www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: ItsaRep

Mendix legt de lat voor applicatieontwikkeling opnieuw hoger met de release van het eerste, alles-in-één low-code platform ter wereld

• Mendix 9 brengt de voordelen van low-code naar onder meer data-integratie, intelligente workflows, mobiele ontwikkeling en AI
  • Nieuwe AI Performance Bot zorgt ervoor dat apps nog beter presteren
  • Nieuwe Workflow Editor en Data Hub hebben al indruk gemaakt op early-adopter-klanten
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in low-code applicatieontwikkeling, kondigt vandaag de beschikbaarheid aan van Mendix 9, het eerste alles-in-één low-code platform ter wereld. Deze nieuwe geavanceerde versie van het platform breidt de low-code principes van abstractie en automatisering uit naar data-integratie, kunstmatige intelligentie, workflow en procesautomatisering - alle technologieën die nodig zijn om digitale transformatie bij ondernemingen te ondersteunen.

De release van Mendix 9 komt op het moment dat ondernemingen in vele markten gedwongen worden hun digitalisering radicaal te versnellen. Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat de pandemie wereldwijd bedrijven ertoe heeft aangezet hun digitaliseringsinitiatieven met drie tot vier jaar te versnellen. De ontwikkeling van hun digitale producten zelfs met zeven jaar. Mendix 9 geeft professionele ontwikkelaars krachtige tools in handen, terwijl het ook meer mogelijkheden biedt aan citizen developers. Zo hebben bedrijven alles in huis om succesvol te kunnen zijn in de post-pandemische wereld.

Naast vele nieuwe technische features bevat het alles-in-één Mendix 9-platform een nieuwe Workflow Editor, een nieuwe Data Hub, een nieuw controlecentrum voor gecentraliseerd management en een nieuwe AI Performance Bot, en andere tools voor ontwikkelaars.

Workflow-editor: een low-code benadering van procesautomatisering
Workflow Editor brengt alle voordelen van low-code naar procesautomatisering. Met een intuïtieve drag & drop interface kunnen gebruikers en ontwikkelaars bedrijfsprocessen visualiseren en eenvoudig workflows ontwerpen en bouwen. Deze workflows kunnen aan gebruikers worden geleverd als zelfstandige tools of als onderdeel van grotere, op Mendix gebaseerde oplossingen.

"Workflow Editor bespaart enorm veel tijd", zegt Jean Henning, directeur Software Engineering van Aculocity, een Amerikaans software- en data-integratiebedrijf. “Ons huidige workflow-modelleringsysteem was een behoorlijke puzzel. De Workflow Editor zorgt voor een enorme tijdsbesparing door het visueel maken van het proces en de drag-and-drop workflow. Bovendien levert het een veel beter eindproduct op. Het zou ons ontzettend veel tijd en geld hebben gekost om deze mogelijkheden van scratch af te bouwen. Workflow Editor blijkt ontzettend krachtig. Het heeft al een plek in onze toolkit."

Workflow Editor maakt deel uit van een platform dat aanzienlijk meer mogelijkheden biedt voor procesautomatisering dan zelfstandige RPA- of workflowtools. Ontwikkelaars hebben toegang tot vrijwel elke databron, kunnen AI-services integreren en gebruikersvriendelijke interfaces maken. Met Workflow Editor is het mogelijk om pagina's aan te passen en het bevat starters templates voor veelgebruikte workflows.

Mendix Data Hub is een doorbraak in datatoegang en -integratie
De nieuwe Mendix Data Hub stelt professionele en citizen developers in staat om de juiste data voor hun applicaties te vinden en te gebruiken. Een catalogus stelt de IT’er in staat om controle te houden over datatoegang en -gebruik. De Data Hub maakt interne en externe databronnen beschikbaar alsof ze lokaal draaien en zegt waar ze kunnen worden opgenomen in applicaties via een drag-and-drop interface.

"Met Data Hub kunnen we nu moderne portals bouwen bovenop onze bestaande systemen, waarbij we gegevens uit onze belangrijkste databronnen gebruiken", zegt Leon Schipper, IT-adviseur bij de gemeente Rotterdam. “Onze bewoners hoeven minder formulieren in te vullen. We zijn nu in staat om duplicatie van data te voorkomen, we kunnen eenvoudiger voldoen aan regelgeving en we zijn veel minder afhankelijk van externe partijen. Data Hub is voor ons een enorme verbetering."

Native app of PWA: de beste mobiele keuzes
Met Mendix 9 hebben ontwikkelaars de keuze uit de beste mobiele oplossingen die passen bij hun mobiele strategie. Echte native mobiele applicaties die zijn gebouwd met het React Native-framework bieden gebruikers een ervaring die het beste uit de mogelijkheden van hun device haalt, zelfs offline. De progressieve webapp-optie is toegankelijk voor gebruikers van elk mobiel platform, zonder tussenkomst van een app store. Beide oplossingen bieden modellen, microflows, nanoflows en Atlas-ontwerpcomponenten.

Met Control Center kunnen managers gegevens beheren en beveiligen
Het nieuwe Control Center in Mendix 9 geeft IT-managers een uitgebreid en gecentraliseerd overzicht over het hele Mendix-landschap van gebruikers, applicaties en resources. Met gedetailleerde beveiliging, audit trails en inzicht in het gebruik van bronnen, verstevigt Control Center de tools die IT nodig heeft om de controle en het beheer op bedrijfsniveau te houden over applicaties, gegevens en gebruikers. Onder die gebruikers bevinden zich talloze citizen developers die een belangrijke rol spelen bij de ontwikkeling van applicaties, al hebben zij minder kennis op het gebied van beveiliging, privacy en systeemintegriteit.

Mendix 9 verhoogt de productiviteit van ontwikkelaars
Mendix 9 introduceert de Mendix AI Performance Bot, de intelligente assistent voor ontwikkelaars die ervoor zorgt dat apps het beste pad naar optimale prestaties op het gebied van design en performance volgen. Meer dan 60% van de Mendix-ontwikkelaars maakt al gebruik van de kunstmatige intelligentie-mogelijkheden van Mendix Assist om het modelleren te versnellen. De nieuwe AI Performance Bot identificeert automatisch antipatronen en biedt stapsgewijs aanbevelingen voor fixes, of de optie om ze automatisch op te lossen. De AI-tools van Mendix helpen ontwikkelaars om sneller en foutlozer hoogwaardige apps te bouwen.

Visual Conflict Resolution is een andere productieverhogende feature voor ontwikkelaars in Mendix 9. Hiermee wordt het gemakkelijk om verschillen op te lossen en wijzigingen samen te voegen, wanneer teams op verschillende plekken werken.

De nieuwe features van Mendix 9 betekenen ook dat Atlas, het Mendix UI Framework, een update krijgt. Atlas 3.0 biedt een strak en modern ontwerpsysteem, geschikt voor web, mobiel en PWA. En de Mendix UI Kit stelt designers in staat om in Mendix-ontwikkelteams te werken met behulp van hun favoriete tools, waaronder Figma en Sketch.

"Mendix 9 is een enorme en belangrijke sprong voorwaarts voor Mendix en Siemens", zegt Derek Roos, ceo van Mendix. “We blijven de grenzen verleggen, niet alleen voor low-code, maar ook voor digitalisering in het algemeen, ongeacht het platform. Het bieden van een uitgebreid platform voor intelligente procesautomatisering, het democratiseren van toegang tot databronnen, het toepassen van AI op ontwikkeling - dit zijn de mogelijkheden die bedrijven nodig hebben voor een snelle digitale ontwikkeling."

Lees meer over het Mendix Platform

Achtergrond
In een door een pandemie ontwrichte wereld is software de nieuwe levensader van ons dagelijks leven en de lijm die de wereldeconomie bijeenhoudt. Traditionele software-ontwikkeling duurt echter veel te lang en levert vaak niet de gewenste business resultaten op en sluiten niet aan bij de behoeften van gebruikers. Zelfs vóór Covid-19 waren er wereldwijd niet genoeg professionele software-ontwikkelaars om alle software te bouwen die momenteel nodig is. De wereldwijde pandemie heeft de al heersende software- en bedrijfscrisis versneld. Low-code software-ontwikkeling biedt hiervoor een oplossing. Low-code van Mendix is een krachtige, visuele benadering voor software-ontwikkeling die citizen en professionele developers in staat stelt om meer dan 10x sneller cloud-native applicaties te maken, zowel voor web als mobiel, met behulp van drag-and-drop-componenten en modelgedreven logica; allemaal via een intuïtieve grafische gebruikersinterface. Voor meer informatie over hoe Mendix helpt bedrijven te transformeren kijk op: www.mendix.com.

Connect met Mendix Over Mendix
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in no-code/low-code applicatie-ontwikkeling, transformeert de manier waarop applicaties in digitale organisaties worden gebouwd. Met het Mendix-platform kunnen bedrijven met meer professionals applicaties ontwikkelen en daarmee de bottleneck van software-ontwikkeling wegnemen (Make with More), slimme apps bouwen met een rijke, slimme. contextuele en proactieve gebruikservaring (Make it Smart) en systemen moderniseren en meer applicaties bouwen die groei faciliteren (Make it Scale). Het Mendix-platform is gebouwd om intensieve samenwerking tussen IT en business teams mogelijk te maken en applicatie-ontwikkeling te versnellen waarbij tegelijkertijd de veiligheid, kwaliteit en governance wordt gegarandeerd. Kortom om organisaties te helpen de stap te maken naar de digitale toekomst. Het ‘Go Make It’ platform van Mendix wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 4.000 organisaties.
Laatste van Mendix
Mendix maakt programma Mendix World 2021 bekend

Simon Sinek, TED-ster en bestseller-auteur is keynote spreker op Mendix World

Mendix: Low-CodeOps zorgt voor efficiencyslag in IT-operations