op dezelfde manier back-ups gemaakt kunnen worden als van individuele applicaties, aldus de Enterprise Strategy Group. Als gevolg daarvan lopen ondernemingen risico op aanzienlijke procesvertragingen, ongeplande downtime en mogelijk dataverlies na veelvoorkomende operationele storingen. PX-Backup 2.0 van Portworx is gebouwd om aan te sluiten op de unieke aard van Kubernetes en biedt IT-teams bij organisaties op enterprise-schaal de veilige, self-service ervaring die nodig is om moderne applicaties efficiënt en met succes te beschermen.

PX-Backup 2.0 zal beschikbaar zijn in het tweede kwartaal van 2021.

Meer informatie:
Over Portworx by Pure Storage
Portworx, in oktober 2020 overgenomen door Pure Storage, is het container storage bedrijf waarop ondernemingen vertrouwen voor het beheer van bedrijfskritische dataservices in containers. Door databeschikbaarheid, databeveiliging, back-up en disaster recovery mogelijk te maken voor Kubernetes-gebaseerde applicaties die on-prem of verspreid over meerdere clouds draaien, heeft Portworx tientallen Global 2000-bedrijven zoals Carrefour, Comcast, GE Digital, Lufthansa, T-Mobile en SAIC geholpen bij het in productie nemen van containerised dataservices. Portworx werkt samen met Amazon, Cisco, Google, IBM, VMware en andere toonaangevende enterprise softwarebedrijven om de adoptie van containers te versnellen. Meer informatie: portworx.com of volg @portwx.

Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt moderne organisaties data om te zetten in zakelijk voordeel. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis en helpt klanten data te benutten, terwijl de complexiteit en de kosten van het beheer van de onderliggende infrastructuur worden verminderd. Pure levert een moderne data-ervaring waarmee organisaties naadloos via meerdere clouds kunnen opereren met een geautomatiseerd storage-as-a-service model. Met een gecertificeerde NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage in de rapporten van analisten:
Voor meer informatie:
MCS PR, Pure Storage Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: purestorage@mcspr.nl.

Pure Storage, het ‘P’ logo, AIRI, Evergreen, FlashBlade, FlashStack en Pure1 zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.
Laatste van Pure Storage
Pure Storage breidt as-a-Service-aanbod uit ter ondersteuning van bedrijfsresultaten

Pure's Evergreen abonnement op innovatie bereikt nieuwe mijlpaal: meer dan 7.000 upgrades sinds 2015

Pure Storage helpt partners met het versterken van hun business

Logo MCS PR
Pure Storage contact

Logo Pure Storage

info@purestorage.com
  www.purestorage.com
Pure Storage sociaal

Pure Storage tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo