Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
#Herken zakelijke websitebezoekersINFLUX PR

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Uitzonderlijke bescherming tegen aanvallen bewezen in MITRE Engenuity ATT&CK-evaluaties

Trend Micro’s threat detectie en respons-platform bewijst zijn toegevoegde waarde in geavanceerde simulaties

Amsterdam, 28 april 2021Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity, excelleert in recente ATT&CK-evaluaties, uitgevoerd door MITRE Engenuity. Het Trend Micro Vision One-platform detecteerde maar liefst 96% van de aanvalsstappen die het gedrag van twee beruchte APT-groepen nabootste.

In tegenstelling tot andere brancheorganisaties die testen of een product verschillende malware samples kan detecteren en voorkomen, beoordelen MITRE Engenuity’s ATT&CK-evaluaties of een oplossing gerichte aanvallen kan detecteren die gebruikmaken van bekend vijandig gedrag. Deze benadering komt beter overeen met de meest kritieke real-world aanvallen. De simulaties van MITRE Engenuity richtten zich dit jaar op technieken die verband houden met beruchte dreigingsgroepen als Carbanak en FIN7.

“Security ging voorheen voornamelijk over het herkennen van de tools die gebruikt worden tijdens een aanval. MITRE Engenuity voegt een dimensie toe door zich daarnaast ook te richten op het herkennen van de patronen van een aanvaller, ongeacht wanneer welke tools worden gebruikt”, zegt Greg Young, Vice President of Cybersecurity voor Trend Micro. “MITRE ATT&CK is complex, net als de aanvallen zelf. Een goede uitkomst bij een test van een derde partij als deze geeft natuurlijk voldoening - en met 96% zichtbaarheid hebben we het erg goed gedaan - vooral omdat het technieken test die gebruikt worden door twee van ‘s wereld meest bekwame dreigingsgroepen. Een nog groter succes is organisaties helpen bijbrengen dat ATT&CK niet alleen om de test gaat, maar dat het een onderdeel kan zijn van het alledaagse playbook voor SOC’s. Dit zie je dan ook terug in onze oplossingen.”

De test van dit jaar omvatte twee gesimuleerde inbreuken, een bij een hotel en een bij een bank. Daarbij werden typische APT-tactieken gebruikt zoals het aanpassen van bevoegdheden, diefstal van gegevens, laterale bewegingen en data-exfiltratie. Trend Micro Vision One behaalde daarbij de volgende resultaten:
  • 96% aanvalsdekking en inzicht in 167 van de 174 gesimuleerde stappen. Door dit brede inzicht hebben klanten een duidelijk beeld van de aanval waardoor ze sneller kunnen reageren;
  • 100% van de aanvallen tegen de Linux-host werden gedetecteerd, waarbij 14 van de 14 aanvalsstappen werden vastgelegd. Dit is vooral belangrijk vanwege de enorme toename in het gebruik van Linux;
  • 139 stukken telemetrie zijn verrijkt door het Trend Micro Vision One-platform om effectief inzicht in dreigingen te leveren. Zo kunnen organisaties aanvallen beter begrijpen en onderzoeken, wat cruciaal is voor SOC-analisten;
  • 90% van de aanvalssimulaties werd voorkomen door automatische detectie en respons in een zeer vroeg stadium van de test. Door risico's vroegtijdig af te wenden, worden onderzoeksmiddelen vrijgemaakt, waardoor teams zich kunnen concentreren op moeilijkere beveiligingsproblemen die moeten worden opgelost.
Met Trend Micro Vision One hebben klanten meer inzicht en kunnen zij sneller reageren op dreigingen. Het platform verzamelt en correleert automatisch telemetrie van e-mail, endpoints, servers, cloud workloads en netwerken om detectie en onderzoek te versnellen. De prestaties tegen technieken die onder meer gebruikt worden door twee van ‘s werelds grootste cybercrime-enterprises, bewijst de waarde van Trend Micro Vision One in threat detectie en respons. Daarnaast biedt het klanten de mogelijkheid om het aantal cyberrisico’s te verminderen.

Het MITRE ATT&CK-framework helpt de industrie bij het definiëren en standaardiseren van aanvalstechnieken van cybercriminelen. Het biedt organisaties een gemeenschappelijke en regelmatig bijgewerkte taal die gebruikt kan worden voor een zo effectief mogelijke detectie en respons.

De sterke prestatie van dit jaar in de ATT&CK-evaluaties van MITRE Engenuity is de tweede op rij voor Trend Micro. Klik hier om de volledige MITRE Engenuity ATT&CK-evaluatie voor Trend Micro Vision One te lezen: https://resources.trendmicro.com/MITRE-Attack-Evaluations.html.

Over Trend Micro
Trend Micro, wereldwijd leider in cybersecurity, zet zich in voor een wereld waarin we digitale informatie veilig kunnen uitwisselen. Door gebruik te maken van meer dan 30 jaar aan security expertise, global threat research en voortdurende innovatie biedt Trend Micro veerkracht voor bedrijven, overheden en consumenten met connected oplossingen voor cloudworkloads, endpoints, email, IoT en netwerken.

Met meer dan 6.800 medewerkers in 65 landen en zeer geavanceerde wereldwijde threat intelligence, beveiligt Trend Micro de verbonden wereld waarin organisaties opereren. Kijk voor meer informatie op www.trendmicro.nl.

Trend Micro
Ilona van Ginkel
E-mail: ilona_van_ginkel@trendmicro.com

Whizpr
Paul Maris / Martine Korthals
E-mail: trendmicro@whizpr.nl
Laatste van Trend Micro
Wildgroei van cybersecurity-tools stimuleert het uitbesteden van detectie en response

Trend Micro voegt Zero Trust toe aan breedste cybersecurity-platform in de branche

Trend Micro blokkeert 41 miljard cyberdreigingen in eerste half jaar van 2021
BT lanceert Eagle-i, een nieuw transformationeel beveiligingsplatform dat cyberaanvallen voorspelt en voorkomt

Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage
Trend Micro contact

Logo Trend Micro

www.trendmicro.nl
Trend Micro sociaal

Trend Micro tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix