www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: Whizpr

Lannoo profiteert van optimale flexibiliteit en zero downtime dankzij DataCore SANsymphony

Utrecht, 28 april 2021DataCore Software, een autoriteit op het gebied van software-defined storage, kondigt aan dat het Uitgeverij Lannoo nv, één van de grootste Vlaamse algemene boekenuitgeverijen, succesvol heeft geholpen bij het realiseren van optimale flexibiliteit in data-opslag met zero-downtime als gevolg. Dit was mogelijk dankzij de implementatie van DataCore SANsymphony, de software-defined storage-oplossing van DataCore, die Lannoo verkoos op advies van DataCore’s strategisch partner Orbid.

Risico op stilvallen bedrijfsprocessen
Lannoo beschikt voor zijn hoofdkantoor in Tielt (België) over twee gebouwen. In beide gebouwen is een serverruimte ingericht die samen de basis vormen voor de IT-infrastructuur van het bedrijf. De opslag van data vindt echter plaats op slechts één locatie op een SAN-oplossing. Omdat de uitgeverij een flinke groei doormaakte wilde het meer redundantie en dataprotectie inbouwen. Het risico op het stilvallen van bedrijfsprocessen bij het uitvallen van een van beide datacenters, of delen daarvan was te groot. In een zoektocht om dat op een veilige en betrouwbare manier te doen kwam het via Orbid in aanraking met de technologie van DataCore.

Zero downtime dankzij het eenvoudig synchroniseren van data
DataCore SANsymphony maakt het mogelijk om data eenvoudig te synchroniseren tussen meerdere servers. Dat betekent in het geval van Lannoo bijvoorbeeld dat bij een stroomonderbreking op één van de locaties, bedrijfsprocessen 24/7 door kunnen blijven gaan. Lannoo is dankzij de technologie van DataCore en de inspanningen van partner Orbid niet meer afhankelijkheid van één server met één storage-oplossing op één locatie. De oude HPE ProLiant-servers zijn gefaseerd vervangen door nieuwe HP ProLiant Gen10-severs en Lannoo maakt inmiddels gebruik van de DataCore SANsymphony-oplossing voor de opslag van data.

Zowel bij geplande als ongeplande downtime is het beheer van Lannoo sterk ontlast, omdat manuele ingrepen niet langer nodig zijn. Dankzij het strategische advies van Orbid kon Lannoo onder de juiste begeleiding zijn IT-behoeften voor de lange termijn goed afwegen tegen de beschikbare resources van vandaag. Hierdoor is Lannoo in staat om in het gewenste tempo zijn IT-infrastructuur met de DataCore SANsymphony-oplossing future-proof te maken en is het voorbereid op de groei die het bedrijf de komende jaren verwacht door te maken.

Tom Fraeye, Netwerkbeheerder bij Uitgeverij Lannoo: “Dankzij de DataCore SANsymphony-oplossing kunnen we data eenvoudig synchroniseren tussen twee verschillende servers op twee verschillende locaties. Dit biedt ons de gewenste flexibiliteit en zekerheid op het gebied van data-opslag. Bovendien hebben we sinds de implementatie geen enkele keer meer te maken gehad met downtime. Daarnaast biedt DataCore een flexibel licentiemodel. We betalen per terabyte aan opslagruimte. Wanneer we meer capaciteit nodig hebben kan dat eenvoudig worden toegevoegd zonder grote veranderingen aan onze infrastructuur. ”

Ekrem Koç, Sales Director BeNeLux: “We zijn blij dat we Lannoo met DataCore SANsymphony meer flexibiliteit hebben kunnen bieden op het gebied van data-opslag. Zero downtime is een resultaat om trots op te zijn. Ook in de uitgeverswereld is digitalisering sterk in opmars. Dankzij dit sterke fundament profiteert Lannoo niet alleen vandaag van krachtige prestaties en dataprotectie, het is ook goed voorgesorteerd op de toekomst dankzij een moderne architectuur en toekomstvaste technologie.”

Over DataCore
DataCore Software levert de meest flexibele, intelligente en krachtige software-defined storage oplossingen in de branche voor block, bestand en object storage. Het bedrijf helpt meer dan 10.000 klanten over de hele wereld bij het moderniseren van het opslaan, beschermen en openen van data. De uitgebreide productsuite, het intellectuele eigendomsportfolio en de ongeëvenaarde ervaring in storage virtualization en geavanceerde datadiensten positioneren DataCore als de autoriteit op het gebied van software-defined storage.

Whizpr
Paul Maris / Willem Roosjen
datacore@whizpr.nl

DataCore