www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Lubbers De Jong

Red Hat reduceert kosten en complexiteit van hybride cloudbeheer met uitbreiding Red Hat Insights

Red Hat Insights voegt ondersteuning toe voor Red Hat OpenShift en Red Hat Ansible Automation Platform voor meer inzicht in IT-footprints, van traditionele servers tot cloud-native stacks in de publieke cloud

Amsterdam, 28 april 2021 - Red Hat, Inc., leverancier van open source oplossingen, kondigt aan dat het Red Hat Insights, zijn predictive analytics-aanbod, heeft uitgebreid naar de open hybride cloud met de lancering van Red Hat Insights voor Red Hat OpenShift en Red Hat Ansible Automation Platform en met uitgebreide mogelijkheden voor Red Hat Enterprise Linux (RHEL). Voor klanten die gebruikmaken van RHEL, Red Hat OpenShift en Ansible Automation Platform zijn hiermee verbeterde zichtbaarheid van on-premises omgevingen en meerdere publieke clouds inbegrepen in hun abonnementen. Dit geeft ze meer zichtbaarheid en analysemogelijkheden in operationele hybride cloud-omgevingen.

Insights is een suite van cloud-diensten, aangedreven door een expertsysteem dat is gebouwd op gegevens die jarenlang zijn verzameld in het wereldwijde klantenbestand van Red Hat. Insights vereenvoudigt veel voorkomende taken waarmee IT-teams te maken krijgen bij het onderhouden, optimaliseren en schalen van infrastructuur, zodat ze proactief acties kunnen ondernemen die de beveiliging en operationele efficiëntie kunnen verhogen en de kosten beheersbaar maken. Door de expertise van Red Hat als dienst te leveren, helpt Red Hat gebruikers proactief een verscheidenheid aan potentiële softwarebeveiligings- en configuratieproblemen op te sporen, te analyseren en te verhelpen. Dit werkt op basis van automatische waarschuwingen met aanbevelingen om te implementeren voordat deze problemen downtime, een clusterfout of een mislukte upgrade kunnen veroorzaken.

Veel IT-teams worstelen met de complexiteit van het beheer van hybride clouds met behulp van gefragmenteerde, op zichzelf staande tools. Insights biedt uniforme zichtbaarheid over alle platformen, waardoor teams holistisch kunnen beheren in plaats van gebruik te maken van ongelijksoortige, cloudspecifieke tools.

"Zelfs de meest klantgeobsedeerde bedrijven zullen niet succesvol zijn als ze hun werkwijzen voor het ontwerpen van producten, het optimaliseren van interne activiteiten en het op elkaar afstemmen van resources en middelen. Softwareleiders moeten samenwerking verankeren in geïntegreerde planning en uitvoering. Strategische portefeuilles die producten en waardestromen weerspiegelen in plaats van losstaande projecten helpen de doorlooptijden te verkorten," merkt Forrester op in een rapport van januari 2021 (1). Forrester vervolgt: "Uitgebreide samenwerking maakt teams meer bereid om te experimenteren en hun richting te herijken als dat nodig is, wat verandering nog meer versnelt."

Ondanks de duidelijke noodzaak om een consistent beeld te hebben van hybride cloud-operaties, scheiden veel organisaties de teams en budgetten voor het onderhouden en laten groeien van bedrijfskritische applicaties die op traditionele systemen draaien, van die voor cloud-native stacks en operaties. Door Insights uit te breiden met Red Hat OpenShift en Ansible Automation Platform wil Red Hat de wrijving verminderen tussen IT- en bedrijfsorganisaties die verantwoordelijk zijn voor de ondersteuning van de systemen die nodig zijn om het bedrijf vandaag te laten draaien, terwijl ze ook de diensten en applicaties bouwen om de groei van morgen te stimuleren.

Risico's beperken vs. cloud-native wildgroei
Red Hat OpenShift, het toonaangevende Kubernetes-platform voor bedrijven, heeft zich ontwikkeld tot het fundament voor hybride cloudomgevingen, waarmee klanten cloud-native services kunnen omarmen en tegelijkertijd traditionele applicaties kunnen ondersteunen. Met Insights for Red Hat OpenShift kunnen ondernemingen proactiever potentiële problemen identificeren, prioriteren en oplossen, en daarnaast kosten beheren binnen multi-cluster omgevingen.

Het in balans brengen van de kosten in hybride cloud-omgevingen zonder inzicht in specifieke ‘cost drivers’ of zonder abonnementen te gebruiken, kan een uitdaging zijn. De mogelijkheden van Insights voor kostenbeheer en abonnementen bieden een vereenvoudigde en intuïtieve overzicht van de kosten, van macro tot granulair, voor Red Hat OpenShift multi-cluster implementaties van publieke clouds tot bare-metal servers. Verder bieden ze een holistische kijk op de werkelijke kosten die gepaard gaan met het draaien van een OpenShift-omgeving, met de mogelijkheid om per project of team in te zoomen.

Automatisering voor betere samenwerking en innovatie tussen IT-teams
Met Ansible Automation Platform kunnen klanten afstappen van doe-het-zelf silo-oplossingen door middel van automatiseringsmogelijkheden die hen helpen om sneller te reageren op veranderende bedrijfsvereisten en om toekomstige plannen te realiseren.

Insights for Ansible Automation Platform, voorheen bekend als Automation Analytics, is ontworpen om teams in een organisatie meer inzicht te geven in hun automatiseringsgebruik in het hele bedrijf en om gemeenschappelijke benaderingen en praktijken voor automatiseringsworkflows vast te stellen.

Beter inzicht in kwetsbaarheden, compliance en abonnementen
Sinds Insights in 2019 werd toegevoegd aan alle actieve Red Hat Enterprise Linux-abonnementen, is het aantal RHEL-instances die Insights gebruikt voor het beheer van operationele efficiëntie en beveiligingsherstel gegroeid tot meer dan 600.000 RHEL-hosts die dagelijks worden geanalyseerd. Verder zijn de mogelijkheden van Insights for Red Hat Enterprise Linux voor security-, operations- en bedrijfsteams uitgebreid om Red Hat Enterprise Linux verder nog meer de intelligente basis te maken voor workloads in de hele open hybride cloud.

Verbeteringen voor Insights for Red Hat Enterprise Linux zijn onder andere:
  • Versterkte threat intelligence-mogelijkheden, waaronder het identificeren van welke beveiligingsadviezen en Common Vulnerabilities and Exposures (CVE's) van toepassing zijn op een Red Hat-omgeving, evenals compliance-scanning via OpenSCAP.
  • Verbeterde notificaties om inzicht te geven in beveiliging, activiteiten en kosten, evenals aanbevelingen voor integratie met andere tools voor activiteiten en IT-beheer.
  • Vereenvoudigd abonnementenbeheer, voorheen bekend als Subscription Watch, biedt uniforme rapportage van het gebruik van Red Hat-abonnementen en, via Red Hat Cloud Access, eenvoudigere onboarding van abonnementen en beheer over publieke cloudomgevingen.
Beschikbaarheid
Insights voor Red Hat OpenShift en Insights voor Ansible Automation Platform zijn nu beschikbaar, samen met Insights voor Red Hat Enterprise Linux, op cloud.redhat.com.

Quotes

Joe Fitzgerald, vice president, Management, Red Hat
"Red Hat houdt zich al tientallen jaren bezig met het architectureren, bouwen en ondersteunen van open source-software en -diensten. Die resulterende expertise, gecombineerd met uitgebreide data en analyses van real-world scenario's, stelt ons in staat onze klanten diepgaande inzichten te bieden in die systemen. Deze inzichten zorgen vervolgens voor betere besluitvorming, waarmee klanten hun systemen met meer consistentie kunnen beveiligen, optimaliseren en beheren. Naarmate de snelheid van zakendoen toeneemt, in combinatie met de toenemende schaal en complexiteit van deze hybride cloudimplementaties, zal dit onderscheidingsniveau essentieel zijn."

Stephen Elliot, program vice president, Management Software en DevOps, IDC
"Teams geven de voorkeur aan consistente weergaven en operaties die omgevingen overstijgen, zodat bijvoorbeeld, monitoringoplossingen hetzelfde lijken te zijn voor zaken als infrastructuur, applicaties en logs. Die consistentie helpt gebruikers zinvolle vergelijkingen te maken tussen omgevingen, zoals de prestaties van applicaties op locatie versus prestaties in de cloud. Veel IT-managers willen deze gegevensbronnen opnemen in één platform en analyses toepassen op de resulterende dataset."

Justin Hewitt, senior director DevOps Platform Services, BCDevExchange, regering van British Columbia
"Het verkrijgen van inzicht in de middelen die onze interne partners verbruiken, helpt ons meer verantwoording af te leggen over ons gebruik. Kostenbeheer [voor Red Hat Insights] voor Red Hat OpenShift stelt ons in staat om de werkelijke kosten te zien van onze clusters en projecten die binnen OpenShift draaien. Van daaruit kunnen we bepalen waar we mogelijk kosten kunnen besparen en capaciteitsplannen maken op basis van onze specifieke bedrijfsbehoeften."

John Lemay, systeemingenieur, Greenway Health
"Het gebruik van Red Hat Insights voor Red Hat Enterprise Linux is alsof je een extra persoon hebt die zich volledig inzet voor je team, of het nu gaat om het doornemen van configuraties, ervoor zorgen dat alles is ingesteld volgens best practices of ervoor zorgen dat alle patches zijn geïnstalleerd. Het hebben van deze toegewijde informatiebron die alle achtergrond kent, is nuttig geweest om te monitoren op beveiligingsproblemen en dagelijks te helpen bij het markeren van wijzigingen wanneer deze zich voordoen. Nu hoef ik alleen maar mijn Insights-console te controleren om te zien wat er moet gebeuren."

([1]) Agile Software Leadership Drives Customer-Obsessed Company Success, January 2021

###

Aanvullende informatie

Lees meer over Red Hat Ansible Automation Platform
Lees meer over Red Hat OpenShift
Lees meer over Red Hat Enterprise Linux
Zie waarrom Linux-beheer van belang is
Hoor de visie van Red Hat voor Red Hat Insights

Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its

subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat
Red Hat vernieuwt Red Hat Process Automation met end-to-end Kubernetes-native decision management in Red Hat OpenShift

Red Hat breidt ondersteuning voor EMEA-partners uit om innovatie met containerplatforms te versnellen

Red Hat Enterprise Linux for SAP® Solutions beschikbaar in SAP Store