www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Franssen Communicatie

CmCloudLite: vederlicht en doelmatig

Cloud licentiëring oplossing voor mobiele SaaS-toepassingen

Hengelo, April 2021 - Wibu-Systems, een bedrijf toonaangevend op het gebied van bescherming, licentie- en beveiligingsoplossingen voor de software-industrie, breidt zijn cloud-aanbod uit met CmCloudLite, een afgeslankte versie van de complete CmCloud-technologie. Inclusief alle vertrouwde licentiemogelijkheden en met eenvoudige integratiefaciliteiten met bestaande backend-oplossingen, brengt de nieuwste cloud-optie de populaire CodeMeter-ervaring naar de minder zwaar opgetuigde mobiele omgeving in samenhang met Software-as-a-Service (SaaS) -toepassingen.

Trouw aan het principe van totale compatibiliteit, werkt de CmCloud-licentieservice met alle mogelijkheden van CodeMeter Protection Suite, de veelzijdige toolkit voor het handmatig of automatisch coderen en licentiëren van applicaties bij het draaien van software in onveilige omgevingen. Maar niet elke toepassing heeft al deze beschermingsfuncties nodig.  Softwareontwikkelaars of bedrijven die software toepassen die zich al in beveiligde omgevingen bevindt, hebben misschien meer behoefte aan een implementatie met een kleinere footprint. CmCloudLite is afgestemd op die voorkeur.

CmCloudLite is de speciale oplossing voor licentiebeheer in een veilige cloudomgeving zonder de extra beveiligingsfuncties van CodeMeter Protection Suite. Daartoe werkt deze variant samen met een bestaand Single-Sign-On (SSO) -systeem. Ook in afgeslankte uitvoering wordt nog steeds de CmCloud-visie van echt gebruikersgerichte licenties gerealiseerd, dus licenties waarmee gebruikers hun software vanuit de cloud kunnen uitvoeren, ongeacht waar ze zijn en met welk apparaat, zonder de noodzaak van fysieke (CmDongle) of software (CmActLicense) containers. Terwijl CmCloud bekende gebruikers of gebruikersgroepen aan een licentie bindt via een inlogbestand, waarvoor geen SSO-systeem nodig is om te functioneren, maakt CmCloudLite gebruik van de ’use-cases’ die doorgaans afhankelijk zijn van de aanwezigheid van een dergelijk systeem, zoals SaaS-applicaties. Dit maakt de volledige licentieomgeving wendbaar. Zolang de gebruikers zijn aangemeld bij hun SSO-server, gebruikt CmCloudLite de voorhanden interfaces, inclusief OAuth2 of SAML, om te controleren of de licentie in kwestie inderdaad bij de actieve gebruikersaccount op die server horen.

Het eindresultaat: een slanke en veilige cloudlicentie-oplossing. Zoals bij elk lid van de CodeMeter-familie, worden licenties gemaakt, beheerd en gedistribueerd via de populaire CodeMeter License Central of via de aangepaste webportaal-iteraties van een SaaS-applicatie. Het hele systeem is net zo gemakkelijk geïntegreerd met bestaande ERP- en e-commerce-instellingen, gericht op zowel een gestroomlijnd operationeel bedrijfsmodel als op een goede gebruikerservaring. CmCloudLite realiseert alle CodeMeter softwarelicenties en het genereren van inkomsten daaruit, terwijl het perfect is afgestemd op de voorkeur van de makers en leveranciers van Software-as-a-Service.

Rüdiger Kügler, VP Sales and Security Expert bij Wibu-Systems, ziet de uitgangspunten van het bedrijf terug in CmCloudLite: ”Als IT-beveiligingsleverancier draait alles om compatibiliteit, gebruiksgemak en gevoel voor wat er echt toe doet. CmCloudLite is perfect op maat gemaakt voor de taak waarvoor het is bedoeld: de licentiëring gemakkelijker maken van cloudgebaseerde software waarvoor de beveiliging al is geregeld."

Wibu-Systems CodeMeter Cloud Lite vergemakkelijkt het licentiëren van SaaS applicaties.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Hazenweg 80, 7556 BM in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Meer afbeeldingen zijn te vinden op: https://www.wibu.com/photo-gallery.html.

© Copyright 2021, WIBU-SYSTEMS AG. All rights reserved. All trademarks, trade names, service marks, and logos referenced herein belong to their respective organizations and companies.
Laatste van WIBU-SYSTEMS

Logo Avit Group
Logo ManpowerGroup
Logo Workday