www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Zeekhoe Communicatie

Nederlandse Zivver zet grote stap naar Duitsland

Universitair Ziekenhuis Frankfurt beveiligt medische en administratieve communicatie met veilige mailoplossing van Zivver

Amsterdam, 4 mei 2021 – Zivver, leverancier van oplossingen voor veilige communicatie, is een samenwerking aangegaan met Universitätsklinikum Frankfurt (Universitair Ziekenhuis Frankfurt). Door de pandemie is er een nog grotere behoefte ontstaan aan veilige, digitale oplossingen voor patiëntenzorg. Met Zivvers platform kan het ziekenhuis veilig communiceren met patiënten en externe zorgpartijen. Deze stap naar Duitsland onderstreept de succesvolle groeistrategie van Zivver.

Universitätsklinikum Frankfurt (UKF) koos voor Zivver na een uitgebreide testfase en pilot-periode. De oplossing van Zivver wordt geïntegreerd met het mailsysteem van het ziekenhuis (Outlook). Zivver controleert continu de combinatie van geadresseerde en inhoud van de tekst en bijlage, zodat er geen gevoelige data naar buiten lekt. Dit betekent dat werknemers niet langer hoeven na te denken of een e-mail al dan niet versleuteld moet worden. Als dit het geval is, worden ze hierover door het systeem van Zivver geïnformeerd. Het universitair ziekenhuis is essentieel voor de medische sector in Duitsland omdat het een internationale health-hub is. Dit is mede dankzij de belangrijke financiële positie van Frankfurt in Europa en het centraal gelegen vliegveld Flughafen Frankfurt am Main, één van de grootste luchthavens en belangrijkste mainports van Europa.

Michael von Wagner, Ärztlicher Leiter Medizinische Informationssysteme und Digitalisierung (CISO): "Door de pandemie is er een nog grotere behoefte ontstaan aan veilige, digitale oplossingen voor patiëntenzorg. Maar ook in de toekomst, als we elkaar hopelijk weer gemakkelijker kunnen ontmoeten en onze patiënten weer persoonlijk kunnen ontvangen, zal een kort e-mailtje met medische of  administratieve informatie vaak de gemakkelijkste manier zijn om te communiceren. We willen bekijken in welke andere scenario's het contact het beste via de mail kan verlopen. In de toekomst zal de communicatie van zorgverleners met patiënten veranderen. We kijken ernaar uit deze communicatie te ondersteunen met beveiligde e-mailcommunicatie van Zivver.”

Wouter Klinkhamer, CEO van Zivver: "Universitätsklinikum Frankfurt is een toonaangevend ziekenhuis in Duitsland en we zijn er trots op hun digitaliseringspartner te zijn. Onder onze klanten bevinden zich meer academische ziekenhuizen, bijvoorbeeld het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) en Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA). De volledige acceptatie in de afgelopen jaren van onze oplossing voor de bescherming van e-maildata onderstreept onze aansluiting op de uitgebreide technische en functionele vereisten van Duitse organisaties in het algemeen - en zorgverleners in het bijzonder. We zien dit als het begin van het kopiëren van het Nederlandse succes in de healthcare sector naar Duitsland (en Europa): meer dan 45% van de Nederlandse ziekenhuizen gebruikt Zivver.”

Over Zivver
Zivver is een Nederlandse tech scale-up die organisaties helpt met het beveiligen van hun gevoelige gegevens, het waarborgen van compliance en het voorkomen van datalekken. Het is de enige leverancier die digitale informatie beschermt in alle drie de fasen van de verzending van e-mail en bestandsoverdracht: voor, tijdens en na verzending.

Zivver optimaliseert veilige communicatie en productiviteit door een beveiligings- en privacylaag toe te voegen aan de bestaande e-mailsystemen van organisaties, zoals Outlook (Desktop en Microsoft 365) en Gmail. Zivver is in 2015 opgericht door CIO Rick Goud. Het bedrijf heeft meer dan 100 medewerkers en werkt samen met 4.000 organisaties, waaronder De Rechtspraak, 45% van de Nederlandse ziekenhuizen en lokale overheden. Tot op heden heeft Zivver meer dan $30 miljoen aan financiering opgehaald via DN Capital, HenQ Capital, Dawn Capital en SmartFin, aangevuld met een innovatiekrediet van ABN AMRO Bank.
Laatste van Zivver
Zivver breidt directie uit met nieuwe CTO, CMO en CRO

Nederlandse Zivver zet grote stap naar Duitsland

Visio en Zivver maken veilig mailen toegankelijk voor blinden en slechtzienden
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Zivver contact

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting