www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Franssen Communicatie

CmCloudLite: vederlicht en doelmatig

Cloud licentiëring oplossing voor mobiele SaaS-toepassingen

Hengelo, April 2021 - Wibu-Systems, een bedrijf toonaangevend op het gebied van bescherming, licentie- en beveiligingsoplossingen voor de software-industrie, breidt zijn cloud-aanbod uit met CmCloudLite, een afgeslankte versie van de complete CmCloud-technologie. Inclusief alle vertrouwde licentiemogelijkheden en met eenvoudige integratiefaciliteiten met bestaande backend-oplossingen, brengt de nieuwste cloud-optie de populaire CodeMeter-ervaring naar de minder zwaar opgetuigde mobiele omgeving in samenhang met Software-as-a-Service (SaaS) -toepassingen.

Trouw aan het principe van totale compatibiliteit, werkt de CmCloud-licentieservice met alle mogelijkheden van CodeMeter Protection Suite, de veelzijdige toolkit voor het handmatig of automatisch coderen en licentiëren van applicaties bij het draaien van software in onveilige omgevingen. Maar niet elke toepassing heeft al deze beschermingsfuncties nodig.  Softwareontwikkelaars of bedrijven die software toepassen die zich al in beveiligde omgevingen bevindt, hebben misschien meer behoefte aan een implementatie met een kleinere footprint. CmCloudLite is afgestemd op die voorkeur.

CmCloudLite is de speciale oplossing voor licentiebeheer in een veilige cloudomgeving zonder de extra beveiligingsfuncties van CodeMeter Protection Suite. Daartoe werkt deze variant samen met een bestaand Single-Sign-On (SSO) -systeem. Ook in afgeslankte uitvoering wordt nog steeds de CmCloud-visie van echt gebruikersgerichte licenties gerealiseerd, dus licenties waarmee gebruikers hun software vanuit de cloud kunnen uitvoeren, ongeacht waar ze zijn en met welk apparaat, zonder de noodzaak van fysieke (CmDongle) of software (CmActLicense) containers. Terwijl CmCloud bekende gebruikers of gebruikersgroepen aan een licentie bindt via een inlogbestand, waarvoor geen SSO-systeem nodig is om te functioneren, maakt CmCloudLite gebruik van de ’use-cases’ die doorgaans afhankelijk zijn van de aanwezigheid van een dergelijk systeem, zoals SaaS-applicaties. Dit maakt de volledige licentieomgeving wendbaar. Zolang de gebruikers zijn aangemeld bij hun SSO-server, gebruikt CmCloudLite de voorhanden interfaces, inclusief OAuth2 of SAML, om te controleren of de licentie in kwestie inderdaad bij de actieve gebruikersaccount op die server horen.

Het eindresultaat: een slanke en veilige cloudlicentie-oplossing. Zoals bij elk lid van de CodeMeter-familie, worden licenties gemaakt, beheerd en gedistribueerd via de populaire CodeMeter License Central of via de aangepaste webportaal-iteraties van een SaaS-applicatie. Het hele systeem is net zo gemakkelijk geïntegreerd met bestaande ERP- en e-commerce-instellingen, gericht op zowel een gestroomlijnd operationeel bedrijfsmodel als op een goede gebruikerservaring. CmCloudLite realiseert alle CodeMeter softwarelicenties en het genereren van inkomsten daaruit, terwijl het perfect is afgestemd op de voorkeur van de makers en leveranciers van Software-as-a-Service.

Rüdiger Kügler, VP Sales and Security Expert bij Wibu-Systems, ziet de uitgangspunten van het bedrijf terug in CmCloudLite: ”Als IT-beveiligingsleverancier draait alles om compatibiliteit, gebruiksgemak en gevoel voor wat er echt toe doet. CmCloudLite is perfect op maat gemaakt voor de taak waarvoor het is bedoeld: de licentiëring gemakkelijker maken van cloudgebaseerde software waarvoor de beveiliging al is geregeld."

Wibu-Systems CodeMeter Cloud Lite vergemakkelijkt het licentiëren van SaaS applicaties.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Hazenweg 80, 7556 BM in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Meer afbeeldingen zijn te vinden op: https://www.wibu.com/photo-gallery.html.

© Copyright 2021, WIBU-SYSTEMS AG. All rights reserved. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective organizations and companies.
Laatste van WIBU-SYSTEMS
ProCloud3D: Additive productie op industriële schaal

Licentieadapter verbindt CodeMeter met oudere licentiëringssystemen

PROCENTEC stuwt beveiliging van industriële netwerken naar een hoger niveau
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo Franssen Communicatie

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf